חדשות בארץ

נחשף: סטודנטים ביהודה ושומרון גויסו על ידי החמאס בעזה לביצוע פיגועים

השב"כ התיר לפרסם כי הזרוע הצבאית של החמאס ברצועת עזה השתמשה ברשתות החברתיות כדי לגייס פעילי טרור ביהודה ושומרון

עצרת חמאס באוניברסיטת ביר זית, תמונת ארכיון (צילום: Ahmad Gharabli /flash90)עצרת חמאס באוניברסיטת ביר זית, תמונת ארכיון (צילום: Ahmad Gharabli /flash90)
אא

השב"כ התיר הבוקר (רביעי) לפרסום כי נחשפה תשתית של ארגון החמאס שפעלה מרצועת עזה לגייס פעילי טרור ביהודה ושומרון לצורך ביצוע פיגועים נגד יעדים ישראליים.

בכירים בזרוע הצבאית של החמאס ברצועת עזה הקימו במהלך שנת 2015 תשתית חשאית וממוסדת, שהורכבה מפעילי הזרוע הצבאית ברצועה ומפעילים של ארגון הטרור שמוצאם מיהודה ושומרון. הקמתה של התשתית נועדה לגייס פעילי טרור בשטחי יהודה ושומרון, וכן בתחומי הקו הירוק, כדי שאלו יוציאו פיגועי תופת מול מטרות ישראליות.

מאז הקמת התשתית, עצרו כוחות הביטחון עשרות פעילי חמאס ברחבי יהודה ושומרון. מחקירותיהם בשב"כ עלה כי הם גויסו על ידי אנשי התשתית בעזה, באמצעות הרשתות החברתיות. גורמי הזרוע הצבאית של החמאס ברצועה התמקדו במיוחד בגיוסם של סטודנטים מתחומי ההנדסה והטכנולוגיה ששימשו כמהנדסים לייצור מטענים.

לאחרונה, זוהה וסוכל ניסיון נוסף של התשתית מרצועת עזה להאיץ את פעילות הטרור ביהודה ושומרון. הזיהוי הוביל למעצרם ולחקירתם של מספר פעילים מאזור יהודה ושומרון.

חשיפת השב"כ הובילה להגשת כתבי אישום נגד שני סטודנטים מאוניברסיטת ביר זית, פעילים בתא הסטודנטים של החמאס באוניברסיטה. עיסא שלאלדה (בן 21) ועומר מסעוד (בן 20) הודו כי הם גויסו לפעילות הטרור באמצעות הפייסבוק לצורך ביצוע פיגועים ולסיוע בהעברת כספי טרור. במסגרת גיוסם, הם אף עברו הכשרות צבאיות שונות. כתבי האישום שהוגשו נגדם מייחסים להם קשרים עם גורמי טרור וחברות בארגון טרור.

כתב אישום נוסף הוגש נגד חאזם חמאיל, פלסטיני בן 24 המתגורר בשומרון. בחקירתו בשב"כ הוא הודה כי ניהל קשר בפייסבוק מול גורם עזתי אשר עשה שימוש בפרופיל פיקטיבי. חמאיל הונחה לקדם פיגוע מטעם החמאס, כשלשם כך היה עתיד לקבל מידי הגורם העזתי כסף ואמצעי לחימה. כתב האישום שהוגש נגדו מייחס לו מגע עם האויב.

תגיות:חמאסטרורשב"כ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה