חדשות בארץ

יחיא סינוואר: אין לנו אינטרס במלחמה חדשה, רוצים סוף למצור

בראיון נדיר לכלי תקשורת ישראלי אמר מנהיג חמאס בעזה כי כעת יש "הזדמנות אמיתית לשינוי" וכי אינו רוצה במלחמה: "למי יש רצון להתעמת עם ארבע רוגטקות מול מעצמה גרעינית?"

סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)
אא

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, אמר כי המשך המצור על הרצועה יוביל לפיצוץ "בלתי נמנע", אך הבהיר כי אינו מעוניין במלחמה חדשה עם ישראל אלא בהפסקת אש שתוביל לשקט מוחלט ולסיום המצור.

בראיון שהעניק לעיתונאית האיטלקיה פרנצ'סקה בורי, שליחת "ידיעות אחרונות", טען סינוואר כי אינו רוצה יותר מלחמות: "מלחמה חדשה היא לא האינטרס של אף אחד. בוודאי לא האינטרס שלנו. למי יש רצון להתעמת עם ארבע רוגטקות מול מעצמה גרעינית? במלחמה לא משיגים שום דבר". עם זאת, המנהיג העזתי הוסיף כי אין לו כוונה להניח את הנשק: "אני לא אומר שלא אלחם יותר. מה שאני רוצה זה את סוף המצור. המחויבות הראשונה שלי היא לפעול למען האינטרס של העם שלי. להגן עליו, ולהגן על זכותו לחופש ולעצמאות".

הרקע לראיון החריג של סינוואר עם כלי תקשורת ישראלי הוא המשא ומתן המדשדש להפסקת אש בין ישראל והחמאס, שנובע במידה רבה מהמבוי הסתום במגעים בין הפת"ח והחמאס להסכם פיוס פנים-פלסטיני ומהמאמצים הרבים שמשקיע יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בטרפודה של ההגעה להסדרה בין ישראל ועזה. הפלסטינים ברצועה, מצידם, הסלימו בתקופה האחרונה את העימותים עם חיילי צה"ל על גדר המערכת ואת שיגור בלוני התבערה לעבר שטח ישראל.

בתשובה לשאלה מדוע החליט להתראיין דווקא כעת, ובמיוחד לעיתון ישראלי, השיב סינוואר במפתיע: "כי עכשיו אני רואה הזדמנות אמיתית לשינוי". הוא אמר כי האחריות למצב ההומניטרי הקשה ברצועה מוטלת אך ורק על ישראל: "האחריות היא של מי שסגר את הגבולות, לא של מי שניסה לפתוח אותם מחדש. האחריות שלי היא לשתף פעולה עם כל מי שיכול לעזור לנו לשים סוף למצור. במצב הנוכחי, פיצוץ הוא בלתי נמנע". סינוואר הדגיש בדבריו כי הפסקת האש עם ישראל חייבת לכלול את סיומו של המצור: "שקט תמורת שקט ותמורת סוף המצור. המצור הוא לא שקט".

בהתייחסו לסוגיית חילופי אסירים בין ישראל והחמאס, אמר סינוואר כי מדובר במרכיב "יותר מחשוב, חיוני ממש" בכל הסדר הפסקת אש שייחתם בין הצדדים: "זו לא שאלה פוליטית, זו שאלה מוסרית. אני רואה בזה חובה. אעשה הכל כדי לשחרר את כל מי שנמצא עדיין בכלא".

שר האנרגיה, יובל שטייניץ, הגיב הבוקר על דבריו של סינוואר כי אינו רוצה יותר במלחמות עם ישראל. בראיון לגלי צה"ל אמר שטייניץ: "הייתי לוקח את הדברים בעירבון מוגבל. הוא גם אומר את האמת: אני לא רוצה עוד מלחמות כי אני כרגע חלש לעומת ישראל. הוא לא רוצה עוד מלחמות בערך כמו שאבו מאזן לא רוצה מלחמות, אבל המטרה הסופית היא ברבות הימים להשמיד את מדינת ישראל".

תגיות:חמאסיחיא סינוואר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה