חדשות בארץ

משה ליאון נכנס לתפקיד ראש העיר ירושלים: "פסגת שאיפותיי ומשימת חיי"

בטקס חילופי ראש העיר, שנערך בכיכר ספרא, אמר ראש העיר הנכנס כי האתגר הראשון והחשוב ביותר העומד בפניו הוא לאחד את כל התושבים "תחת רוח טובה וחיובית"

ליאון וברקת בטקס היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליאון וברקת בטקס היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

באולם מועצת עיריית ירושלים התקיים הבוקר (שלישי) טקס חילופי ראש העיר, בהשתתפות ראש העיר הנכנס משה ליאון וקודמו בתפקיד, ניר ברקת.

"המסע שלי לכאן אורכו כאורך שרשרת הדורות כולה", פתח ליאון את נאומו בטקס בכיכר ספרא, "אבל באופן מעשי הוא החל לפני שמונים ושלוש שנה, בשנת 1935, כשבנמל יפו ירד סבא שלי, משה, מהאוניה שהעלתה אותו מסלוניקי ובזרועותיו פעוט בן שנה וחצי, אבי – שלום ליאון, ודבר ראשון, חיש מהר שם פעמיו לירושלים.

מהלכי החיים הובילו את סבא, ובעקבותיו אותנו, לפרקי חיים בתל אביב ובגבעתיים, אבל לרגע לא פסק המסע לירושלים, שתמיד נכחה בבית בתפילות, בשירים, בלבבות, בכל רגעי השמחה והצער. אבא יקר, ראה. תם המסע. הנה עומדות רגלינו בשערייך ירושלים".

לאחר שבירך ברכת שהחיינו, המשיך ראש העיר החדש של ירושלים: "קורותיה של משפחתי הן העדות החיה לכך שירושלים אינה רק מחוז הכיסופים בני האלפיים, אלא גם הרעיון המאחד הגדול בתולדות עמנו. הימים האלה הם ימי החנוכה, חג שחרור ירושלים מידי זר. אין כמו ימי החנוכה להמחיש שירושלים היא לבה של המדינה היהודית, וגם המנוע המניע את הרוח היהודית. הדברים ברורים ונטועים עמוק בלבבות ואין צורך להרחיב".

ליאון ציין כי "בתפקיד ראש העיר יש משהו מתעתע, שכן העיר גדולה מן התפקיד, והתפקיד גדול מן האדם הנושא בו. מצד אחד זכיתי 'להתיישב על כסאו של דוד המלך', כפי שאמר ראש העיר היהודי הראשון דניאל אוסטר. מצד שני, אני צריך לקום בכל בוקר לנקות רחובות, לבנות שכונות, לפתח עסקים ולגייס תקציבים. אתגרים רבים עומדים לפנינו, אך הראשון והחשוב שבהם בעיני הוא איחוד התושבים כולם תחת רוח טובה וחיובית".

לאחר ששיבח את ראש העיר היוצא, ניר ברקת, על פועלו למען ירושלים ב- 15 השנים האחרונות כחבר מועצת העיר וכעומד בראשה, הדגיש ליאון כי הניסיון שצבר במשך שנות חייו, בין היתר בתפקידים הציבוריים הרבים אותם מילא, נועד לשם המשימה שלהגשמתה הוא נכנס לעת: "החיים לימדו את כולנו, באינספור שיעורים, שערכו של הניסיון לא יסולא בפז. בירושלים ראיתי תמיד את המשימה העליונה, זו שכל חיי סבבו סביבה, אבל אל הובלתה אני בא אחרי שנים רבות וטובות בעולם המעשה. כל מה שעשיתי בחיים הכשיר אותי לרגע הזה. כל הניסיון והוותק שצברתי - כאיש כספים, כאיש ניהול וכאיש ציבור - הכל מתנקז אל התפקיד הזה, שהוא פסגת שאיפותיי ומשימת חיי האחרונה בשירות הציבור".

ליאון סיים את דבריו בהבטחה כי ידאג לצורכיהם של כל תושבי העיר: "אולי באופן שמיימי אני מתיישב על כסאו של דוד המלך, אבל באופן ארצי מסתדרים לפניי בתור ארוך כל תושביה של ירושלים, יהודים וערבים, דתיים וחילונים, ותיקים ועולים, צעירים ומבוגרים. כולם דורשים את כל המגיע להם, ולכולם אני מחויב וגם מבטיח, שלשירותם אקדיש את כל מרצי ומאודי".

(ליאון בטקס הדלקת נר שני של חנוכה בכותל. מתוך חשבון הטוויטר שלו) 

אמש השתתפו ליאון וברקת בטקס הדלקת נר שני של חנוכה, שנערך בכותל המערבי. "אני רוצה קודם כל להודות לקב"ה שזיכה אותי וקבע שאוביל את העיר", אמר ליאון, "ואין פסוק יותר מתאים מכך לומר 'ואני בחסדך בטחתי יגל ליבי בישועתך, אשירה לה' גמל עלי'. ברוך שהחייני וקיימני והגיעני לזמן הזה". הוא ציין כי רק בכותל ניתן לקלוט לעומק את כובד התפקיד המוטל על ראש העיר ירושלים: "אני עומד כאן נרגש ומתחייב שבעזרת השם אעשה כל מאמץ לאחד את כל תושבי ירושלים יחדיו, מכל סוגי הקשת, על מנת שאנחנו כתושבי ירושלים נוכיח לעם ישראל, לעם היהודי, שאפשר וחייבים לחיות באחדות. ובהחלט גם לשמור על צביונה היהודי של העיר ירושלים".

מוקדם יותר אתמול הגיע ליאון ללשכת ראש הממשלה ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. השניים סיכמו לעבוד בשיתוף פעולה למען העיר ירושלים, ונתניהו איחל לליאון הצלחה בתפקידו.

תגיות:ניר ברקתירושליםמשה ליאון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה