חדשות בעולם

שגרירת ארצות הברית באו"ם התפטרה מתפקידה

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הופיע עם ניקי היילי מול המצלמות בחדר הסגלגל בבית הלבן. הוא אמר כי השגרירה ביקשה לקחת "פסק זמן" וכי תעזוב את תפקידה בסוף השנה

היילי (צילום: שאטרסטוק)היילי (צילום: שאטרסטוק)
אא

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, הודיעה הערב (שלישי, שעון ישראל) במפתיע על התפטרותה מתפקידה. האתר האמריקני Axios דיווח מוקדם יותר כי היילי הגישה את התפטרותה לנשיא דונלד טראמפ בשבוע שעבר וכי הוא קיבל את ההתפטרות.

טראמפ, שהופיע עם היילי מול המצלמות בחדר הסגלגל בבית הלבן, אמר כי כבר לפני חצי שנה היא הודיעה לו על כוונתה לקחת "פסק זמן" וכי היא תעזוב את תפקידה בסוף השנה. הוא שיבח אותה על "העבודה המדהימה" שעשתה והביע תקווה שתחזור לכהן בממשלו בתפקיד אחר. השגרירה המתפטרת אמרה כי התפקיד אותו מילאה היה עבורה "כבוד של פעם בחיים". בתשובה לשאלה ענתה היילי כי אינה מתכוונת לרוץ בבחירות לנשיאות ב- 2020 וכי תתמוך בריצה של טראמפ לכהונה שנייה.

היילי, לשעבר מושלת דרום קרוליינה, נחשבה לאחד הקולות הפרו-ישראליים הבולטים בבית הלבן. היא נכנסה לתפקידה ארבעה ימים לאחר השבעתו של טראמפ לנשיא. במהלך כהונתה היא תקפה מעל בימת האו"ם את מדיניותו החד-צדדית של הארגון נגד ישראל, הגנה בתוקף על מדיניותו הפרו-ישראלית של הממשל ומתחה ביקורת על הפלסטינים. בראיון בחודש שעבר לרשת "פוקס" אמרה היילי כי המדיניות האנטי-אמריקנית של ההנהגה הפלסטינית וסירובה לחזור לשולחן המשא ומתן עם ישראל הביאו את הממשל לנקוט בצעדים נגד הפלסטינים, בין היתר הצעד של סגירת משרדי אש"ף בוושינגטון. "הפלסטינים רק מושיטים את ידם בבקשה לקבל כסף", אמרה, "הם משמיצים את ארצות הברית, ולא מגיעים לשולחן המשא ומתן – למה שתהיה נציגות של אש"ף בוושינגטון? למה שנמשיך לממן את הפלסטינים?". בתשובה לשאלה האם "גישת המקל" בה נוקטת ארצות הברית כלפי הפלסטינים עשויה לשכנע אותם לשנות את מדיניותם, השיבה היילי: "זה תלוי לחלוטין בפלסטינים. אם ההנהגה הפלסטינית תגיע לשולחן המשא ומתן, באופן אוטומטי יהיו תוכנית שלום ומשא ומתן. אף צד לא יאהב את ההסכם, אך לפלסטינים יש יותר מה להרוויח מאשר ישראל". היילי הדגישה כי הממשל ימשיך לקדם את תוכנית השלום שלו: "נמשיך לקוות שהפלסטינים יראו את הטעויות שהם עשו וישובו לשולחן, ונקבל אותם בברכה כשיעשו זאת".

(עודכן: 18:05)

תגיות:או"םניקי היילי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה