חדשות בעולם

ח’אמנאי: נביס את הסנקציות, ארצות הברית תקבל סטירה נוספת

בנאום בטהראן אמר מנהיגה העליון של איראן כי ארצות הברית חפצה בנפילתו של המשטר האסלאמי אך מדובר במשאלת לב שלא תתגשם

איראן, תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)איראן, תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

מנהיגה העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, אמר הבוקר (חמישי) כי איראן תביס את הסנקציות שהטיל עליה הממשל האמריקני.

בנאום שנשא באיצטדיון אזאדי בטהראן, בפני עשרות אלפי חברים במיליציית הבסיג' של משמרות המהפכה האיראניים, אמר ח'אמנאי כי ארצות הברית שלטה בעבר במשאביה של איראן והכתיבה את המתרחש בה, אך המהפכה האסלאמית שהתחוללה במדינה ב- 1979 העניקה לה סטירה: "האסלאם חתך את ידיהם של האמריקנים", טען. זו הסיבה, הוסיף, לטינה ולעוינות שארצות הברית חשה כלפי איראן והאסלאם: "האמריקנים מפחדים מהכוח האסלאמי ומהעוצמה של המהפכה האסלאמית. לכן הם מנסים לערער ולהרוס את גורמי הכוח של איראן".

בהתייחסו למשבר הכלכלי השורר באיראן בשל הסנקציות האמריקניות שנכנסו לתוקף לפני כחודשיים, הודה ח'אמנאי כי מדובר אומנם במצב רגיש עבור התושבים. הוא הבהיר, עם זאת, כי "הסנקציות הכלכליות חלשות יותר מהכלכלה הלאומית שלנו. הכלכלה הלאומית שלנו יכולה להביס את הסנקציות, ותבוסת הסנקציות היא תבוסתה של אמריקה. אמריקה תקבל שוב סטירה מהעם האיראני".

"לאחרונה", הוסיף המנהיג האיראני, "נשיא ארצות הברית אמר לאירופאים: חכו מספר חודשים, הרפובליקה האסלאמית תיפול. אנו זוכרים שלפני ארבעים שנה אמרו בארצות הברית שהרפובליקה האסלאמית תיפול. ארבעים שנה מאז – השתיל הפך לעץ, ועדיין האדם המסכן הזה מציע לאנשיו משאלת לב".

אתמול זכתה איראן להישג, לפחות ברמה התעמולתית, כאשר בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג פסק כי על וושינגטון לבטל חלק מהסנקציות שהטילה על טהראן. בפסיקה הזמנית שהוציאו השופטים נקבע כי על הממשל האמריקני להסיר את הסנקציות הפוגעות בייצואן לאיראן של סחורות הנדרשות לצרכים הומניטריים ולבטיחותה של התעופה האווירית במדינה. הפסיקה בהאג באה בעקבות התביעה שהגישה איראן לבית הדין בחודש יולי נגד ארצות הברית, בטענה כי הסנקציות עליהן הכריז הממשל האמריקני נגדה בחודש מאי עומדות בניגוד לאמנה שנחתמה בין שתי המדינות בשנת 1955. בתגובה לפסק הדין, אמר מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, כי איראן מנצלת לרעה את בית הדין כדי לתקוף את ארצות הברית, וכי לאור זאת ארצות הברית מבטלת את האמנה מ- 1955 עם איראן.

תגיות:איראןסנקציותעלי ח'אמנאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה