חדשות בארץ

"הכל השגחה פרטית": הפסנתרן שנהרג בתאונת פגע וברח הובא למנוחות

חיים טוקצ'ינסקי, שנדרס למוות בירושלים בתחילת החג, נחשב לעילוי מוזיקלי. הוא לא ראה סתירה בין עולמו הדתי לעולם המוזיקה, הקפיד על שמירת המצוות והאמין כל העת כי ההשגחה האלוקית מכוונת את חייו

חיים טוקצ’ינסקי ז"לחיים טוקצ’ינסקי ז"ל
אא

הפסנתרן, המלחין והמנצח חיים טוקצ'ינסקי ז"ל, שנהרג בחג הסוכות (בלילה שבין ראשון לשני) בתאונת פגע וברח בירושלים, הובא אתמול למנוחות בהר הזיתים.

טוקצ'ינסקי בן ה- 30, בן למשפחה חרדית, גדל בקרית מוצקין. בראיון ל- mynet לפני שלוש שנים הוא סיפר על תחילת דרכו המוזיקלית: "מאז שאני זוכר את עצמי, הפסנתר היה הצעצוע שהכי אהבתי. כשאמי עלתה מברית המועצות, אסור היה להעביר משם כסף אלא רק רכוש, אז היא הביאה פסנתר. מצאתי בו עניין רב". את לימודיו המקצועיים החל בגיל 10, בקונסרבטוריון בעיר מגוריו. במהלך השנים הוא זכה לקבל מלגות רבות ללימודי מוזיקה, ונחשב למוזיקאי מבטיח עם הווה מבריק שצפוי לו עתיד מזהיר.

יוני שמעוני, מנהל הקונסרבטוריון בקרית מוצקין, הגדיר את טוקצ'ינסקי כעילוי בתחומו. בראיון לאתר וואלה אמר שמעוני: "מוזיקאים כמוהו מתגלים לעתים רחוקות. הוא כתב יצירות ועיבודים ליצירות של אחרים, והופיע המון. הוא מאוד הצליח וידע להנחיל את הידע לאחרים, בכך שהרצה באקדמיה למוזיקה". שמעוני הוסיף, כי למרות הצלחתו המרשימה של טוקצ'ינסקי בלימודיו, אמו יעל אמרה כי מה שחשוב לה יותר מכל הוא שתמיד תהיה לו יראת שמיים.

עיסוקו הייחודי לא מנע מטוקצ'ינסקי לשמור על אורח חייו הדתי. לפני שבע שנים, טרם השלמת לימודיו באקדמיה למוזיקה בירושלים, התראיין הפסנתרן המחונן לסרטה הדוקומנטרי של דיקלה פרטוש, שצולם עבור ערוץ "הידברות". טוקצ'ינסקי סיפר כי אינו רואה סתירה בין עולמו הדתי לעולם המוזיקה: "אני דתי מבטן ומלידה, המשפחה שלנו מיוחסים. החיים היהודיים מאוד חשובים בשבילי. אני מוזיקאי יהודי דתי. אני שומר הכל, שבת, כשרות, כל המצוות. אני משתדל לשמור קלה כחמורה. אנשים חושבים שאני צריך להיות בקונפליקט, ואומרים לי מין משפטים יפים כאלה: 'אתה בין שני העולמות'. לא! אני מרגיש מאוד שלם".

עובדת היותו של טוקצ'ינסקי אדם מאמין באה לידי ביטוי במשפט נוסף שנאמר על ידו בסרט, אשר קיבל השבוע משמעות מצמררת: "אני חושב שכל מה שהיה לי בחיים – כך היה צריך להיות. אני חושב שיש פה השגחה פרטית. שהייתי בישיבה זה לא היה סתם, שהייתי בבית ספר זה לא היה סתם, מכל דבר הגיע משהו". ברוח זו התבטא אתמול גם אחיו (כפי שצוטט באתר ynet): "יש הרבה סיבות למה זה קרה, אבל צריך לדעת שככה נגזר, שבראש השנה יכתבון וביום צום כיפור יחתמון. אנשים נוטים לתכנן 50 שנה קדימה, ולכל אחד יש תוכניות ולכל דבר יש זמן. לא תמיד זה נכון. בחיים הופכים דף ועוד דף אבל בסוף יש את הכריכה האחורית ובסוף נגמר הספר – זה ספר תולדות האדם".

אתמול הותר לפרסום כי החשוד בדריסתו של טוקצ'ינסקי הוא חוליו דה לה גווארדיה, עיתונאי ספרדי שעובד בישראל למעלה מעשור. הנהג הדורס עבר עם רכבו באור אדום ודרס את טוקצ'ינסקי בזמן שחצה מעבר חצייה סמוך לכיכר פריז בירושלים. דה לה גווארדיה – שהורשע כבר בעבר בנסיעה באור אדום – ברח מזירת התאונה ונתפס כשעה וחצי לאחר מכן. בדיון הארכת המעצר שנערך בבית המשפט המחוזי בירושלים, אמר הנציג המשטרתי כי בבדיקת נשיפון שנערכה לעיתונאי הספרדי נמצאה בדמו כמות גבוהה מהמותר, וכי הוא הודה ששתה ארבע או חמש כוסות יין.

תגיות:תאונת פגע וברחירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה