פעילות הידברות

פינלנד סקול, הדבר הבא: אז מה בעצם ההבדל בין פינלנד סקול לבין בי"ס רגיל?

תושבי אשדוד, זה אפשרי, וזה קיים: רמת לימודים גבוהה בלי לחץ, התלמידים אוהבים ללמוד, יש חינוך לערכים, זהות יהודית, מתן כישורי חיים, מוטיבציה וסקרנות, יוגה ואלקטרוניקה, ו...נהנים להגיע בבוקר. הכל על השיטה המיוחדת של ג'ואיש פינלנד סקול מבית הידברות

  • ל' סיון התשפ"ב
אא

"מערכת החינוך הפינית נחשבת לטובה ביותר באירופה, ורבים רואים בה את מערכת החינוך הטובה בעולם. תלמידי פינלנד מובילים במבחני פיז"ה הבינלאומיים, והפערים בהישגי התלמידים הם מהנמוכים בעולם המערבי", כך נכתב בעיתון הכלכלה הישראלי The Marker לפני מספר שנים.

ומה בארץ? יש בשורה משמחת מבית הידברות: בית הספר ג'ואיש פינלנד סקול שבאשדוד נבנה בהשראת מערכת החינוך הפינית. רשת בתי הספר "פינלנד סקול" מנוהלת, כאמור על פי שיטת החינוך למצוינות המובילה בעולם, וכך, ההצלחה נמשכת גם אצלנו בארץ. בהידברות הוספנו לתוכנית הלימודים את הנדבך החשוב ביותר – חיזוק הזהות היהודית ושמירה על ערכי יסוד שבין אדם לחברו כמו כבוד הזולת, כבוד למבוגרים, שימוש בשפה נקיה והרבה אמונה באהבה.

יצאנו לבדוק מה סוד הקסם של ג'ואיש פינלנד סקול באשדוד, ושאלנו את הנהלת בית הספר: מה הופך את הלימודים בו למהנים ויעילים?

"שיטת החינוך המיוחדת הזו מכוונת להעצמת התלמיד, והיא שואפת להקנות מצוינות לימודית לילד, לצד הקניית כישורי חיים. עוד מעמודי התווך העומדים בבסיס השיטה הם יצירת מוטיבציה לימודית, עידוד סקרנות וחקירה. למעשה, המערכת החינוכית מביאה לחיבור ולהנאה מחוויות הלימוד".

בג'ואיש פינלנד סקול אנחנו מגדלים את הפרחים שלנו באהבה מהיסוד: חוויה, ערכים, העשרה ומצוינות. אז אם אתם גרים באזור אשדוד, ויש לכם ילדים שעולים לכיתות א'-ד'. מקומכם איתנו. הבטיחו אותו מבעוד מועד. בואו נדבר: התקשרו 9057* או לחצו כאן.

 

ביטחון, רווחה ואושר מובילים להצלחה בחינוך

לרוב זה נשמע כאילו מצוינות לימודית באה על חשבון מתח ולחץ בלימודים, תחרותיות לא בריאה והתמקדות מוגזמת בידע ולא בחינוך לערכים.

"בעוד גישת החינוך הכללית סבורה שההישגיות מובילה לאושר, בגישת החינוך הפינית מאמינים בכל לב כי כאשר האדם חש אושר ונחת – אז הוא יצליח להגיע להישגיות. למעשה, קיימים שלושה נדבכים הכרחיים להצלחת החינוך ע"פ הגישה הפינית: ביטחון – Security, רווחה – Well Being ואושר – Happiness. התלמיד מועמד במרכז, ולכן הסביבה הלימודית וצוות ההוראה קשובים לצרכיו ולרווחתו של התלמיד, ודואגים לספק לו את התנאים האופטימליים למימוש כישוריו ויכולותיו".

איך, בפועל, מורידים את גורמי הלחץ?

"מדובר במכלול של מרכיבים שתורמים לבניית מערכת חינוך המובילה למצוינות לימודית, בד בבד עם הקניית כישורי חיים מעשיים וחוויה לימודית חיובית. כל אחד מהם משפיע לטובה על השני". הנה כמה מהם:

– עד 25 ילדים בכיתה. לא יותר.

– שתי מורות בכיתה במקצועות הליבה

– לאחר כל שיעור הפסקה. אין שיעורים רצופים

– סביבת לימודים נעימה ומהנה

– שיטת לימוד ייחודית

– עידוד לתחביבים ופנאי בחיק המשפחה

– מעורבות הורית אקטיבית

– צוות הוראה מסור

– שיעורי יוגה קידס שפותחו במיוחד עבור בית הספר 'פינלנד סקול'

– לימודי אנגלית מורחבים החל מכתה א'

– צוות הוראה מסור

 

בזכות השיטה: לא לומדים למבחן רק כמה ימים לפני - יודעים את החומר לאורך כל השנה

לאחר שהתלמידים מרגישים שרואים אותם, וצוות בית הספר מצליח להגיע ללבם, איך למעשה מעודדים מצוינות בפועל?

"בשיטה שעל פיה מנוהל בית ספרנו, הלימוד נעשה באמצעות פרויקטים והתנסויות לימודיות – לצד הוראה פרונטלית ומרחבי למידה מגוונים – הכל במסגרת שעות הלימוד בבית הספר. חשוב להדגיש כי בשיטה הפינית התלמידים מקבלים מבחנים, ומצליחים להגיע להישגים גבוהים לאין שיעור, זאת הודות לאסטרטגיות למידה נכונות.

"תוכנית הלימוד הייחודית נתונה לפיקוח משרד החינוך שמעודד את השיטה למצוינות, כולל יתרונות משמעותיים כמו לימוד דו שפתי – לימוד השפה עברית ואנגלית במקביל, כבר החל מכיתה א', כאמור.

"אנחנו שואפים תמיד למצב את בית הספר כחממה מקצועית וחדשנית, המובילה את תלמידיה להצטיינות לימודית בזכות מתן כלים התואמים לנתוניהם האישיים של כל אחד ואחת מתלמידינו. כשמכירים בשוני הקיים בין התלמידים – מצליחים להצליח. בנוסף, אנחנו דוגלים ביצירת תנאים מיטביים ללמידה, הכוללים מעורבות פעילה של התלמידים בהליך הלמידה, במטרה לגרום לחדוות למידה ולרצון בהרחבת האופקים בקרב התלמידים, כך, התלמידים והתלמידות שלנו מפיקים הנאה מעצם הלימוד".

בג'ואיש פינלנד סקול אנחנו מגדלים את הפרחים שלנו באהבה מהיסוד: חוויה, ערכים, העשרה ומצוינות. אז אם אתם גרים באזור אשדוד, ויש לכם ילדים שעולים לכיתות א'-ד'. מקומכם איתנו. הבטיחו אותו מבעוד מועד. בואו נדבר: התקשרו 9057* או לחצו כאן.

 

כבר לא גזירת גורל: לא עוד מדידת ביצועי המורה לפי הישגי התלמידים ועל חשבונם

היום רווחת יותר ויותר ההכרה שבעידן שלנו יש צורך באדם חושב, יצירתי, מיומן בפתרון בעיות, היודע להגיע בעצמו למקורות המידע הנחוצים לו. מאידך, בניגוד גמור לכך, צורם לשמוע בכל שנה ושנה על הכשלים של מערכת החינוך ועל דורות שלמים של ילדים רכים למודי אכזבות.

הנחת היסוד היא שיש הרבה אנשים טובים במערכת החינוך, אז למה עדיין יוצאים ממנה ילדים רבים מתוסכלים שאינם בטוחים בכישרונות שלהם?

"עדיין מרבית מוסדות החינוך כיום מתאפיינים בהצבת ידע נתון כמטרה, ואת המורה כמקור בלעדי להקניית ידע זה. הממסד החינוכי מאופיין בסגנון ריכוזי של פיקוח מרכזי, הבולם כמעט כליל כל ניסיון של אוטונומיה ויוזמה חינוכית מקומית. ביצועיו של המורה נתונים לפיקוח רצוף ע"י דרישת דיווח על הישגי תלמידיו. כתוצאה מכך, נאלץ גם המורה לפקח על ביצועי תלמידיו באמצעות מבחנים של אותו ידע. כמו כן, ההנחה הבסיסית היא שרמת הגיל היא המכתיבה את רמת ההישג ואיכותו.

"לעומת זאת, ברוך ה' האפיון הבולט של החינוך הפיני הוא העמדתו של התלמיד במרכז, כאשר הידע והתכנים הלימודיים מגויסים ומותאמים לתחומי התעניינותו, לסגנון חשיבתו, לכישוריו היצירתיים, לפיתוח יכולתו לפתור בעיות וכן לפיתוח כלי הלמידה שברשותו – כל אלה בהתחשב בניסיון החיים האישי שלו. המורה שואף לקדם בצורה משמעותית את המודעות העצמית של התלמיד לתפקודו ולסגנון אישיותו, באמצעות חינוך המכבד בהחלט את ההבדלים האינדיבידואליים ברמה הקוגניטיבית וברמה הרגשית של תלמידיו".

לא פחות מכך, החינוך הפיני מעודד את התלמיד לנהל שיח עם חבריו במסגרת קבוצתית, על מנת להציג את בחירתו ואת עמדותיו, ולתרגל עבודת צוות - שהיא חלק בלתי נפרד מהמציאות הרווחת היום בעולם התעסוקה.

 

מה לעשות שלא כל העולם הוא ג'ואיש פינלנד סקול

כיצד ישתלבו בעתיד תלמידי בית הספר במסגרת החינוכית השונה בשיטתה?

"לאחר גמר לימודי בית הספר היסודי בבית ספרנו, התלמידים יעברו למסגרת לימודית אחרת, המנוהלת ע"פ שיטת החינוך המוכרת בארץ, ע"פ בחירתם האישית. גם בפינלנד, לאחר גמר לימודי בית הספר היסודי, התלמיד הפיני עובר בהצלחה למסגרת חינוכית הכוללת מטלות ביתיות ולמידה למבחנים, ומעבר זה אינו פוגם בהצלחותיו הלימודיות, אלא להפך – הוא קונה אבני בניין המלוות אותו ומסייעות לו בהמשך דרכו הלימודית והאקדמאית".

מהי הייחודיות של ג'ואיש פינלנד סקול בהשוואה לבתי ספר אחרים בארץ המציעים שיטות ייחודיות?

"אצלנו הולכים על בטוח! מצד אחר, כאמור, אנחנו נצמדים לספרי הלימוד ולתוכניות הרגילות של משרד החינוך, בלי הרפתקנות מיותרת על חשבון התלמידים, ומצד שני, גישת העברת החומר הלימודי שונה, ומותאמת לשיטה המובילה בעולם. ישנה הקפדה על עמידה ברמת ההספק אותה דורש משרד החינוך, ובנוסף, הילד נמצא במרכז והוא מקבל מעטפת רגשית-חינוכית מושלמת. כתוצאה מכך, התלמידים שלנו רושמים תוצאות שהן כמה רמות מעל המצופה".

האם ביה"ס מוכר על ידי משרד החינוך, או שהוא נחשב בית ספר פרטי?

"בית הספר מוכר ונמצא תחת פיקוחו המלא של משרד החינוך, כולל פיקוח על המורים, על תוכניות הלימודים ועל ספרי הלימוד. לאחר שחקרנו, התנסינו, וראינו את התוצאות המדהימות של עבודה עם התלמידים במודל הפיני, אנו מזמינים באהבה כל משפחה המעוניינת בחינוך איכותי לילדיה להצטרף למשפחת ג'ואיש פינלנד סקול באשדוד".

הורים מספרים בהתרגשות על השנה הראשונה

בג'ואיש פינלנד סקול אנחנו מגדלים את הפרחים שלנו באהבה מהיסוד: חוויה, ערכים, העשרה ומצוינות. אז אם אתם גרים באזור אשדוד, ויש לכם ילדים שעולים לכיתות א'-ד'. מקומכם איתנו. הבטיחו אותו מבעוד מועד. בואו נדבר: התקשרו 9057* או לחצו כאן.

תגיות:בית הספראשדודפינלנד סקול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה