חדשות בארץ

אלמנת המרגל אלי כהן ביקשה מאסד להשיב את עצמותיו לישראל, החמאס גייס מחבלים בפייסבוק

רוסיה פרסמה תיעוד של הגעת טילי ה- S-300 לסוריה, בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג הורה לארצות הברית לבטל חלק מהסנקציות על איראן, ונאס"א תשתתף בפרויקט שיגור החללית הישראלית הראשונה לירח. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

משרד ההגנה הרוסי פרסם הבוקר סרטון וידיאו, המתעד את הגעת מערכת ההגנה האווירית S-300 לסוריה. הפרסום בא לאחר שאמש הודיע שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי הושלמה העברתה של המערכת לסורים. "העבודה הסתיימה אתמול", אמר השר הרוסי בפגישה עם פוטין, ששודרה בערוץ "רוסיה 24". לדבריו, לסוריה הגיעו 49 רכיבים של המערכת, הכוללים מכ"מים, אמצעי שליטה ובקרה, אמצעי לוחמה אלקטרונית, מערכות הפעלה וארבעה משגרים. עד ה- 20 באוקטובר תוקם מערכת שליטה ובקרה מרכזית, וצוותים סוריים יעברו אימונים במשך שלושה חודשים כדי להכשירם לתפעל את המערכת. להרחבה לחץ כאן

בתגובה להעברת טילי ה- S-300 הרוסיים לסוריה, אמר מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, במסיבת עיתונאים בוושינגטון כי מדובר ב"סכנה גדולה לאזור". פומפאו לא פירט מה ארצו מתכוונת לעשות בתגובה למהלך הרוסי.

השב"כ התיר הבוקר לפרסם כי נחשפה תשתית של ארגון החמאס שפעלה מרצועת עזה לגייס פעילי טרור ביהודה ושומרון לצורך ביצוע פיגועים נגד יעדים ישראליים. רוב הגיוסים בוצעו באמצעות הרשתות החברתיות, וגורמי החמאס ברצועה התמקדו במיוחד בגיוסם של סטודנטים מתחומי ההנדסה והטכנולוגיה ששימשו כמהנדסים לייצור מטענים. להרחבה לחץ כאן

כוחות צה"ל עצרו שני פלסטינים שחצו את גדר המערכת מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. אחד החשודים היה מצויד בסכין. השניים הועברו לחקירת כוחות הביטחון. אתמול פרצו עשרה פלסטינים את הגדר מזרחית למחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז הרצועה, חדרו לשטח ישראל ושבו מיד לאחר מכן לתוך הרצועה. סרטון פלסטיני שהופץ ברשת תיעד את החדירה, שבוצעה לאור יום.

הפלסטינים המשיכו גם היום בעימותים עם חיילי צה"ל לאורך גדר המערכת. משרד הבריאות בעזה מסר הערב כי אחמד סמיר אבו חבל, בן 15, נהרג מירי במהלך התפרעות אלימה בצפון הרצועה, סמוך למחסום ארז. הפלסטינים השליכו מטעני חבלה ורימוני רסס לעבר כוחות צה"ל, וניסו לפגוע בגדר המערכת. החיילים השיבו באש והפעילו אמצעים לפיזור הפגנות. בנוסף להרוג, הפלסטינים מדווחים על כ- 20 פצועים כתוצאה משאיפת עשן ומירי של חיילי צה"ל. בסוף השבוע נהרגו שישה פלסטינים מאש צה"ל בהפרות הסדר האלימות.

חמש שריפות פרצו במהלך היום בעוטף עזה כתוצאה משיגור בלונים ועפיפוני תבערה.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הוציא צו סגירה לאירוע זיכרון שהיה אמור להתקיים בואדי ג'וז במזרח ירושלים במימונה ובחסותה של הרשות הפלסטינית. הצו הוצא בהתאם לחוק האוסר על הרשות לקיים אירועים בשטחה של מדינת ישראל. ארדן מסר: "אמשיך לפעול בתקיפות כדי למנוע את הפרת הריבונות הישראלית במזרח ירושלים על ידי הרשות הפלסטינית".

בארץ

נדיה כהן, אלמנתו של המרגל אלי כהן הי"ד, פנתה היום באופן פומבי לנשיא סוריה בשאר אסד וביקשה ממנו לאפשר את השבת עצמותיו של בעלה לישראל. בנאום שנשאה בכנס בינלאומי לטיפול בפציעות מלחמה, שאורגן על ידי המרכז הרפואי לגליל בנהריה, אמרה כהן: "אני פונה אליך באהבה, שיהיה שלום בביתך, במולדת שלך, ויחד עם זה אני מבקשת רחמים. שחרר את אלי, שחרר את העצמות. אני בת 83, תסתכל עלינו אחרת, תסלח". להרחבה לחץ כאן

המשטרה הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים הצהרת תובע נגד העיתונאי הספרדי חוליו דה לה גווארדיה, החשוד כי דרס למוות בליל חג הסוכות את הפסנתרן חיים טוקצ'ינסקי בכיכר פריז בירושלים ולאחר מכן ברח מהמקום. מעצרו הוארך בחמישה ימים. הוא מואשם בעבירות של הריגה, הפקרה ונהיגה בגילופין.

נאס"א וסוכנות החלל הישראלית במשרד המדע חתמו על הסכם, לפיו סוכנות החלל האמריקנית תיטול חלק בפרויקט שיגורה של חללית ישראלית ראשונה לירח שיתבצע בחודשים הקרובים על ידי עמותת SpaceIL. על פי ההסכם, על החללית – שתשוגר בחודש דצמבר וצפויה לנחות על הירח ב- 13 בפברואר 2019 –יותקן מכשיר מחזיר לייזר של נאס"א שנועד לסייע באיתור המיקום המדויק של החללית על הקרקע לאחר הנחיתה. להרחבה לחץ כאן

עיריית תל אביב-יפו עתרה היום לבג"ץ בבקשה לחייב את שר התחבורה ישראל כץ וחברת "נתיבי איילון" לחדש את העבודות לבניית גשר יהודית בתל אביב ולאפשר לבצען בשבת. בחודש אוגוסט הורה כץ ל"נתיבי איילון" להקפיא באופן מיידי את העבודות אותן תכננה לבצע בשבתות.

בעולם

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג הורה היום לארצות הברית לבטל חלק מהסנקציות שהטילה על איראן. בפסיקה הזמנית שהוציאו השופטים נקבע כי על הממשל האמריקני להסיר את הסנקציות הפוגעות בייצואן לאיראן של סחורות הנדרשות לצרכים הומניטריים ולבטיחותה של התעופה האווירית במדינה. הפסיקה בהאג באה בעקבות התביעה שהגישה איראן לבית הדין בחודש יולי נגד ארצות הברית, בטענה כי הסנקציות עליהן הכריז הממשל האמריקני נגדה בחודש מאי עומדות בניגוד לאמנה שנחתמה בין שתי המדינות בשנת 1955. בתגובה לפסק הדין, אמר מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו כי איראן מנצלת לרעה את בית הדין כדי לתקוף את ארצות הברית, וכי לאור זאת ארצות הברית מבטלת את האמנה מ- 1955 עם איראן. להרחבה לחץ כאן

ועוד פרישה אמריקנית: היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון, הודיע על פרישת ארצו מאמנת וינה המסדירה את זכויותיהם של חברי משלחות דיפלומטיות. הפרישה נובעת מהחשש שגורמים פלסטיניים יתבעו את ארצות הברית על הפרת האמנה בכך שהעבירה את שגרירותה לירושלים.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר היום כי ארצו רוצה שכל הכוחות הזרים - כולל כוחותיה שלה - ייסוגו בסופו של דבר משטח סוריה. בנאום בפתיחת ועידת האנרגיה השנתית במוסקבה ציין פוטין כי נוכחותם של הכוחות האמריקניים בסוריה מהווה הפרה של אמנת האו"ם, מפני שהממשלה הסורית לא נתנה את הסכמתה להימצאותם בשטחה.

הקונגרס היהודי העולמי הביע זעם על הדברים שאמר אתמול ראש ממשלת מלזיה, מאהאטיר מוחמד, שבראיון ל- BBC תיאר את היהודים כבעלי אף ארוך ואת ישראל כאחראית ליצירת הבעיות במזרח התיכון. "רטוריקה אנטישמית בוטה מסוג זה אינה מקובלת ולא ניתן לעבור עליה ללא מענה", אמר המנכ"ל וסגן הנשיא של הארגון, רוברט זינגר. הוא הביע תקווה שמאהאטיר יחזור באופן כנה מהצהרות השנאה שלו ושהחברה המלזית תוקיע אותן: "חבל שמעמדה הבינלאומי של מלזיה מוכתם על ידי ביטויים כאלו של דעות קדומות".

תחזית מזג האוויר

מחר (חמישי) יהיה מעונן חלקית עד בהיר ותורגש ירידה במידות החום.

ביום שישי צפויה ירידה קלה נוספת במידות החום, והן יהיו רגילות לעונה.

בשבת צפויה עלייה במידות החום, ותחול הכבדה בעומס החום.

תגיות:ולדימיר פוטיןג'ון בולטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה