חדשות בארץ

הבית הלבן לאיראן ולחיזבאללה: הפסיקו את הפרובוקציות ואת התוקפנות

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון, הביע תמיכה במבצע "מגן צפוני" בו פתחה ישראל לחשיפתן של מנהרות הטרור של החיזבאללה החודרות לשטחה

בולטון, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בולטון, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הבית הלבן הביע היום (שלישי) תמיכה חד-משמעית במבצע "מגן צפוני" בו פתחה ישראל לחשיפתן ונטרולן של מנהרות הטרור שחפר ארגון החיזבאללה, החודרות לתוך שטחה הריבוני של ישראל.

בהודעה שמסר היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון, נאמר כי "ארצות הברית תומכת במאמציה של ישראל להגן על ריבונותה. אנו קוראים לחיזבאללה להפסיק את חפירת המנהרות שלו לתוך ישראל ולהימנע מהסלמה ואלימות''.

בהמשך הדברים של בולטון נאמר עוד: "אנו קוראים לאיראן ולכל סוכניה להפסיק את תוקפנותם האזורית ואת הפרובוקציות, שמהוות איום שאינו מקובל על ביטחונה של ישראל ועל הביטחון האזורי".

שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, הגיב בחשבון הטוויטר שלו על הודעת התמיכה האמריקנית: "ישראל מעריכה עמוקות את התמיכה החד-משמעית של ממשל טראמפ בזכותה של ישראל להגן על עצמה – נגד מנהרות החיזבאללה, הרקטות של החמאס, התבססותה של איראן בסוריה, וכל שאר הדברים המאיימים על המדינה היהודית".

בהמשך הודעתו הפתיע דרמר כאשר הביע את תודתה של ממשלת ישראל לשליח המיוחד של האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, למצרים וגם לקטאר – "על מאמציהם לשפר את המצב בעזה". הוא הוסיף כי ישראל "מקווה שניתן יהיה להגיע להסכם ארוך טווח שישמר את בטחונה של ישראל ויאפשר את התפתחותה של עזה".

קטאר אמורה להעביר בימים הקרובים 15 מיליון דולר נוספים לרצועת עזה, לצורך תשלום המשכורות לפקידי ממשל חמאס בעזה. כזכור, תשלום ראשון הועבר בתחילת החודש שעבר בשלוש מזוודות שהוכנסו לעזה על ידי שגריר קטאר ברצועה, מוחמד אל-עמאדי.

תגיות:קטאררון דרמרג'ון בולטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה