חדשות בעולם

ראש ממשלת מלזיה: ליהודים יש אף ארוך, ישראל היא הבעיה במזרח התיכון

מאהאטיר מוחמד בן ה- 93, שנבחר לאחרונה לכהונת ראש ממשלה במלזיה בפעם השנייה, אמר בעבר כי היהודים מהווים מקור לבעיות גדולות עבור העולם

מאהאטיר מוחמד (צילום: שאטרסטוק)מאהאטיר מוחמד (צילום: שאטרסטוק)
אא

ראש ממשלת מלזיה, מאהאטיר מוחמד, לא היסס לרגע. בראיון היום ל- Hard Talk, תוכנית הראיונות של ה- BBC,  הוא נשאל אודות התבטאויותיו נגד היהודים והאם הוא מקבל את הטענה הרווחת שהוא אנטישמי. כשבת צחוק על שפתיו הוא ענה: "יש הרבה גזעים בעולם הזה. אמרתי עליהם דברים נבזיים בעבר, אבל הם מעולם לא האשימו אותי ב'אנטי' זה או אחר. אבל הישראלים הם מיוחדים: אתה אפילו לא יכול להזכיר שבשואה היו ארבעה מיליון קורבנות ולא שישה מיליון".

מאהאטיר, שהתמודד כמועמד מטעם האופוזיציה בבחירות שנערכו בחודש מאי, ניצח במפתיע וחזר לכס ראש הממשלה בפעם השנייה בחייו. בעבר הוא כיהן בתפקיד זה במשך למעלה מ- 20 שנה, עד שנת 2003.

למאהאטיר בן ה- 93 רפרטואר עשיר של התבטאויות אנטישמיות. בספר שהוציא בשנת 1970 הוא כתב כי "ליהודים לא רק שיש אף ארוך, הם גם מבינים כסף באופן אינסטינקטיבי". ב- 2010 הוא אמר כי למרות שנטבחו על ידי הנאצים, "היהודים שרדו כדי להיות מקור לבעיות גדולות יותר עבור העולם". ממרום גילו הוא ממשיך לשמור בגאון על המוניטין המפוקפק אותו צבר במשך שנים. בראיון היום הוא טען כי מדובר בהבעת דעה: "אם להיות כנה, הבעיה במזרח התיכון החלה עם הקמתה של מדינת ישראל. זו כל האמת, אבל אינני יכול לומר אותה". לשאלת המראיינת מדוע הוא משתמש בביטוי "אף ארוך" כדי לתאר את היהודים, השיב מאהאטיר: "בגלל שיש להם אף ארוך. הרבה אנשים קוראים למלזים 'בעלי אף שמן'. לא התנגדנו, לא יצאנו למלחמה בשל כך".

ראש הממשלה המלזי, שרוב תושביה של ארצו הינם מוסלמים, מאשים במשך שנים רבות כי היהודים הם שאחראים למצבם ההומניטרי הקשה של הפלסטינים. בשבוע שעבר טען מאהאטיר, בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם, כי העולם "נותן פרס לישראל" על כך שהיא מפרה את החוק הבינלאומי ומפעילה "טרור", כהגדרתו, נגד הפלסטינים

תגיות:מלזיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה