חדשות בעולם

צפו: מערכת ה- S-300 הרוסית הגיעה לסוריה

רוסיה פרסמה תיעוד של הגעת מערכת ההגנה האווירית המתקדמת לסוריה. שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, דיווח אתמול לנשיא רוסיה פוטין על השלמת העברתה של המערכת לידי סוריה

(צילום: משרד ההגנה הרוסי)(צילום: משרד ההגנה הרוסי)
אא

משרד ההגנה הרוסי פרסם הבוקר (רביעי) סרטון וידיאו, המתעד את הגעת מערכת ההגנה האווירית S-300 לסוריה. הפרסום בא לאחר שאמש הודיע שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי הושלמה העברתה של המערכת לסורים. "העבודה הסתיימה אתמול", אמר השר הרוסי בפגישה עם פוטין, ששודרה בערוץ "רוסיה 24". לדבריו, לסוריה הגיעו 49 רכיבים של המערכת, הכוללים מכ"מים, אמצעי שליטה ובקרה, אמצעי לוחמה אלקטרונית, מערכות הפעלה וארבעה משגרים. עד ה- 20 באוקטובר תוקם מערכת שליטה ובקרה מרכזית, וצוותים סוריים יעברו אימונים במשך שלושה חודשים כדי להכשירם לתפעל את המערכת. 

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, הת'ר נאורט, אמרה הלילה כי אינה יכולה בשלב זה לאשר האם אכן טילי ה- S-300 הגיעו לסוריה: "אני מקווה שלא", אמרה הדוברת בתדרוך לעיתונאים,"אך אם הטילים נשלחו – זו תהיה הסלמה חמורה בכל מה שקשור לסוריה".

(צילום: משרד ההגנה הרוסי)

מערכת ה- S-300 תשדרג את יכולות ההגנה האווירית של סוריה ותאפשר לה לפגוע במטרות במרחק של עד מאתיים וחמישים קילומטרים. את ההחלטה על העברת המערכת המתקדמת לסוריה מסר שויגו ביום שני שעבר במסיבת עיתונאים, כצעד תגובה ליירוט מטוס האיליושין 20 הרוסי על ידי הצבא הסורי. דו"ח של משרד ההגנה הרוסי, שפורסם יום קודם לכן, האשים את ישראל באחריות לתקרית, שהביאה למותם של 15 חיילי צבא רוסיה שהיו על סיפון המטוס. שויגו ציין כי "במהלך שנת 2013 ישראל ביקשה לעכב את מסירת המערכת לצבא אסד, ביחד עם חיילים שהוכשרו להפעיל ולטפל בה. השינוי במצב לא נגרם באשמתנו". ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששוחח בטלפון עם נשיא רוסיה, אמר כי העברת מערכות נשק מתקדמות לידיים לא אחראיות תגביר את הסכנות באזור, וכי ישראל תמשיך להגן על ביטחונה ועל האינטרסים שלה. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרוסית RIA, פוטין הבהיר לנתניהו במהלך שיחתם כי העברת המערכת נועדה להגן על החיילים הרוסיים הפועלים בסוריה.

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הודיע בסוף השבוע כי ארצו החלה בהעברת מערכת טילי ה- S-300 לסוריה. הוא אמר את הדברים בתום פגישה בניו יורק עם עמיתו הסורי וליד אל-מועלם. בימים האחרונים התקבלו דיווחים על רכבת אווירית של מטוסי תובלה מדגם אנטונוב-124 העושים את דרכם מרוסיה לסוריה כדי להעביר את חלקיה של המערכת המתקדמת. בתיעוד של משרד ההגנה ניתן לראות את פריקתם מהמטוס של חלקים מהמערכת.

תגיות:רוסיהסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה