חדשות בארץ

צה"ל החליט על תגבור כוחות בגזרת הדרום

ההחלטה על תגבור הכוחות התקבלה בעקבות ההסלמה בעימותים על גדר המערכת בין ישראל ועזה ובעקבות הערכת מצב שקיים הרמטכ"ל גדי איזנקוט עם בכירים בצה"ל ובשב"כ

העימותים על הגדר, אזור רפיח, 28 בספטמבר (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)העימותים על הגדר, אזור רפיח, 28 בספטמבר (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

מדובר צה"ל נמסר לפני שעה קלה (חמישי) כי "במסגרת הערכת המצב שקיים הבוקר הרמטכ״ל בהשתתפות בכירים בצה"ל ובשב"כ, הוחלט על תגבור כוחות רחב בימים הקרובים במרחב פיקוד הדרום". התגבור נועד לסייע בסיכול פעילות הטרור הפלסטינית ולמנוע חדירה לישראל במרחב גדר המערכת ברצועה. בהודעה הודגש: "אנו ערוכים ומוכנים למגוון תרחישים ורואים בחמאס האחראי למצב ברצועת עזה".

הפלסטינים המשיכו גם אתמול בשיגור בלונים ועפיפוני תבערה לעבר יישובי עוטף עזה ובהתעמתות אלימה עם חיילי צה"ל לאורך גדר המערכת בין ישראל והרצועה. משרד הבריאות בעזה מסר כי אחמד סמיר אבו חבל, בן 15, נהרג מירי במהלך התפרעות אלימה בצפון הרצועה, סמוך למחסום ארז. הפלסטינים השליכו מטעני חבלה ורימוני רסס לעבר כוחות צה"ל, וניסו לפגוע בגדר המערכת. החיילים השיבו באש והפעילו אמצעים לפיזור הפגנות. בנוסף להרוג, הפלסטינים דיווחו על כ- 20 פצועים כתוצאה משאיפת עשן ומירי של חיילי צה"ל. בסוף השבוע שעבר נהרגו שישה פלסטינים מאש צה"ל בהפרות הסדר האלימות.

כוחות צה"ל עצרו אתמול שני פלסטינים שחצו את גדר המערכת מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. אחד החשודים היה מצויד בסכין. השניים הועברו לחקירת כוחות הביטחון. שלשום פרצו עשרה פלסטינים את הגדר מזרחית למחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז הרצועה, חדרו לשטח ישראל ושבו מיד לאחר מכן לתוך הרצועה. סרטון פלסטיני שהופץ ברשת תיעד את החדירה, שבוצעה לאור יום.

ובתוך כך, במהלך פעילות של כוחות צה"ל הלילה בעיר קלקיליה, השליך מחבל לעברם בקבוקי תבערה. הלוחמים השיבו בירי לעבר המחבל ופצעו אותו. בחיפוש נוסף על גופו נמצאו מטען ובקבוקי תבערה נוספים. בחסדי שמים, לא היו נפגעים בקרב החיילים.

לוחמי משמר הגבול איתרו אמש מטען צינור, שהושלך לעבר אזור מתחם קבר רחל מצידה הפלסטיני של גדר הביטחון בעוטף ירושלים. חבלן משטרתי שהוזעק למקום ניטרל את המטען בפיצוץ מבוקר. בעקבות השלכת המטען, פתחו לוחמי מג"ב בגזרת יו"ש וכוחות צה"ל בסריקות נרחבות במחנה הפליטים אל-עאידה, ממנו על פי החשד הושלך המטען, ועצרו שני חשודים. בתיקו של אחד מהם נמצאה סכין. מבדיקתם של השניים עלה שמדובר בתושבי המחנה בני 25, שאחד מהם משתייך על פי החשד לארגון החמאס. בחיפוש שנערך לאחר מכן בביתו של אחד החשודים נמצאו חלקים המשמשים להרכבת מטעני צינור.

תגיות:רצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה