הריון ולידה

"לקראת הלידה השישית שלי הייתי במצב של חרדה איומה, עד ש..."

"קראתי את הדברים ומפסקה לפסקה הרגשתי איך הם פשוט נותנים לי כוח! השפעת הקריאה הורגשה אצלי מיד, המתח ירד, הפחד חלף. פתאום הרגשתי מחוזקת, מצויה בידיו הטובות של בורא עולם, סומכת עליו ומעודדת מהאמונה שהוא לצידי ברגעים הקשים". סיפור אישי מחזק בעקבות סדרת מפתח החיים'. חלק 12 בסדרה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בכוחו של היחס הנכון לאירועי החיים לחולל מהפך נפשי ולשנות לגמרי את יכולת האשה להתמודד עם קשיים. גם אשה שהתקשתה ביותר להתמודד עם תהליך הלידה מסוגלת להגיע למצב בו היא אף מחכה ללידה הבאה. סיפור אישי מרגש מקוראת סדרת 'מפתח החיים':

לקראת הלידה השישית שלי הייתי במצב של חרדה ואימה – לא הייתי מסוגלת לחשוב על הכאב הצפוי.

אתן מעט רקע על מנת שתוכלו להבין ממה נחרדתי.

ללידה הראשונה הגעתי על דעת שאני לא אקח אפידורל, ויהי מה! למעשה הלידה היתה קשה וארוכה מאוד, ובנוסף לכל, התומכת שאיתה סיכמתי לא הגיעה. לקראת סוף הלידה כשהייתי כבר כמעט במצב של חוסר שפיות, נתנו לי אפידורל ובאה הרווחה. לאחר הלידה היה לי ברור שזו הלידה האחרונה שאני הולכת לעבור בחיי, אך מהר מאוד מצאתי את עצמי לפני הלידה השנייה במצב טראומטי במיוחד.

מהלידה השנייה והלאה הדבר היחיד שהרגיע אותי היה המחשבה שאגיע לבית החולים ומיד אקבל זריקת אפידורל. אך הקב"ה רצה אחרת, ולמרות שהחלפתי בית חולים על מנת לקבל מענה לכך – באף לידה לא קבלתי אפידורל! מיותר לציין את התסכול ותחושת חוסר האונים שהייתי שרויה בו בעקבות האכזבה מטיפול לא מספק. האשמתי את בית החולים, את המיילדת ואת מי שרק יכולתי...

ללידה זו (השישית) הגעתי לבית החולים לבדיקה עוד לפני הלידה. בעודי שוכבת עם המוניטור רציתי להוציא מהתיק כמה מבחנים לבדיקה, ובהשגחה פרטית הגיעה לידי החוברת "מפתח החיים" במקום ערימת המבחנים. החלטתי שזה הזמן לקרוא למרות הלחץ מבדיקת המבחנים. החלטה זו הוכחה כנבונה מעבר למה ששערתי. קראתי את הדברים ומפסקה לפסקה הרגשתי איך הם פשוט נותנים לי כוח! השפעת הקריאה הורגשה אצלי מיד, המתח ירד, הפחד חלף. פתאום הרגשתי מחוזקת, מצויה בידיו הטובות של בורא עולם, סומכת עליו ומעודדת מהאמונה שהוא לצידי ברגעים הקשים.

כשהתחילה הלידה הפעילה הרגשתי שאני מתמודדת – השתמשתי ברעיון לומר פסוקים בזמן הצירים ובמיוחד "אנא ה' הושיעה נא", לאחר מכן, כשנכנסתי לחדר הלידה, לא הרגשתי שיש בי כוח לסבול את הכאב ולכן בקשתי שיכינו את העירוי לאפידורל. למעשה – עד שהכינו אותו, חזרה האפיזודה המוכרת כל כך מהלידות הקודמות, והמיילדת הכריזה – "מאוחר מדי, את לא תקבלי אפידורל, את כבר יולדת!" לפתע, בניגוד ללידות הקודמות בהן ממש כעסתי על המצב, על הצוות וכו', מצאתי את עצמי חושבת, "זהו רצון ה', ואם כך - אני מקבלת אותו בשלוות נפש ובשמחה".

זו הייתה הלידה הראשונה שבה הרגשתי שאני מתמודדת, הרגשתי כל הזמן שהכאבים נסבלים ואפשר לעמוד בהם. בחסדי ה' עברתי את הצירים מתוך התמודדות בריאה.

והסיפור עוד לא נגמר... בעקבות ההנאה שהייתה לי מהחוברת עברתי עליה שוב בימים שלאחר הלידה. השינויים ההורמונאליים האופייניים לימים אלו העצימו את תחושתי, והרגשתי התעלות לא רגילה. הייתי פשוט דבוקה לחוברת, והימים האלו היו ימים מיוחדים מאוד. התרגשתי במיוחד מהשיר שחבר הרב משה שמואל שפירא זצ"ל בזמן שחיכה להסעה בקור. קראתי את השיר שוב ושוב – קראתי ובכיתי! הרגשתי שזכיתי לתפוס את עוצמת הרגשות העזים שאחרי הלידה, ולנתב אותם לדבר הנכון. הרגשתי כל כך קרובה לה' בימים אלו, שאני מחכה ללידה הבאה, ולוּ בשביל קרבת ה' המיוחדת הזו.

סדרת "מפתח החיים" בשלמותה מובאת באתר הידברות באדיבות המחבר. לפניכם הלינקים לכתבות הקודמות:

חלק 1 בסדרה: כיצד ניתן להקל את קשיי הלידה? 10 עובדות שלא כדאי להחמיץ

חלק 2 בסדרה: כיצד ניתן להתגבר על הקשיים בהריון והכאבים בלידה?

חלק 3 בסדרה: אם ה' אוהב אותי, למה הלידה כל כך קשה?

חלק 4 בסדרה: 10 עובדות מפעימות על הריון ולידה

חלק 5 בסדרה: 5 נקודות למחשבה לאישה בהריון

חלק 6 בסדרה: צירי לידה: למה הם כל כך כואבים? ההסבר שיעזור לך ללדת קצת יותר בקלות.

חלק 7 בסדרה: כל מה שרציתם לדעת על סוד ההרפיה

חלק 8 בסדרה: לשם מה יש צורך בייסורים לפני לידת ילד? תשובתו המצמררת של הרב פינקוס.

חלק 9 בסדרה: כך נהפוך את הכאב למקפצה

חלק 10 בסדרה: איך לזכות לבן גדול בישראל, בזכות הכאבים?

חלק 11 בסדרה: התמודדות מעשית ב-2 מסלולים

חלק 12 בסדרה: "לקראת הלידה השישית שלי הייתי במצב של חרדה איומה, עד ש..."

חלק 13 בסדרה: "אני מלאת געגוע לרגעים האלו, שבהם יש רק אותי ואת ה' - ואין עוד מלבדו"

חלק 14 בסדרה: המפתח לחיים מאושרים: התחושה שאני בידיו הטובות של בורא העולם

חלק 15 בסדרה: השתניתי מאז הלידה: ה’ נכנס יותר לחיים שלי. טור אישי ומרגש במיוחד

חלק 16 בסדרה: לידה עשירית מופלאה: כשהתינוקת נולדה - חשתי שהיא "עטופה" באהבת ה'

חלק 17 בסדרה: מה לעשות אחרי הלידה? קראו את דברי המדרש המופלאים

 

מחלקת אמ"א למניעת הפלות של הידברות הצילה תינוקות יהודים רבים מאובדן, ומסייעת לנשים בהריון להתגבר על קשיים ולהציל את חיי ילדיהן. רצוי להירתם ולתרום למשימתם היקרה. לפרטים ולסיוע: 073-2221333

מחלקת אמ"א באתר הידברות - סיוע לנשים בהריון, לחצו כאן.

תגיות:לידהאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה