חדשות בעולם

ניקי היילי: הפלסטינים משמיצים אותנו – למה שניתן להם כסף?

בראיון לרשת "פוקס", אמרה שגרירת ארצות הברית באו"ם כי הסנקציות שהטיל הממשל האמריקני על איראן מתחילות להשפיע על משטר האייתוללות: "הם מרגישים חלשים, ואנחנו חונקים אותם"

היילי (צילום: שאטרסטוק)היילי (צילום: שאטרסטוק)
אא

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, תקפה הלילה (חמישי) את ההנהגה הפלסטינית על מדיניותה האנטי-אמריקנית. בראיון לרשת "פוקס" אמרה היילי כי מדיניות זו, והסירוב הפלסטיני לחזור לשולחן המשא ומתן עם ישראל, הביאו את הממשל לנקוט בצעדים נגד הפלסטינים, כולל הצעד האחרון של סגירת משרדי אש"ף בוושינגטון. "הפלסטינים רק מושיטים את ידם בבקשה לקבל כסף", אמרה, "הם משמיצים את ארצות הברית, ולא מגיעים לשולחן המשא ומתן – למה שתהיה נציגות של אש"ף בוושינגטון? למה שנמשיך לממן את הפלסטינים?". ​

בתשובה לשאלה האם "גישת המקל" בה נוקטת ארצות הברית כלפי הפלסטינים עשויה לשכנע אותם לשנות את מדיניותם, השיבה היילי: "זה תלוי לחלוטין בפלסטינים. אם ההנהגה הפלסטינית תגיע לשולחן המשא ומתן, באופן אוטומטי יהיו תוכנית שלום ומשא ומתן. אף צד לא יאהב את ההסכם, אך לפלסטינים יש יותר מה להרוויח מאשר ישראל". היילי הדגישה כי הממשל ימשיך לקדם את תוכנית השלום שלו: "נמשיך לקוות שהפלסטינים יראו את הטעויות שהם עשו וישובו לשולחן, ונקבל אותם בברכה כשיעשו זאת".

במהלך הראיון, שהוקדש לסקירת הישגי מדיניות החוץ של ממשל טראמפ, התייחסה היילי בהרחבה לסוגיה האיראנית. היא אמרה כי איראן "חשה את הכאב" כתוצאה מהסנקציות שהטיל עליה הממשל, שנכנסו לתוקף בחודש שעבר: "הם מרגישים חלשים, ואנחנו חונקים אותם עד לנקודה שבה הם יהיו חייבים להתמודד עם סוגיית הטילים הבליסטיים ועם התמיכה שלהם בטרור". גל שני של סנקציות, שייכנס לתוקף בתחילת חודש נובמבר ויתמקד במגזרי האנרגיה והבנקאות של איראן, צפוי להגביר עוד יותר את הלחץ על המשטר.

היילי ציינה כי הממשל מכוון את הסנקציות נגד משטר האייתוללות במטרה לסייע לעם האיראני, שיצא בחודשים האחרונים לרחובות כדי להביע את מחאתו נגד המשטר: "המוקד שלנו כעת הוא העם האיראני. הם מחו, הם השמיעו קול, הם אמרו שהם רוצים חיים טובים יותר. הסנקציות שלנו ממוקדות במשטר, ובמיוחד במשמרות המהפכה. הם [המשטר] יצטרכו לקבל החלטה. אך בסופו של יום, אנחנו לא יכולים להרשות שיהיו להם תוכניות גרעין". בשורה התחתונה, קבעה היילי, "שום דבר לא יתקן את איראן עד שהיא תתקן את עצמה".

השגרירה האמריקנית שבה ושיגרה אזהרה למשטר הסורי שלא לעשות שימוש בנשק כימי, וזאת על רקע המתקפה שהוא מתכנן לכיבושו של מחוז אידליב, מעוזם האחרון של המורדים בסוריה: "אמרנו לסורים, לרוסים ולאיראנים: פעמיים הזהרנו אתכם שלא להשתמש בנשק כימי, פעמיים השתמשתם בו – ופעמיים הנשיא טראמפ פעל. אל תבחנו אותנו שוב, כי אני חושבת שהסיכויים מאוד נגדכם". היא הוסיפה, עם זאת, כי "כל מתקפה" על האוכלוסיה האזרחית באידליב – ולא רק מתקפה כימית – תזכה לתגובה מארצות הברית ובעלות בריתה.

תגיות:איראןניקי היילי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה