דמויות ביהדות

נשים בתנ"ך: הרשימה המלאה, ופרטים מרתקים שאולי לא ידעתם

רוצים להעשיר את ידיעותיכם במידע מרתק אודות נשים תנ"כיות, מכינים חידון לכבוד בת המצווה, או לומדים לבגרות בתנ"ך? הרשימה המלאה וכל המידע המרתק אודות נשים המוזכרות בתנ"ך

(צילומים: shutterstock)(צילומים: shutterstock)
אא

א

אביגיל - אביגיל, אשת נבל הכרמלי, היתה אחת משבע הנביאות שקמו לישראל. לאחר מותו של נבל הכרמלי, נישאה אביגיל לדוד המלך. להרחבה, לחצו כאן.

אבישג השונמית - היה זה בערוב ימיו של דוד המלך, כאשר בהיותו זקן בא בימים, חלה בצינה קשה. כל שעשו כדי לחממו לא הועיל, ואז הציעו להביא למלך נערה שתהיה סוכנתו. אכן, אבישג השונמית הובאה לדוד ושירתה אותו מאז ועד לפטירתו, כפי המובא בספר מלכים א'להרחבה, לחצו כאן. 

אחינעם אם אמנון‏

איזבל - איזבל הייתה אשתו של אחאב מלך ישראל ובתו של אתבעל, שמלך על מלכות צורמטרת נישואיו של אחאב לאיזבל הייתה חיזוק הקשר בין מלכות צור לבין מלכות ישראל, אלא שהידוק הקשרים הנ"ל הביא להידרדרות רוחנית במלכות ישראל בעקבות השפעת העבודה הזרה שהייתה למקובלת במלכות צוראיזבל היא זו שהסיתה אף את בעלה, אחאב, לעבודה זרה וגרמה לו לעשות מעשים תעובים שנהגו לעשות האמורים אותם גירש הקב"ה, כפי שהכתוב מעיד: "רַק לֹא הָיָה כְאַחְאָב אֲשֶׁר הִתְמַכֵּר לַעֲשׂוֹת הָרַע בְּעֵינֵי ה' אֲשֶׁר הֵסַתָּה אֹתוֹ אִיזֶבֶל אִשְׁתּוֹ: וַיַּתְעֵב מְאֹד לָלֶכֶת אַחֲרֵי הַגִּלֻּלִים כְּכֹל אֲשֶׁר עָשׂוּ הָאֱמֹרִי אֲשֶׁר הוֹרִישׁ ה' מִפְּנֵֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל". להרחבה, לחצו כאן. 

אלישבע בת עמינדב‏ - אלישבע היתה ביתו של עמינדב משבט יהודה ואחותו של נחשון – מי שהיה נשיא לשבט יהודה בימי משה במדבר. היא נישאה לאהרן הכהן וילדה לו 4 בנים: נדב, אביהוא, אלעזר ואיתמר. להרחבה, לחצו כאן. 

אם סיסרא - אמו של סיסרא מוזכרת פעם אחת בלבד בתנ"ך, בשירת דבורה. סיסרא היה שר צבאו של יבין מלך חצור, והוא הוכרע במלחמה עם ישראל.

אסתר המלכה - אסתר המלכה, שקורותיה מתוארים במגילת אסתר, היתה אחת משבע הנביאות המוזכרות בתנ"ך. כאשר חיפשו עבדיו של אחשוורוש מלכה חדשה במקום ושתי, נלקחה אסתר אל בית המלך. במסירות נפש ניגשה אסתר אל המלך, ובאמצעות סדרת פעולות היא מצליחה להפיל את המן מרום מעלתו ולהציל את העם היהודי מכליה. לקריאה נוספת על אסתר המלכה, לחצו כאן.

אשה אחת מנשי בני הנביאים

אשה שונמית

אשת איוב‏ - אשת איוב מוזכרת בספר איוב (ב', ט') והיא אינה מוזכרת בשמה, אלא מצוינת כ'אשת איוב'. דמותה מופיעה בפסוק אחד, כאשר אמרה לאיוב 6 מילים בלבד.

אשת לוט‏ - אשת לוט מוזכרת בפרשת וירא. במדרש יוחס לה השם "עירית" או "עידית". על פי המובא בספר בראשית, כאשר הפך ה' את סדום ועמורה בשל חטאיהם, חנן את לוט ומשפחתו, ושלח אליהם שני מלאכים שימלטו אותם מן העיר. בעת המנוסה, אמרו המלאכים ללוט שלא להביט אחורה כלל. עם זאת, אשתו של לוט הביטה לאחוריה ונהפכה לנציב מלח. כה נאמר: "וַתַּבֵּט אִשְׁתּוֹ מֵאַחֲרָיו וַתְּהִי נְצִיב מֶלַח" (בראשית י"ט, י"ז), כלומר – קפאה והייתה לעמוד מלח.

אשת מנוח - אשת מנוח היא אשתו של מנוח ואמו של שמשון. היא מוזכרת בספר שופטים, כאישה עקרה. כאשר היתה בשדה, נגלה אליה מלאך ה' ובישר לה שהיא תזכה ללדת בן, ועליו להיות נזיר אלוקים קדוש מבטן. על כן "הישמרי נא ואל תשתי יין ושכר, ואל תאכלי כל טמא". שמה של אשת מנוח לא מוזכר במפורש, אך הגמרא במסכת בבא בתרא (צ"א, ע"א) מסתמכת על המובא בדברי הימים (א', ד', ג') באמרה: "וְשֵׁם אֲחוֹתָם, הַצְלֶלְפּוֹנִי", ומציינת כי זה היה שמה

אשת פוטיפר‏ - אשת פוטיפר מוזכרת בפרשת וישב שבספר בראשית, כמי שניסתה לפתות את יוסף לחטוא עימה. כשלא הצליחה, העלילה עליו עלילת שקר, ועקב כך הושלך יוסף, על ידי פוטיפר אדוניו, לבית הסוהר, שם זכה לברכת ה' במעשה ידיו עד שעלה לגדולה והפך למשנה למלך מצרים.

7 נשים מעניינות שמוזכרות בגמרא: כל המידע המרתק

 

ב

בלהה – בלהה היתה אמם של דן ונפתלי, שפחתה של רחל ואשתו השלישית של יעקב.

בנות צלפחד‏ - היה זה במדבר, תקופה סמוכה לכניסתם של בני ישראל לארץ. צלפחד משבט מנשה נפטר במדבר, והותיר אחריו 5 בנות: מַחְלָה, נֹעָה, חָגְלָה, מִלְכָּה ותִרְצָה. בנותיו חששו כי הן לא תקבלנה נחלה בארץ ישראל. לפיכך הן פנו למשה רבינו בבקשה לקבל חלקת אדמה בארץ הקודש. על בנות צלפחד מובא במדרש: "יפה תבעו בנות צלפחד, שכך כתובה פרשה לפני במרום. אשרי אדם שהמקום מודה לדבריו".

בת יפתח‏ - יפתח, אחד משופטי ישראל, יצא בראש העם למלחמה בבני עמון. טרם צאתו למלחמה, נדר לקדוש ברוך הוא נדר, שעליו אמרו חז"ל (תענית ד', ע"א) כי שאל שאל כהוגן". כה היה נדרו, כפי המובא בספר שופטים (י"א, ל'-ל"א): "אם נתון תתן את בני עמון בידי - והיה היוצא אשר יצא מדלתי ביתי לקראתי, בשובי בשלום מבני עמון, והיה לה' והעליתהו עולה". יפתח התכוון לאילה, שהיתה רגילה לצאת אליו לקראתו בשובו הביתה, אך לקראתו יצאה בתו היחידה, בתופים ובמחולות.

כאשר ראה אותה אביה הוא קרע את בגדיו, וסיפר לה את נדרו. במדרש מובא דו-שיח ארוך בין יפתח לבתו, שמסמל את הנימוקים כנגד התעקשותו של יפתח לקיים את נדרו. "אמרה לו בתו: 'אבי, שמא כתיב בתורה שיקריבו נפשות בניהם על גבי המזבח? והלא כתיב, אדם כי יקריב מכם קרבן לה' - מן הבהמה מן הבקר ומן הצאן', מן הבהמה ולא מן בני אדם". השיב לה אביה: "בתי, נדרתי 'והיה היוצא מדלתי ביתי והעליתהו עולה'". אמרה לו ביתו, 'והרי יעקב אבינו נדר "וכל אשר תתן לי עשר אעשרנו לך", ונתן לו הקב"ה שנים עשר שבטים, שמא הקריב אחד מהם?!"

מפרשי המקרא חולקים מה בפועל עשה בה יפתח, ואיך קיים את נדרו. על פי המצודת דוד, הוא הקריב אותה ממש. על פי רד"ק, עשה לה בית והכניסה שם, והיתה שם פרושה מבני אדם ומדרכי העולם - לא התחתנה לעולם, ולא היו לה ילדים.

בת לוט הבכירה

בת לוט הצעירה

בת פרעה אשת שלמה - שלמה המלך התחתן עם אלף נשים, אשר אחת מהן היא בת פרעהשמה הפרטי אינו מוזכר כלל, והיא מכונה כ"בת פרעה". כה נאמר (א', ג'): "וַיִּתְחַתֵּן שְׁלֹמֹה, אֶת-פַּרְעֹה מֶלֶךְ מִצְרָיִם; וַיִּקַּח אֶת-בַּת-פַּרְעֹה, וַיְבִיאֶהָ אֶל-עִיר דָּוִד, עַד כַּלֹּתוֹ לִבְנוֹת אֶת-בֵּיתוֹ וְאֶת-בֵּית ה' וְאֶת-חוֹמַת יְרוּשָׁלִַם סָבִיב". משמעות הנישואין מבוארת בהרחבה כאן. 

בת פרעה שגידלה את משה - בתיה בת פרעה היתה ביתו של פרעה מלך מצרים. היא גידלה את משה בארמונו של פרעה, והיא בחרה לו את השם משה. למרות שהיו למשה שמות רבים, הוא נקרא בתורה בשם שבחרה לו בתיה. על כך אומר המדרש: "מכאן אתה למד שכרן של גומלי חסדים, אף על פי שהרבה שמות היו לו למשה, לא נקבע לו שם בכל התורה, אלא כמו שקראתו בתיה בת פרעה, ואף הקדוש ברוך הוא לא קראהו בשם אחר". (שמות רבה) עוד כתבו חז"ל כי למרות שהיתה בתו הבכורה של פרעה, היא לא מתה במכת בכורות, כיוון שמשה רבנו התפלל עליה באופן אישי. עוד מובאת בתיה בת פרעה כבין אלה שנכנסו בחייהם לגן עדן.

בת שבע‏ - בת שבע הייתה בתו של אליעם ונכדתו של אחיתופל, יועצו הבוגדני של דוד המלך. בת שבע היא אשת דוד המלך ואמו של שלמה המלך. נישואיה הראשונים של בת שבע היו לאוריה החתי, שהיה מגיבורי דוד המלך. להרחבה, לחצו כאן. 

בת שוע - בת שוע היא אשתו של יהודה בן יעקב. לאחר שיוסף נמכר בידי אחיו, התרחק מהם יהודה, ונשא את בת שוע. כה נאמר בספר בראשית (ל"ח, ב'): וַיַּרְא-שָׁם יְהוּדָה בַּת-אִישׁ כְּנַעֲנִי, וּשְׁמוֹ שׁוּעַ; וַיִּקָּחֶהָ, וַיָּבֹא אֵלֶיהָ". בת שוע ילדה לתמר 3 בנים: ער, אונן ושלה.

בנות יתרו - יתרו כהן מדין, היה כומר לעבודה זרה. מובא כי לא היתה עבודה זרה שלא עבד, עד שכפר בכולם כי ראה שאין בהן ממש. אחת מבנות יתרו, ציפורה, נישאה למשה.

 

ג

גמר בת דבלים‏

 

ד

דבורה הנביאה‏ - דבורה היתה אחת מ-7 הנביאות שקמו לישראל, והיתה השופטת הרביעית של ישראל, לאחר מותם של אהוד בן גרא ושמגר בן ענת, בשנת ב' אלפים תרל"ו (1124 לפה"ס). על כך מובא בילקוט שמעוני: "מעיד אני עלי את השמים ואת הארץ, בין גוי בין ישראל, בין איש בין אשה, בין עבד בין שפחה, הכל לפי מעשיו של אדם רוח הקדש שורה עליו". כלומר: גם אישה יכולה לזכות לרוח הקודש, הכל תלוי על פי מעשי האדם". להרחבה, לחצו כאן.

דבורה מינקת רבקה

דינה

דלילה - דלילה הפלשתית הייתה אשת שמשון הגיבור, שמכוח נזירותו זכה לכוח רב שסייע לו לגבור על הפלישתים ששלטו בדרום א"י פעם אחר פעם. להרחבה, לחצו כאן. 

 

ה

הגר‏

הרפה אם גלית‏

 

ו

ושתי - ושתי המופיעה במגילת אסתר כאשתו של אחשוורוש. על פי המגילה ושתי הודחה, ועל פי המדרש גם נהרגה, בציוויו של אחשוורוש, לאחר שסירבה להופיע במשתה שערך, לאחר מכן נשא המלך את אסתר.

הרב שניר גואטה - כמה כוח יש לנשים ביהדות? לא תאמינו:

 

ז

זלפה - בלהה היתה אמם של גד ואשר, שפחתה של לאה ואשתו הרביעית של יעקב.

זרש‏

 

ח

חגלה‏ - היתה אחת מ-5 בנותיו של צלפחד שאביהן צלפחד משבט מנשה נפטר במדבר, והותיר אחריו 5 בנות: מַחְלָה, נֹעָה, חָגְלָה, מִלְכָּה ותִרְצָה. בנותיו חששו כי הן לא תקבלנה נחלה בארץ ישראל. לפיכך הן פנו למשה רבינו בבקשה לקבל חלקת אדמה בארץ הקודש. על בנות צלפחד מובא במדרש: "יפה תבעו בנות צלפחד, שכך כתובה פרשה לפני במרום. אשרי אדם שהמקום מודה לדבריו".

חוה - במדרש (בראשית רבה, פרשה כ"ב, אות ז') מובא כי חוה, אם האנושות, אינה האישה הראשונה של אדם הראשון. להרחבה, לחצו כאן. 

חולדה הנביאה‏ - חולדה היתה אחת משבע נביאות שהיו לישראל – כך מובא במסכת מגילה. 2. תקופת נבואתה היתה בירושלים בימי בית המקדש הראשון, כאשר יאשיהו היה מלך יהודה. לקריאה נוספת, לחצו כאן. 

חמוטל‏ - אשת המלך יאשיהו מלך יהודה ואם המלכים יהואחז וצדקיהו. 

חנה אם שמואל - חנה היתה אחת משתי נשותיו של אדם צדיק וחשוב משבט אפרים בשם אלקנה. על אף שהייתה האישה האהובה יותר, לא התרצתה לדברי בעלה: 'הלא אנוכי טוב לך מעשרה בנים'. אחרי 19 שנות עקרות היא מתפללת במשכן שילה ומבטיחה לנדור להשם את הילד שיוולד לה. ואכן היא נפקדת: נולד לה שמואל הנביא, שעל לידתו היא מודה ב'תפילת חנה' בספר שמואל. על סיפור חייה המרתק והמחכים של חנה לחצו כאן: חלק א' וחלק ב'.

  

י

יוכבד‏ - יוכבד היתה בתו של לוי, דודתו ואשתו של עמרם, והיא ילדה לו בתקופת גלות מצרים את אהרן, משה ומרים. להרחבה, לחצו כאן. 

ימימה – בתו הבכורה של איוב, אשר סיפורו מבואר בספר איוב.

יסכה

יעל אשת חבר הקיני‏ - יעל היתה אשתו של חבר הקיני, מבני ביתו של יתרו חותן משה. יעל מוזכרת בהרחבה בספר שופטים פרקים ד' וה'. היא היתה האישה שהרגה את סיסרא, שר צבאו של יבין מלך חצור, כשנס מן המלחמה, בה ניגף צבאו מול צבאות ישראל, והיתה שותפה חשובה לניצחון ישראל ישראל על הכנענים בתקופת השופטים. להרחבה, לחצו כאן. 

 

כ

כזבי בת צור

 

ל

לא רחמה

לאה אמנו - לאה הייתה בתו הבכורה של לבן, אחות רחל ואשתו של יעקב - תחילה במקומה של רחל, במעשה מרמה, ואחר כך לצדה של רחל. לאה הייתה שותפה ביצירת עם ישראל: היא ילדה ליעקב שישה בנים, שהיו לשישה שבטי ישראל. מדרשי חז"ל מתמקדים בדמותה של לאה, בכוח התפילה, ההודיה והאמונה שפיעמו בה. להרחבה, לחצו כאן. 

 

מ

מחלה‏ - היתה אחת מ-5 בנותיו של צלפחד שאביהן צלפחד משבט מנשה נפטר במדבר, והותיר אחריו 5 בנות: מַחְלָה, נֹעָה, חָגְלָה, מִלְכָּה ותִרְצָה. בנותיו חששו כי הן לא תקבלנה נחלה בארץ ישראל. לפיכך הן פנו למשה רבינו בבקשה לקבל חלקת אדמה בארץ הקודש. על בנות צלפחד מובא במדרש: "יפה תבעו בנות צלפחד, שכך כתובה פרשה לפני במרום. אשרי אדם שהמקום מודה לדבריו".

מיכל‏

מלכה בת צלפחד‏ - היתה אחת מ-5 בנותיו של צלפחד שאביהן צלפחד משבט מנשה נפטר במדבר, והותיר אחריו 5 בנות: מַחְלָה, נֹעָה, חָגְלָה, מִלְכָּה ותִרְצָה. בנותיו חששו כי הן לא תקבלנה נחלה בארץ ישראל. לפיכך הן פנו למשה רבינו בבקשה לקבל חלקת אדמה בארץ הקודש. על בנות צלפחד מובא במדרש: "יפה תבעו בנות צלפחד, שכך כתובה פרשה לפני במרום. אשרי אדם שהמקום מודה לדבריו".

מלכת שבא - מלכת שבא חיה בתקופת ימי הבית הראשון, והיא מלכה על ממלכה שהתקיימה בדרום-מערב חצי האי ערב, בארץ תימן של ימינו. בתקופה זו היתה הממלכה מפורסמת ביותר בסחר הבין לאומי בבשמים, זהב ואבנים יקרות. להרחבה, לחצו כאן. 

מעכה בת אבישלום‏

מרב‏

מרים‏ - מרים הנביאה, בתם של עמרם ויוכבד משבט לוי, מופיעה בתורה בשם "פועה" והיא הייתה אחת משתי המיילדות העבריות שהתייצבו באומץ מול פרעה מלך מצרים. היא נקראה בשם "פועה" משום שהייתה פועה לתינוקות בקולה הרך ומרגיעה אותם. לקריאה נוספת על מרים הנביאה, לחצו כאן.

 

נ

נעה‏ - היתה אחת מ-5 בנותיו של צלפחד שאביהן צלפחד משבט מנשה נפטר במדבר, והותיר אחריו 5 בנות: מַחְלָה, נֹעָה, חָגְלָה, מִלְכָּה ותִרְצָה. בנותיו חששו כי הן לא תקבלנה נחלה בארץ ישראל. לפיכך הן פנו למשה רבינו בבקשה לקבל חלקת אדמה בארץ הקודש. על בנות צלפחד מובא במדרש: "יפה תבעו בנות צלפחד, שכך כתובה פרשה לפני במרום. אשרי אדם שהמקום מודה לדבריו".

נעמה בת למך

נעמי‏ - נעמי הייתה אשת אלימלך שהיה פרנס העיר ועשיר גדול. בעקבות רעב גדול שהיה ביהודה, עזבו אלימלך, אשתו ובניו מחלון וכליון את בית לחם שביהודה ועברו להתיישב במואב. במהלך 10 השנים בהם התגוררה נעמי במואב נפטרו בעלה ושני ילדים. בנוסף, גם את עושרה היא איבדה והפכה להיות עניה מרודה. להרחבה, לחצו כאן. 

 

ס

סרח בת אשר - סרח, בתו של אשר, נכדתו של יעקב. יונתן בן עוזיאל מביא בתרגומו על התורה כותב כי "בזכות שבישרה שרח ליעקב שיוסף חי, זכתה להיכנס בחייה לגן עדן". כך מובא באוצר המדרשים: "בעבור שאמרה ליעקב: 'יוסף חי', אמר לה יעקב: 'זה הפה שבישרני על יוסף שהוא חי - לא יטעום טעם מות'". להרחבה, לחצו כאן.

הרב זמיר כהן - הדרת נשים:

 

ע

עגלה‏

עטרה‏

עכסה

עתליהו - עתליה בת אחאב היתה מלכת יהודה השביעית. מלכה שש שנים, החל ממות בנה אחזיהו בן יהורם ועד להריגתה בידי יהוידע הכהן הגדול. עתליה היתה האישה היחידה שמלכה בישראל בימי בית המקדש הראשון. להרחבה, לחצו כאן.

 

פ

פועה‏

פנינה‏ אשת אלקנה

 

צ

צפרה - משה רבנו נמלט ממצרים למדיין לאחר שהרג מצרי ופרעה ציווה להורגו. בדרכו במדיין הוא הציל את בנות יתרו מרועים שתקפו אותן בעת שרעו את צאן אביהם. יתרו נתן למשה רבנו את בתו ציפורה לאישה והיא ילדה לו שני בנים: גרשום ואליעזר. לקריאה, לחצו כאן. 

 

ק

קטורה

קציעה‏ בתו השניה של איוב, אשר סיפורו מבואר בספר איוב.

קרן הפוך – בתו השלישית והצעירה של איוב, אשר סיפורו מבואר בספר איוב.

7 נביאות: מיהן? מה ידוע לנו עליהן?

 

ר

רבקה אמנו‏ - כמו חמותה שרה, גם רבקה אמנו הייתה עקרה. לפי דעות שונות נישאה ליצחק בגיל שלוש, בגיל 11, או בגיל 14. בכל מקרה היתה עקרה לפחות 20 שנה שכן התאומים יעקב ועשיו נולדו לה רק בגיל 34. התורה מספרת כיצד התפללו יצחק ורבקה רבות עד שזכו להיפקד בילדים.

רות המואביה‏

רחב - חז"ל מציינים כי שמונה נביאים כהנים יצאו מרחב, ומונים את שמותיהם: נריה, ברוך, שריה, מחסיה, ירמיה, חלקיה, חנמאל ושלום. רבי יהודה אומר: אף חולדה הנביאה מבני בניה של רחב היתה. (מגילה יד, ב). להרחבה, לחצו כאן.

רחל אמנו - בניגוד לאחותה לאה שנפקדה מיד בילדים, רחל אמנו, אשתו האהובה יותר של יעקב אמנו, היתה עקרה גם היא. צערה על היותה עקרה מובא מפורשות בחומש, כולל אמירתה ליעקב: "הבה לי בנים, ואם אין מתה אנוכי". בסופו של דבר זכתה לשני בנים, יוסף ובנימין, אולם נפטרה במהלך לידתו של בנימין. על פקידתה נכתב: "ויזכור אלוקים את רחל ויפתח את רחמה" והמדרש מסביר שאלוקים זכר את הוויתור שלה ללאה אחותה, ובשל זכות גדולה זו זכתה רחל להיפקד בסופו של דבר. להרחבה, לחצו כאן. 

רצפה בת איה‏

הסרטונים נגד נשים פורצים גבולות - הרב זמיר כהן מפרק את ההאשמות, אחת לאחת:

 
ש

שלומית בת דברי‏

שפרה‏

שרה אמנו - שרה אמנו, הראשונה מבין ארבע האימהות ואחת משבע נביאות המצוינות במקורות, היתה עקרה עד ימי הזקנה שלה. שמה נקרא אז 'שרי'. חז"ל אומרים כי היתה עקרה מלידתה, שכן נולדה בלי רחם. שרה ילדה את יצחק אבינו, בנה היחיד, כשהייתה בת תשעים.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

ת

תמנע בת שעיר

תמר בת אבשלום‏

תמר בת דוד

תמר כלת יהודה - תמר נקראה בשמה משום שתימרה מעשיה כקטורת, כלומר היו מעשיה נאים כקטורת (לקח טוב). להרחבה, לחצו כאן. 

תרצה בת צלפחד - היתה אחת מ-5 בנותיו של צלפחד שאביהן צלפחד משבט מנשה נפטר במדבר, והותיר אחריו 5 בנות: מַחְלָה, נֹעָה, חָגְלָה, מִלְכָּה ותִרְצָה. בנותיו חששו כי הן לא תקבלנה נחלה בארץ ישראל. לפיכך הן פנו למשה רבינו בבקשה לקבל חלקת אדמה בארץ הקודש. על בנות צלפחד מובא במדרש: "יפה תבעו בנות צלפחד, שכך כתובה פרשה לפני במרום. אשרי אדם שהמקום מודה לדבריו".

חשיפה מטלטלת - מי באמת נגד נשים? הרב זמיר כהן מגיב להשמצות:

תגיות:נשיםנשים בתנ"ך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה