חדשות בארץ

צה"ל חשף מנהרת טרור של החיזבאללה, ממשלת צרפת הקפיאה את העלאת מחירי הדלק

משה ליאון נכנס לתפקידו כראש עיריית ירושלים, ונשיא אוקראינה נפגש עם משפחות המלחים שנשבו על ידי רוסיה. כל מה שחשוב לדעת

אא

צה"ל הודיע הבוקר על פתיחת מבצע "מגן צפוני", לחשיפתן ונטרולן של מנהרות טרור התקפיות שחפר החיזבאללה לתוך שטחה הריבוני של ישראל. דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר כי "אותרו מנהרות החודרות לשטח ישראל, אך הן לא מסכנות כרגע יישובים ישראליים". הוא הדגיש כי "חפירת המנהרות מהווה הפרה בוטה של הריבונות הישראלית. ארגון הטרור חיזבאללה מתעלם באופן בוטה מהחלטות האו"ם – ובראשן החלטה 1701 – ופועל מתוך כפרים בדרום לבנון, תוך פגיעה במדינת לבנון וסיכון אזרחיה לביסוס תשתיות הטרור שלו". להרחבה לחץ כאן

מספר שעות לאחר מכן הודיע צה"ל כי אותרה מנהרת טרור התקפית ראשונה, שנחפרה מתוך בית בכפר כילא, באזור בינת ג'ביל שבלבנון. אורכה הכולל של המנהרה, הממוקמת מול היישוב מטולה, מוערך בכ- 200 מטרים. היא נחפרה בעומק של 25 מטרים, ברוחב של כ- 2 מטרים ובגובה דומה המאפשר הליכה של אדם זקוף, וחדרה 40 מטרים לשטח ישראל. להרחבה לחץ כאן

מבצע "מגן צפוני" אושר על ידי הקבינט הביטחוני באופן סופי בישיבה שנערכה ביום רביעי שעבר. על פי מקור מתוך הישיבה, ההערכה בצה"ל הייתה כי האירוע יעבור ללא תגובה צבאית של החיזבאללה ומבלי שתפרוץ התלקחות בגזרת הצפון, אם כי הובהר שיש להיערך גם להסלמה.

משרד החוץ הנחה את משלחת ישראל לאו"ם להגיש למזכ"ל האו"ם ולנשיא התורן של מועצת הבטחון מחאה על הפעילות התוקפנית משטח לבנון לעבר שטח ישראל. שגרירי ישראל ברחבי העולם קיבלו הנחיה להסביר כי ישראל אינה מעוניינת בהסלמה, וכי צה"ל נוקט בפעולות הגנה בשטח הישראלי הריבוני. השגרירים הונחו גם להדגיש כי חפירת המנהרות על ידי החיזבאללה היא התקפה על הריבונות הישראלית והפרה של החלטות מועצת הביטחון 1559 ו- 1701.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב לפנות בוקר לישראל, לאחר הפגישה שקיים אמש בבריסל עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו. מלשכתו של נתניהו נמסר כי במהלך הפגישה הוא עדכן את פומפאו על המבצע לסיכול מנהרות הטרור החודרות של החיזבאללה.

בהתייחסות ראשונה למבצע "מגן צפוני", שנמסרה באמצעות לשכתו, אמר נתניהו נאמר כי "מי שינסה לפגוע במדינת ישראל - ישלם מחיר כבד. אנו פועלים בנחישות ובאחריות בכל הגזרות במקביל. נמשיך בפעולות נוספות, גלויות וסמויות, כדי להבטיח את ביטחון ישראל".

בתגובה לפתיחת המבצע הישראלי בצפון, מסר היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון: "ארצות הברית תומכת במאמציה של ישראל להגן על ריבונותה. אנו קוראים לחיזבאללה להפסיק את חפירת המנהרות שלו לתוך ישראל ולהימנע מהסלמה ואלימות''. להרחבה לחץ כאן

שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, מסר הערב הודעה חריגה. הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו כי ישראל מודה לשליח המיוחד של האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, למצרים וגם לקטאר "על מאמציהם לשפר את המצב בעזה". הוא הוסיף כי ישראל "מקווה שניתן יהיה להגיע להסכם ארוך טווח שישמר את בטחונה של ישראל ויאפשר את התפתחותה של עזה".

נתניהו קיים הערב הערכת מצב בקריה בתל אביב בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש המל"ל ובכירי צה"ל ומערכת הביטחון. הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב בקריה בתל-אביב כדי לקבל עדכונים על המבצע לחשיפת המנהרות ונטרולן.

באולם מועצת עיריית ירושלים התקיים הבוקר טקס חילופי ראש העיר, בהשתתפות ראש העיר הנכנס משה ליאון וקודמו בתפקיד, ניר ברקת. ליאון אמר בנאומו כי "בתפקיד ראש העיר יש משהו מתעתע, שכן העיר גדולה מן התפקיד, והתפקיד גדול מן האדם הנושא בו. מצד אחד זכיתי 'להתיישב על כסאו של דוד המלך', כפי שאמר ראש העיר היהודי הראשון דניאל אוסטר. מצד שני, אני צריך לקום בכל בוקר לנקות רחובות, לבנות שכונות, לפתח עסקים ולגייס תקציבים. אתגרים רבים עומדים לפנינו, אך הראשון והחשוב שבהם בעיניי הוא איחוד התושבים כולם תחת רוח טובה וחיובית". ראש העיר הנכנס הדגיש כי הניסיון שצבר במהלך שנות חייו נועד לשם המשימה שלהגשמתה הוא נכנס כעת: "בירושלים ראיתי תמיד את המשימה העליונה, זו שכל חיי סבבו סביבה. כל מה שעשיתי בחיים הכשיר אותי לרגע הזה. כל הניסיון והוותק שצברתי - כאיש כספים, כאיש ניהול וכאיש ציבור - הכל מתנקז אל התפקיד הזה, שהוא פסגת שאיפותיי ומשימת חיי האחרונה בשירות הציבור". להרחבה לחץ כאן

איראן ממשיכה להתריס: לאחר הניסוי בטיל בליסטי שערכה בסוף השבוע, אמר היום מפקד חיל האוויר האיראני, עזיז נאסרזאדה, כי ארצו מתכננת להרחיב את טווח הטילים שברשותה: "אנחנו לא רואים שום מגבלות עלינו בתחום הזה", צוטט הבכיר האיראני בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס".

ראש ממשלת צרפת, אדואר פיליפ, הודיע היום על הקפאתה של ההעלאה המתוכננת במיסי הדלק למשך שישה חודשים. העלאת המיסים, ובעקבותיה עליית מחירי הדלק, הייתה אמורה להיכנס לתוקף ב- 1 בינואר 2019, אך ההפגנות האלימות שהתרחשו בפריז בסוף השבוע הביאו את הממשלה לסגת בשלב זה מתוכניתה. מדובר בהישג משמעותי לתנועת "האפודים הצהובים", המובילה בשבועות האחרונים את גל המחאות ברחבי צרפת. להרחבה לחץ כאן

נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו, נפגש עם בני משפחותיהם של 24 המלחים האוקראיניים שנשבו על ידי רוסיה בתקרית הימית שהתרחשה בשבוע שעבר במצר קרץ'. מוקדם יותר מסר שר התשתיות האוקראיני כי רוסיה הסירה את המצור על חלק מהנמלים האוקראיניים בים אזוב.

בשריפות הענק שפרצו בקליפורניה לפני מספר שבועות נהרגו 85 בני אדם. 11 אנשים עדיין נחשבים לנעדרים.

תחזית מזג האוויר

הלילה יהיה מעונן חלקית. לקראת בוקר ייתכנו גשמים מקומיים במישור החוף הצפוני.

מחר (רביעי) ירדו ממטרים מקומיים בעיקר במישור החוף הצפוני, והם יהיו מלווים בסופות רעמים יחידות. הרוחות יתחזקו. הטמפרטורות יהיו מעט נמוכות מהרגיל לעונה. משעות הערב ייתכן גשם מקומי בדרום הארץ ובמזרחה. קיים חשש קל לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח.

ביום חמישי ירדו גשמים לפרקים ברוב אזורי הארץ, והם ילוו בסופות רעמים. בנחלי הדרום והמזרח קיים חשש לשיטפונות, ובחוף קיים חשש להצפות. תחול ירידה בטמפרטורות. יוסיפו לנשב רוחות מערביות חזקות, ובדרום הארץ ייתכן אובך.

ביום שישי יהיה גשום בצפון הארץ ובמרכזה, וייתכנו סופות רעמים יחידות. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. בבקעת הירדן, במדבר יהודה ובים המלח קיים חשש לשיטפונות. יוסיפו לנשב רוחות מערביות חזקות. בדרום הארץ ייתכן אובך.

תגיות:אוקראינהג'ון בולטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה