חדשות בארץ

השר ישראל כץ הורה להקפיא את העבודות שתוכננו בשבת בנתיבי איילון

אתמול הודיעה חברת "נתיבי איילון" על ביצוע עבודות בשבתות הקרובות להקמת "גשר יהודית" מעל נתיבי איילון. ההודעה חוללה סערה, וסיעת "יהדות התורה" דרשה לבטל את העבודות

ישראל כץ (צילום: Flash90)ישראל כץ (צילום: Flash90)
אא

השבת ניצחה: שר התחבורה ישראל כץ הורה הבוקר (רביעי) לחברת "נתיבי איילון" להקפיא באופן מיידי את העבודות אותן תכננה לבצע בשבתות הקרובות.

אתמול הודיעה חברת "נתיבי איילון", כי במסגרת הפרויקט להקמתו של "גשר יהודית" – גשר להולכי רגל ורוכבי אופניים מעל נתיבי איילון – ייסגרו הנתיבים לתנועה במהלך שש השבתות הקרובות, ובמקום יבוצעו עבודות נרחבות. הודעתה של החברה גרמה לסערה, נוכח חילולי השבת ההמוניים הצפויים. סיעת "יהדות התורה" דרשה מראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרי התחבורה, העבודה והרווחה למנוע את העבודות. כץ, שכאמור נענה לתביעה הנחרצת, הגדיר את ההודעה של "נתיבי איילון" כ"מקוממת ומיותרת": "דרך הביצוע שנבחרה להקמת הגשר נראית כבעייתית ועלולה לפגוע פגיעה קשה ולא מידתית בכלל הציבור במהלך סופי השבוע", הבהיר כץ בהודעה שפורסמה מטעמו. הוא הורה לחברה להגיש לו תכנית חלופית לביצוע העבודות – כולל במהלך שעות הלילה המאוחרות, כפי שנעשה במקרים דומים בעבר, וכמקובל בארץ ובעולם.

מחברת "נתיבי איילון" נמסר: "אנו פועלים בהתאם להנחיות משרד התחבורה. נבחן את החלופות".

סגן שר הבריאות, חבר הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה), בירך את כץ על החלטתו ואמר כי הוא "גילה אחריות ציבורית ומנע פגיעה מיותרת בסטטוס קוו ובמסורת ישראל". ליצמן הוסיף: "לאורך כל הדורות שמירת שבת הינה ערך עליון כיום המנוחה הלאומי. ביטול העבודות בשבת בגשר יהודית הינו צעד ערכי מבורך שמבטא שיקול דעת נכון, על פני התגרות ופגיעה כלפי האוכלוסיה הדתית והמסורתית, שהן רוב הציבור בישראל".

חבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס) בירך אף הוא על הצעד בו נקט כץ, שלדבריו "התגלה הפעם כמבוגר האחראי". אזולאי אמר כי "מדובר בהחלטה נכונה המתחשבת בציבור הדתי והמסורתי במדינה וכן בציבור העובדים, שיוכלו לקבל את יום המנוחה".

תגיות:שבתישראל כץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה