חדשות בארץ

לאחר העברת טילי ה- S-300 לסוריה: רוסיה מזהירה את ישראל

סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ורשינין, אמר בראיון לסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" כי "המצב בשטח השתנה" וכי ארצו מקווה שישראל תפעיל שיקול דעת בכל הנוגע לפעילותה הצבאית בסוריה

ה- S-300 בסוריה (צילום: משרד ההגנה הרוסי)ה- S-300 בסוריה (צילום: משרד ההגנה הרוסי)
אא

סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ורשינין, שיגר היום (חמישי) מסר של אזהרה לישראל, בעקבות ההודעה הרוסית שלשום על השלמת העברתה של מערכת טילי ה- S-300 לסוריה.

בראיון לסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" אמר ורשינין כי מערכת הנ"מ המתקדמת מעניקה "רמה איכותית חדשה של הגנה אווירית", וכי "זה משנה את המצב בשטח". הוא הוסיף כי מוסקבה מקווה שישראל "תפעיל שיקול דעת נכון באזור", וזאת למרות הצהרותיה כי תמשיך בפעולותיה הצבאיות למניעת התבססותה של איראן בשטחה של סוריה. הבכיר הרוסי ציין כי מנגנון התיאום הצבאי בין ארצו וישראל ימשיך לפעול, וזאת למרות יירוטו של מטוס האיליושין-20 הרוסי על ידי הצבא הסורי. כזכור, דו"ח של משרד ההגנה הרוסי, שפורסם בתחילת השבוע שעבר, האשים את ישראל באחריות לתקרית, שהביאה למותם של 15 חיילי צבא רוסיה שהיו על סיפון המטוס.

משרד ההגנה הרוסי פרסם אתמול סרטון וידיאו, המתעד את הגעת מערכת ההגנה האווירית S-300 לסוריה. הפרסום בא לאחר ששלשום הודיע שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי הושלמה העברתה של המערכת לסורים. בפגישה עם פוטין, ששודרה בערוץ "רוסיה 24", אמר שויגו כי לסוריה הגיעו 49 רכיבים של המערכת, הכוללים מכ"מים, אמצעי שליטה ובקרה, אמצעי לוחמה אלקטרונית, מערכות הפעלה וארבעה משגרים. מערכת שליטה ובקרה מרכזית תוקם עד ה- 20 באוקטובר. במקביל, צוותים סוריים יעברו אימונים במשך שלושה חודשים כדי להכשירם לתפעל את המערכת.

(צילום: משרד ההגנה הרוסי)

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, גינה אתמול - במסיבת עיתונאים בוושינגטון - את העברת טילי ה- S-300 הרוסיים לסוריה ואמר כי מדובר ב"סכנה גדולה לאזור". פומפאו לא פירט מה ארצו מתכוונת לעשות בתגובה למהלך הרוסי.

בתגובה לדבריו של ורשינין, ולמרות החששות בישראל כי טילי ה- S-300 יקשו על פעילותו של חיל האוויר הישראלי בשמי סוריה, הבהיר היום השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, כי איראן לא תיהנה מחסינות. בראיון לרשת ב' אמר הנגבי: "יש לנו קו אדום, חד ובלתי ניתן לערעור: כל התעצמות איראנית צבאית בסוריה מבחינתנו היא פגיעה בביטחון הלאומי שלנו, ונסכל אותה. נפעל בכל הדרכים כדי שהיא לא תתעצם, וזה לא הולך להשתנות. אני מאמין שגם הרוסים מבינים עד כמה המדיניות הזו היא חד משמעית מבחינתנו". השר הוסיף והדגיש: "הבהרנו לרוסים ברמה הגבוהה ביותר - בדיאלוג שמתנהל מזה שנים ארוכות, ובוודאי בשבועות האחרונים ואפילו בימים האחרונים, בין ישראל לנשיא פוטין - שאין לנו שום עניין בעימות עם רוסיה וגם לא בעימות עם סוריה. ככל שהסורים יכבדו את העובדה שאנו לא פועלים נגדם, כך ייטב לכל הצדדים".

תגיות:רוסיהסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה