חדשות בעולם

צה"ל מתגבר כוחות בעוטף עזה, מרקל סיימה את ביקורה בישראל

סגן שר החוץ הרוסי הזהיר את ישראל, קופות החולים החלו במבצע חיסונים ארצי נגד השפעת, הכרמלית חזרה לפעול, והמערב מאשים את רוסיה במתקפות סייבר. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, אומר כי המשך המצור על הרצועה יוביל לפיצוץ "בלתי נמנע", אך מבהיר כי אינו מעוניין במלחמה חדשה עם ישראל אלא בהפסקת אש שתוביל לשקט מוחלט ולסיום המצור. דבריו של סינוואר נאמרו בראיון שהעניק ל"ידיעות אחרונות", שקטעים ממנו התפרסמו היום: "מלחמה חדשה היא לא האינטרס של אף אחד, בוודאי לא האינטרס שלנו", אמר סינוואר לשליחת העיתון, העיתונאית האיטלקית פרנצ'סקה בורי. "למי יש רצון להתעמת עם ארבע רוגטקות מול מעצמה גרעינית? במלחמה לא משיגים שום דבר".

שר האנרגיה, יובל שטייניץ, הגיב באומרו כי יש לקחת את דבריו של סינוואר בעירבון מוגבל. בראיון לגלי צה"ל אמר שטייניץ כי סינוואר "לא רוצה עוד מלחמות בערך כמו שאבו מאזן לא רוצה מלחמות, אבל המטרה הסופית היא ברבות הימים להשמיד את מדינת ישראל". להרחבה לחץ כאן

הרמטכ"ל גדי איזנקוט החליט לתגבר בימים הקרובים את כוחות צה"ל בגזרת הדרום. מדובר צה"ל נמסר כי ההחלטה התקבלה במהלך הערכת מצב שקיים איזנקוט בהשתתפות בכירים בצה"ל ובשב"כ. התגבור נועד לסייע בסיכול פעילות הטרור הפלסטינית ולמנוע חדירה לישראל במרחב גדר המערכת ברצועה. להרחבה לחץ כאן

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, קיים אחר הצהריים דיון הערכת מצב בנושא המצב ברצועת עזה, יחד עם הרמטכ"ל, ראש אמ"ן, מתפ"ש וגורמי ביטחון נוספים. ליברמן עמד על מוכנות הכוחות סביב הרצועה, והנחה את צה"ל לשמור על דריכות מקסימלית לכל תרחיש.

שריפות המשיכו להשתולל גם היום בגזרת עוטף עזה, חלקן כתוצאה משיגור בלונים ועפיפוני תבערה מהרצועה. במועצה האזורית חוף אשקלון, בין מושב ברכיה לכפר סילבר, פרצה שריפה שהגורם לה טרם הוברר. בשל השריפה, המשטרה הורתה לתושבים המתגוררים בשורת הבתים הראשונה במושב ברכיה להתפנות מבתיהם. לאחר זמן קצר, ובתום הערכת מצב מחודשת, הוחזרו התושבים לבתים. כלל התושבים הונחו להסתגר בהם. לכפר סילבר ניתנה הנחיה לפנות מיידית את ערימות הגזם הגדולות שנערמו באזור בכדי למנוע את התפשטותה של השריפה.

הג’יהאד האסלאמי קיים היום מצעד צבאי בעזה, כדי לציין את בחירתו של זיאד נחאלה למזכ"ל החדש של הארגון. אבו חמזה, דובר הזרוע הצבאית של ארגון הטרור, אמר במהלך המצעד: "נגיב בצורה נחרצת נגד האויב ונעמוד נגדו כמקשה אחת, יחד עם כל הפלגים הפלסטיניים".

ילד פלסטיני הגיע היום סמוך לעמדת צה"ל במחסום על כביש 443, שלף סכין וזרק אותה לעבר החייל שעמד בעמדה. בחסדי שמיים, החייל לא נפגע. הילד, ככל הנראה כבן 8, ברח מהמקום. כוחות הצבא פתחו בסריקות.

סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ורשינין, שיגר היום מסר של אזהרה לישראל, בעקבות ההודעה הרוסית שלשום על השלמת העברתה של מערכת טילי ה- S-300 לסוריה. בראיון לסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" אמר ורשינין כי מערכת הנ"מ המתקדמת מעניקה "רמה איכותית חדשה של הגנה אווירית", וכי "זה משנה את המצב בשטח". הוא הוסיף כי מוסקבה מקווה שישראל "תפעיל שיקול דעת נכון באזור", וזאת למרות הצהרותיה כי תמשיך בפעולותיה הצבאיות למניעת התבססותה של איראן בשטחה של סוריה.

בתגובה לדבריו של ורשינין, אמר השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, כי איראן לא תיהנה מחסינות. בראיון לרשת ב' הבהיר אמר הנגבי: "יש לנו קו אדום, חד ובלתי ניתן לערעור: כל התעצמות איראנית צבאית בסוריה מבחינתנו היא פגיעה בביטחון הלאומי שלנו, ונסכל אותה. נפעל בכל הדרכים כדי שהיא לא תתעצם, וזה לא הולך להשתנות. אני מאמין שגם הרוסים מבינים עד כמה המדיניות הזו היא חד משמעית מבחינתנו". להרחבה לחץ כאן

כותרת נוספת מהראיון של הנגבי ברשת ב': השר אמר כי בשנים האחרונות שירותי המודיעין של ישראל מנעו למעלה מ- 30 פיגועים משמעותיים של דאע"ש באירופה. הנגבי ציין כי ישראל מקיימת שיתוף פעולה אינטימי מאוד עם שירותי ביון מערביים – ולא רק מערביים.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, סיימה הערב ביקור בן יממה בישראל. את הבוקר היא החלה בסיור במוזיאון "יד ושם" בירושלים, במהלכו אמרה כי לגרמניה יש "אחריות עיקרית" למה שהתרחש בשואה, וכי "לגרמניה יש אחריות לזכור את הפשע הזה ולהילחם באנטישמיות, בשנאת זרים, באלימות ובשנאה". במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרה מרקל כי גרמניה וישראל מסכימות שיש לעשות הכל כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני, אם כי הן אינן מסכימות על הדרך להשיג מטרה זו ולכן ממשיכות לדון בכך. היא הדגישה כי נוכחותם של הכוחות האיראניים בסוריה מהווה איום על ישראל, וכי היא מבינה שעל ישראל להגן על עצמה כשהיא מותקפת. היא ציינה כי דיברה עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, על הצורך בנסיגת האיראנים מסוריה, וכי גרמניה רוצה לראות "אפס נוכחות איראנית בסוריה". נתניהו קרא למדינות העולם להפעיל לחץ על המשטר האיראני כדי שיתפרק מתוכנית הגרעין שלו, יפסיק את פעילות הטרור שלו ויחדל להשתמש בסוריה כבסיס להתקפות נגד ישראל. הוא הבהיר כי "ישראל תמשיך לעשות מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה. נמשיך לבלום את מאמצי איראן להשתמש בסוריה ולבנון כבסיסים קדמיים להתקפות נגד ישראל, ונמשיך גם לנהל שיח עם שותפים חדשים באזור". להרחבה לחץ כאן

בארץ

קופות החולים מכבי, לאומית ומאוחדת החלו היום במבצע חיסונים ארצי נגד מחלת השפעת. בקופת חולים כללית יחלו בחיסונים ביום ראשון. כ- 2 מיליון חיסונים הוזמנו על ידי הקופות. המבצע יימשך עד חודש מרץ.

גבר בן 30 שהגיע למרכז הרפואי "זיו" בצפת ביומיים האחרונים אובחן כחולה חצבת. האנשים שבאו עימו במגע חוסנו כדי למנוע את הידבקותם במחלה. לא התקבלו דיווחים על מקרי חצבת נוספים.

הכרמלית, הרכבת התחתית הוותיקה של חיפה, חזרה היום לפעולה לאחר שנה וחצי בהן הייתה מושבתת עקב שריפה. שיקומה של הכרמלית כלל את רכישתו של מערך קרונות חדש ומשוכלל, שנבנה על ידי התאגיד השוויצרי "גאראוונטה-דופלמאייר" בעלות של כ- 100 מיליון שקלים. בחודש הקרוב תיערך לכרמלית הרצה, ובתקופה זו יוכלו הנוסעים לנסוע בה בחינם.

בעולם

מנהיגה העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, נאם הבוקר באיצטדיון אזאדי בטהראן בפני עשרות אלפי מתנדבים של מיליציית הבסיג'. בנאומו הודה ח'אמנאי כי איראן מצויה כעת במצב רגיש בשל הסנקציות האמריקניות שהוטלו עליה. הוא הבהיר, עם זאת, כי "הסנקציות הכלכליות חלשות יותר מהכלכלה הלאומית שלנו. הכלכלה הלאומית שלנו יכולה להביס את הסנקציות, ותבוסת הסנקציות היא תבוסתה של אמריקה. אמריקה תקבל שוב סטירה מהעם האיראני". להרחבה לחץ כאן

המערב נגד רוסיה: הולנד ובריטניה האשימו היום את רוסיה, כי המודיעין הצבאי שלה, ה- GRU, ביצע בחודש אפריל מתקפת סייבר על הארגון למניעת הפצת נשק כימי (OPCW). שירותי הביטחון בהולנד סיכלו את המתקפה ועצרו ארבעה מרגלים רוסיים שניסו לפרוץ לרשת ה- wifi של הארגון, שעסק בחקירת הרעלתם של המרגל הרוסי סרגיי סקריפל ובתו בבריטניה ובבדיקת המתקפות הכימיות שביצע משטרו של בשאר אסד בסוריה.

זו לא הייתה ההאשמה היחידה שהוטחה ביממה האחרונה ברוסיה: בבריטניה פורסם אמש, כי ה- GRU אחראי לתקיפות סייבר רבות שהתרחשו בשנים האחרונות במקומות שונים בעולם. בנוסף, הרשויות בארצות הברית פרסמו היום כתבי אישום נגד שבעה סוכנים רוסיים המואשמים בפריצות לארגונים בינלאומיים הפועלים נגד שימוש בסמים בספורט ובפריצה לחברת האנרגיה הגרעינית "וסטינגהאוז". שבעת הנאשמים אינם נמצאים בשטח ארצות הברית.

בעקבות החשיפות, הגינויים מהמערב לא איחרו לבוא: שר ההגנה הבריטי, גאווין ויליאמסון, שהגיע לכינוס בבריסל של שרי ההגנה של חברות נאט"ו, אמר לעיתונאים כי מדובר בפעולות של "מדינה מנודה". מזכיר ההגנה של ארצות הברית, ג'יימס מאטיס, אמר כי רוסיה חייבת לשלם על מעשיה, וכי ישנן מספר אפשרויות תגובה. שר החוץ של בריטניה, ג'רמי האנט, אמר כי נשקלת הטלת סנקציות נוספות על רוסיה. מהאיחוד האירופי נמסר כי "הפעולה התוקפנית של רוסיה מפגינה בוז כלפי המטרה החשובה" של הארגון למניעת הפצת נשק כימי. בהודעה שיצאה מברית נאט"ו נאמר כי זהו "ניסיון בוטה של רוסיה להפר את החוק הבינלאומי ולפגוע במוסדות בינלאומיים".

משרד החוץ הרוסי הגיב על מתקפת ההאשמות שיצאה ביממה האחרונה מהמערב באמירה כי מדובר ב"קוקטייל שטני" של האשמות שנרקחו על ידי אנשים עם "דמיון מפותח".

תחזית מזג האוויר

מחר (שישי) יהיה מעונן חלקית עד בהיר. הטמפרטורות ירדו במקצת ויהיו קרובות לממוצע לעונה.

בשבת יהיה מעונן חלקית עד בהיר עם עלייה קלה בטמפרטורות.

ביום ראשון מזג האוויר יהיה מעונן חלקית והטמפרטורות גבוהות מעט מהממוצע לעונה.

תגיות:מתקפת סייברג'יימס מאטיס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה