חדשות בארץ

פומפאו לנתניהו: מחויבים לביטחון ישראל ולזכותה המלאה להגן על עצמה

מזכיר המדינה האמריקני וראש הממשלה נועדו אמש בבריסל. הם דנו בהתפתחויות המדיניות והביטחוניות באזור, בין היתר בדרכים למניעת התבססותה של איראן באזור

(צילום: גבי פרקש, לע"מ)(צילום: גבי פרקש, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד אמש (שני) בבריסל עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו. הפגישה, שנקבעה בתחילה להמשך השבוע, הוקדמה בשל הלווייתו של נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ורג' בוש האב. אל ראש הממשלה התלוו ראש המוסד יוסי כהן, ראש המל"ל מאיר בן שבת והמזכיר הצבאי תת-אלוף אבי בלוט. הפגישה, שבחלקה נערכה בארבע עיניים, עסקה בהתפתחויות המדיניות והביטחוניות באזור והתמקדה בדרכים למניעת התבססותה של איראן באזור.

לפני תחילת הפגישה הדליק ראש הממשלה נר שני של חנוכה, כשלצידו פומפאו ובן שבת.

"אני רוצה להודות לך על כל פועלך, על הצהרותיך התקיפות בנושא ההפרה האחרונה של איראן בעקבות ירי הטילים הבליסטיים", אמר נתניהו לפומפאו בפתח הפגישה. "אני מצפה לדון עמך בדרכים בהן נוכל לפעול יחד כדי לבלום את התוקפנות האיראנית באזור – בסוריה, בעיראק, בלבנון ובמקומות אחרים, ולהמשיך במאמצינו להשיג שלום וביטחון עבור כולם".

בתום הפגישה, שארכה כשלוש שעות, מסרה דוברת מחלקת המדינה, הת'ר נוארט, כי פומפאו הדגיש בפני נתניהו את "מחויבותה של ארצו לביטחונה של ישראל ואת זכותה המלאה להגן על עצמה ולהיאבק בהטיה האנטי-ישראלית באו"ם". בהודעת הדוברת נאמר עוד, כי פומפאו "חזר על תמיכתה של ארצות הברית בחימום היחסים ובדיאלוג הגובר בין ישראל ושכנותיה במזרח התיכון ובאפריקה, כולל עומאן וצ'אד". כמו כן, מזכיר המדינה ציין את חוזקה של הברית בין ישראל וארצות הברית ואת שיתוף הפעולה הרב-תחומי ביניהן, וחזר והבהיר כי ארצו נחושה להתמודד עם כל האיומים שמציב המשטר האיראני, וזאת באמצעות הפעלת "לחץ מקסימלי".

בסוף השבוע חשף פומפאו כי איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי לטווח בינוני המסוגל לשאת ראשי קרב שונים, כולל גרעיניים. הוא אמר כי מדובר בהפרה של החלטה 2231 של מועצת הביטחון, האוסרת על איראן לערוך ניסויים בטילים בליסטיים: "אנחנו מגנים את הפעילויות האלה וקוראים לאיראן לעצור לאלתר את כל הפעילויות הקשורות לתוכנית הטילים הבליסטיים שלה, המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים". באיראן דחו היום את הטענות האמריקניות. דובר משרד החוץ של איראן, בהראם קאסמי, אמר כי ניסויי הטילים שעושה איראן אינם מפרים את החלטות האו"ם והן לצורך הגנתי בלבד. קאסמי סירב לאשר או להכחיש את הטענות כי ארצו אכן עשתה ניסוי בטיל בליסטי. הגנרל אבו אל-פאזי שקרצ'י, דובר של צבא איראן, הגיב באופן דומה כשאמר כי ניסויי הטילים שעושה ארצו הם לצרכים הגנתיים, וכי היא לא תישא ותיתן עם זרים על תוכנית הטילים שלה: "נמשיך הן בניסויים והן בפיתוח הטילים".

תגיות:מייק פומפאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה