סלבס בהתחזקות

"אנחנו עשינו את זה": 16 מפורסמים משתפים בדרך שלהם לבורא עולם

הרב אורי זוהר, הרב יצחק פנגר, הרב שלום ארוש, הרב יובל הכהן אשרוב, הרב שניר גואטה, יונתן רזאל, אהרן רזאל, שולי רנד, אביתר בנאי, פרופסור דורון אורבך, יהודה ברקן ועוד מספרים איך עשו תשובה

  • ח' שבט התשפ"ב
16 מפורסמים מספרים איך עשו תשובה16 מפורסמים מספרים איך עשו תשובה
אא

הרב אורי זוהר: "עשיתי תשובה כי לא הסכמתי להיות פראייר"

הרב אורי זוהר, בעברו שחקן, אמן ויוצר בטלוויזיה הישראלית – החליט בסוף שנות ה-70 לנטוש את הכל. הוא עבר לגור בשכונת מטרדסדורף החרדית בירושלים, גידל את עשרת ילדיו לתורה, ומיעט מאוד בהענקת ראיונות לכלי התקשורת. "אני בעל תשובה, אשתי קוראת לנו 'ניצולי שואה'", אמר בהומור הכובש שלו. "באתי מעולם שלא היה חסר לי מאומה מבחינה חומרית, היינו אנשי 'בוהמה', אנשים ציפו מאתנו שנשבור את כל המוסכמות, לא הייתה לנו שום מסגרת שחייבה אותנו, והיום - אתם רואים אותי", אומר הרב אורי זוהר, "אין לי לא אוטו ולא וֶסְפַּה ולא אופניים ואין לי כלום. אבל יש לי הכול! אין מאושר ממני. להיות מאושר זה לדעת שעכשיו פה הקב"ה נמצא. שעיניו פקוחות על כל אדם ואדם והשגחתו בכל רגע. זה מצב תמידי של להיות עם הבורא עולם".

הרב אורי זוהר מספר את סיפורו האישי:

לסיפור התשובה המלא של הרב אורי זוהר, לחצו כאן.

 

שולי רנד: "ה' הטוב ברחמנות שלו החזיר אותי אליו"

שולי רנד, שחקן, זמר, תסריטאי ובמאי, נולד לבית דתי לפני 56 שנה. בהיותו בגיל 15 נטש את העולם הדתי. ב-1997 עשה את צעדיו הראשונים בחזרה לעולם התורה, והצטרף לחסידות ברסלב. רנד, אב לשבעה וסב לנכדים ממשיך להשפיע וליצור. "למה ברסלב?", נשאל רנד וענה בחיוך: "כי זה מה שדיבר אלי! קח לך את האמת שלך, את מה שמחיה אותך", פנה לתלמיד השואל. "איני אומר שכל האמת היא אצלנו בברסלב, אבל התורות והעצות של רבנו עזרו לי מאוד ואני נאמן להם, קח אתה מתוך העושר של התורה את מה שמדבר אליך".

לסיפור התשובה המלא של שולי רנד, לחצו כאן.

 

הרב יצחק פנגר: "הרגשתי שכסף זה חיצוניות, אני מחפש משהו יותר פנימי"

הרב יצחק פנגר, אחד המרצים הפופולאריים ביותר בארגון הידברות, וזוכה לאהדה עצומה בקרב כל הציבורים בישראל. באתר הידברות יש מעל ל-500 הרצאות שלו, וסיפורו האישי נצפה קרוב ל-200,000 פעמים. הוא מעניק כ-20 הרצאות בשבוע, כאשר בטוב טעם מקרב את שומעיו ליהדות ולשיפור איכות חייהם. הרצאותיו מתובלות בהומור שופע.

מהילדות החילונית בהרצליה עד החיים כנזיר, הרב יצחק פנגר מצא את היהדות דווקא במקום הכי רחוק בעולם. אחרי שתיקה במנזר במשך חצי שנה, המילים הראשונות שיצאו לו מהפה היו פסוקים מההפטרה שאמר בבר מצווה, מילים שהפתיעו אפילו אותו. הרב יצחק פנגר בסיפור אישי על תהליך התשובה שלו בדרך המשעשעת הייחודית לו. צפו:

לסיפור התשובה המלא של הרב יצחק פנגר, לחצו כאן.

 

הרב שניר גואטה: "חברים וכדורגלנים שחשבו שהשתגעתי"

הרב שניר גואטה (32) היה שחקן כדורגל בליגת העל, שיחק בקבוצות הגדולות, עד שבהיותו בן 24, החליט לחזור בתשובה. בחור צעיר, מלא שאיפות ואמביציה, שכל משפחתו עברה דירה מאילת לכיוון המרכז כדי לאפשר לו להתקדם בכדורגל הישראלי, מצליח לעשות את הצעד שכל כדורגלן חושק בו ולעלות לליגת העל, אבל עושה סטופ, עוצר הכל ופונה לחזור לליגה הלאומית. ולמה? כי הוא רוצה לשמור שבת.

לסיפור התשובה המלא של הרב שניר גואטה, לחצו כאן.

 

הרב שלום ארוש: "המאורע ששינה את החיים: הלוויות של חברים מהיחידה"

רבים חייבים לרב שלום ארוש את חייהם הרוחניים. הרב כתב עשרות ספרים מחזקים שהפכו לרבי מכר, הקים את מוסדות "חוט של חסד", הפך לאחר הרבנים הבולטים והמשפיעים, ותוך כדי זכה לכינוי "שר החיוך". הוא נולד במרוקו למשפחה שומרת תורה ומצוות. כשהיה בן 13 עלתה משפחתו לארץ, והילדים נשלחו ללמוד בבית ספר ממלכתי דתי. "למדנו שם בנים-בנות", סיפר. "בהמשך אני והאחים שלי התנתקנו מהדת. אבא שלי היה בוכה בשבת, לא היינו הולכים איתו לבית הכנסת, אלא נוסעים לים. לא ידענו כלום מהעולם הבא". הנער המשיך לתיכון חילוני, והתרחק מאוד מהדת. זאת, עד למאורע ששינה את חייו.

הרב שלום ארוש בשיחת עומק נדירה עם דודו כהן. צפו:

לסיפור התשובה המלא של הרב שלום ארוש, לחצו כאן.

 

הרב ארז משה דורון: "אם לא הייתי חוזר בתשובה – הייתי פשוט מת"

במסע האישי שלו אל היהדות, הרב ארז משה דורון עבר תחנות רבות. יוגה, בודהיזם, פארא פסיכולוגיה ועוד. אבל כשנחשף ליהדות, הוא אומר, הספקות נגוזו מיד. "אי אפשר בכלל להשוות את היהדות לשאר הדברים שבדקתי. זה כמו להשוות גלקסיה לנמלה מעוכה. פתאום אתה מסתכל אחורה ואומר: 'מה מכרתם לי'? כמו אדם שאוכל ג'אנק פוד הרבה זמן, ואז מקבל ארוחה כמו שצריך, ומבין שזה האוכל שהוא צריך. פתאום כל התמונה מתבהרת".

"מה שלימדו אותי בבית הספר לא בדיוק עזר לי להתעניין ביהדות", אמר. "זה נשמע משהו מאוד יבש ומשעמם. דתיים? חשבתי שהם מוזרים ומסכנים לגמרי". 

הרב ארז משה דורון בראיון עומק נדיר בתוכנית 'בכיוון אחר'. צפו:

לסיפור התשובה המלא של הרב ארז משה דורון, לחצו כאן.

 

הרב יובל הכהן אשרוב: "נתקלתי בספר הגלגולים של האר"י הקדוש"

הרב יובל הכהן אשרוב בן ה-16 סירב לנוח בחיפושיו. הוא פקד כמעט כל קורס יוגה, מדיטציה או ניו-אייג' שנפתח בתל אביב, עיר מגוריו, אבל משהו לא נתן לו מנוח. השאלות שבהן הציף את מדריכי הקורסים והסדנאות נותרו תלויות באוויר. חלקם אף סילקו אותו מהמקום, אחרי שהטיח בהם, "או שאתה יודע, או שאתה לא יודע. אל תיתן לי תשובות מיסטיות". גם בוויכוחי אמונה מול דתיים לא השתכנע הנער החילוני-מסורתי. הוא חיפש שכל, חיפש היגיון, וניסה להבין מה המקורות של הדברים שכולם ניסו למכור לו, במין טנגו חשדני של אמונהבריאות וספקנות. היום נמצא הרב אשרוב במקום אחר לגמרי מבחינה דתית, חברתית ורפואית

כחילוני כמעט גמור, המשיך הצעיר במסלול הסטנדרטי, כולל טיולים בעולם וחיפוש עצמי, כשהוא מתעקש לא להסתפק בבינוניות ובחצאי תשובות. בשלב הזה הוא נתקל בספר 'שער הגלגולים' של האר"י ז"ל. משם הגיע לכתבי הרב אשלג, וכאן ראה שיש מישהו ש"עונה על הכל", כהגדרתו. "כשקראתי את הרב אשלג ראיתי שאני לא יכול להתווכח איתו", סיפר הרב באחד מהראיונות שהעניק. "למרות זאת הסתובבתי במשך שנתיים-שלוש בלי להיות דתי. סיימתי את לימודי הפיזיותרפיה, טסתי לארה"ב כדי ללמוד דיקור סיני, גרתי בבוסטון במשך שלוש שנים, ושם התחלתי ללמוד יהדות לעומק. שם, בסופו של דבר, עשיתי תשובה".

"באת לכאן, למה? באת לעבוד. תארו לעצמכם שאדם בא למקום עבודה, וחושב שבא לנופש. אם באת לנופש, טעית. זה לא המקום הנכון. אדם בא לפה, אך ורק לעבוד", צפו בהרצאתו של הרב אשרוב:

לסיפור התשובה המלא של הרב יובל הכהן אשרוב, לחצו כאן.

 

אביתר בנאי: אתה חושש שיפערו עליך פה ויבלעו אותך. אנשים חושבים שהתחרפנת

האומן והיוצר אביתר בנאי, שפרץ בסערה לתרבות המוזיקה ב-1997, חי את ראשית חייו הרחק מתורה ומצוות. לאט לאט, בצניעות ובענווה האופייניים לו כל כך, הוא התקרב ליהדות. "הגמרא ואני ביחד כבר כמה שנים", אמר. "הרבה פעמים, ככה בתוך הדיון והפלפול הכי מדויק, אני יכול להרים ממש עיניים דומעות אל ארון הקודש. דווקא בגמרא שיורד אל השורש היהודי בצורה מיוחדת שקשה להסביר. אני מתפלל שלא משנה מה שאעבור ובאיזה מקומות אלך – תמיד אשאר דבוק בתורה. יש בה משהו שהוא מעל הכל. התורה היא בית ורחם, היא דת, היא קרקע. היא נותנת המון בסיס, המון משען, המון כוח".

לסיפור התשובה המלא של אביתר בנאי, לחצו כאן.

 

עדי רן: "משלי וקהלת נתנו לי מכות חשמל. הבנתי שיש כאן אמיתות יסוד"

עדי רן, 56, הוא אחד מהאמנים הייחודיים במוסיקה היהודית, אשר משלב תכנים חסידיים עם מוסיקת רוק. עדי, מחלוצי המוזיקה היהודית, התפרסם בלהיטיו "אבא נהייתי דוס", "אתה קדוש" ו"ניגון של תקווה". המסלול הישראלי הרגיל שעבר כלל שירות צבאי בחיל השריון ואחריו הופעות במועדוני רוק בתל אביב. הוא הוציא שתי קלטות והקים את להקת 'רעש', שעמדה להתחיל בהקלטת אלבום חדש. ואז החלה ההתקרבות ליהדות.

לסיפור התשובה המלא של עדי רן, לחצו כאן.

 

יונתן רזאל: "אני רוצה להיות סוג של צינור לאור של התורה, לאור של ה'"

יונתן רזאל התפרסם בלהיטיו "קטונתי", "ואני תפילתי" ו"והיא שעמדה", והוא אחד מהאמנים האהובים והמרגשים במוסיקה הישראלית-יהודית. משפחתו  חזרה בתשובה כשהיה ילד בן 4. יונתן, הבכור, התחבר חזק לתהליך, שהתעצם עד שהגיע לגיל 10. "אני הייתי ממובילי המהלך המשפחתי הזה. בגיל 7 או 8 הרגשתי צורך עז להתפלל ולשמור שבת. הרגשתי אותו שונה ממה שחווה אדם בוגר. הייתי ילד רוחני ורגיש שמחפש תשובה. גם אצל ילדים אחרים יש התעוררות רוחנית. ילדים יש להם חקירה, שאלות מעניינות, הם אוהבים להדליק נרות או לשמור שבת, הייתי ילד כזה", סיפר. "אחר כך הייתי דווקא בתיכון חילוני, הלכתי לצבא, וחיפשתי את עצמי בתוך כל זה. כאדם מבוגר עשיתי ריסט של הכל ובניתי הכל מחדש. התחלתי מאפס, שאלתי שאלות, הלכתי ללמוד, שוב עשיתי תשובה לא בגרסת הינקות אלא בורסיה הבוגרת.

העיתונאי דודו כהן בשיחת עומק ייחודית עם יונתן רזאל. צפו:

לסיפור התשובה המלא של יונתן רזאל, לחצו כאן.

 

משה חיים: "משפט אחד מהרב זמיר שינה לי את החיים"

משה חיים (53) תמיד חשב שדתיים לא יכולים ליהנות, וחי בתחושה, כפי שהוא מגדיר "כוחי ועוצם ידי". ניצני התשובה של משה חיים החלו לראשונה בשנת 2009, כשאת הקפיצה אל הים החל אחיו יעקב, שחזר בתשובה ועבר ללמוד בישיבה של הרב זמיר כהן בביתר. "הרגשתי שאחי מחובר למשהו מאוד עוצמתי, וזה דיבר אליי, סיקרן אותי", הוא מסביר. "הוא עורר בי איזו התבוננות בחיים, דבר שבדרך כלל אנחנו לא עושים ביומיום. הוא הכיר לי ולפנינה את הרב זמיר.

"ככל שתהליך התשובה שלו קרם עור וגידים – מצאתי עצמי מתחזק מיום ליום, עד שבשלב מסוים – היה לי ברור שזה השינוי שאני רוצה לעשות בחיי", הוא מוסיף ומספר.

מה הביא את משה חיים, בעלה של פנינה רוזנבלום לשעבר, לגזוז את המחלפות, לחבוש כיפה שחורה, ולהיות ממובילי בניית בית הכנסת החדש של רמת אביב? צפו בראיון המרתק, מתוך התכנית "בכיוון אחר" עם העיתונאי דודו כהן:

לסיפור התשובה המלא של משה חיים, לחצו כאן.

 

אהרן רזאל: "בלי האמונה קשה להתמודד כאמן עם כל הפרסום והתהילה"

שום דבר בחייו המוקדמים של אהרן רזאל לא רמז על קרבה ליהדות. הוא למד מוזיקה קלאסית מנעוריו, גדל במשפחה חילונית עם זיקה די מינימלית ליהדות, והעריץ דמויות כמו פול סיימון, מתי כספי ובוב דילן. ההתקרבות ליהדות, בתחילת גיל העשרה שלו, דווקא לא גרמה לקונפליקטים משפחתיים. בדיוק להיפך. כל משפחת רזאל עברה מסע רוחני אל חיים של קיום תורה ומצוות. רזאל מבחינתו המשיך את המסלול המוזיקלי-חברתי. הוא למד בתיכונים לא דתיים, שרת בלהקות צבאיות, ועשה תואר ראשון ושני במוזיקה.

אם נבצע קפיצה חדה להווה, היום אהרן רזאל הוא מבכירי ומוותיקי המוזיקה הישראלית המקורית. בן 43, מתגורר בנחלאות, לומד חצי יום בכולל ליטאי, ואולי כפועל יוצא מכך, לא נרתע מלשיר על נושאים מאוד לא שכיחים בנוף המוזיקה הישראלית.

דודו כהן ואהרן רזאל בשיחת עומק ייחודית. צפו:

לסיפור התשובה המלא של אהרן רזאל, לחצו כאן.

 

שמעון פרץ: "אם אתה רוצה אחריות – אתה צריך ללכת לפי הוראות היצרן"

שמעון פרץ, בעל הופעות 'סטנד-דת', נולד בחיפה בבית מרוקאי מסורתי. מגיל 12 עד 18 גדל בקיבוץ יקום. למרות שבית אמו היה מסורתי, ולמרות שלדבריו תמיד הייתה לו זיקה לבורא עולם, הוא חי חיים חילוניים, ללא מחשבות על תורה, מצוות ויהדות. הוא התחנך בבית ספר חילוני, ובהמשך התגייס ללהקה צבאית בצה"ל.

היום פרץ הוא בעל תשובה, נשוי באושר ואב למשפחה. מתגורר בבני ברק, וכששואלים אותו כמה ילדים יש לו, הוא משיב בחיוך "כשיש יותר מחמישה, אסור להגיד כמה". לפרנסתו, מעביר פרץ ליהודים את אור התורה על ידי הופעות סטנד-דת בחוגי בית בארץ ובהופעות בעולם, רובם מטעם הידברות, במהלכן הוא מגולל את סיפורו האישי.

לסיפור התשובה המלא של שמעון פרץ, לחצו כאן.

 

גילי שושן: אין עוד מלבד בורא עולם. שום מציאות"

"לא הייתי אביב גפן או שלמה ארצי, לא התקרבתי לקרסוליים שלהם, אבל היו לי את כל הדברים שבנאדם רוצה", אמר בגילוי לב. "זוהר ותהילה, הכבוד והמזומנים והפרסומות והדולרים, היה לי אותם עד הגג. אבל אתה מגלה שזה לא גורם לך לסיפוק אמיתי, לאושר האמיתי, שכל חיי הרגשתי שאני צריך לחפש. הרגשתי את האושר בתוך תוככי מצולות נפשי, וראיתי שגם אחרי שאתה מצליח יותר משחשבת שתוכל להצליח, גם שם אין את האושר האמיתי. לא יכולתי להשלים עם העובדה שאני לא חי חיים עם מהות אמיתית. אז עם כל הכסף וההצלחה, איך אני יכול לוותר על האמת המהותית? זו בגידה באמאמא של החיים".

"רק בזכות תורת הקבלה, זכיתי לחוות אושר אמיתי", ממשיך שושן ואומר. "בפעם הראשונה שפתחתי את 'עץ החיים' של האר"י הקדוש. דברים שכל חיי השתוקקתי לקבל, ופתאום קיבלתי את זה. אתה נהיה מאושר ומסופק ומחובר ומרגיש שאתה נוגע בליבת החיים, אז הלכתי עם זה עד שהגעתי לאיפה שאני נמצא היום".

סרטון השראה אמנותי נדיר ומעצים על כוחה של הדממה לגלות לנו את החשוב מכל. מתוך "השראה", הפרויקט של גילי שושן: 

לסיפור התשובה המרתק והמלא של גילי שושן, לחצו כאן.

 

יהודה ברקן: "טעמתי את הדברים הכי מהנים בעולם ונשארתי בלי טעם"

לא הרבה אחרי מלחמת המפרץ הוא "חתך", שינה את כל ארחות חייו והחל לשמור תורה ומצוות. "לא חזרתי בתשובה, אלא חזרתי בתשוקה אל חיק היהדות", הוא אומר. את סיפור חייו הוא מתמצת בהופעתו, שנקראת: "מאבא גנוב אל אבינו שבשמים".

ניצני התשובה הראשונים של ברקן החלו בתשמ"ז (1987), כאשר נסע עם שני שחקנים נוספים לפסטיבל הסרטים הישראליים בניו יורק. בפסטיבל ישבו מספר חסידי חב"ד שהיו בשליחות בניו יורק, ופנו אליו בשאלה: "למה שלא תבוא לרבי מחב"ד?"

לקריאה סיפור התשובה המלא של יהודה ברקן, לחצו כאן.

 

פרופסור דורון אורבך: "מצאתי את אלוקים במעבדה"

פרופסור דורון אורבך (67) הוא כימאי ישראלי בעל שם עולמי בתחום האלקטרוכימיה, ומשמש כראש המחלקה לאלקטרוכימיה באוניברסיטת בר אילן. הוא פרסם למעלה מ-600 פרסומים מדעיים, בכתבי עת מובילים בתחומי כימיה פיזיקלית, אלקטרוכימיה ומדע החומרים ונחשב מן המדענים המצוטטים ביותר בישראל. לפי גוגל סְקוֹלַר, במהלך שנת 2017 צוטטו עבודותיו כ-7000 פעמים.

פרופסור אורבך נולד בבית עם חינוך מסורתי, גדל ברמת גן ולמד בתיכון בליך. שירת בצה"ל ושוחרר ממילואים בדרגת רב סרן. מה גורם לבוגר יחידות קרביות, מלח ארץ, בעל קריירה חזקה באקדמיה, לשנות במהפך את אורח חייו?

דודו כהן בראיון עומק ייחודי עם פרופסור אורבך. אל תחמיצו:

לקריאת סיפור התשובה המלא של פרופסור דורון אורבך, לחצו כאן.

תגיות:מפורסמיםכך עשיתי תשובההרב אורי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה