חדשות בארץ

ברכות בימין וגינויים בשמאל על החלטת בית המשפט להסדיר את היישוב מצפה כרמים

ניקי היילי נגד זכות השיבה, הפלסטינים נגד היילי, הידרדרות משמעותית במצב בריאותו של אבו מאזן, וח'אמנאי מכין את הקרקע לפרישה מהסכם הגרעין. כל מה שחשוב לדעת

אא

מדיני

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, אמרה הלילה (רביעי) כי יש להוריד מהפרק את זכות השיבה מעל שולחן המשא ומתן. היילי ציינה כי הממשל האמריקני גורס שמספר הפליטים הפלסטינים נמוך בהרבה מכפי שנטען על ידי אונר"א, סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם עבור הפליטים הפלסטינים. היא הבהיר כי ארצות הברית תתרום כסף לארגון רק אם "אונר"א תבצע רפורמה, ותשנה את מספר הפליטים למספר מדויק. אז נבדוק שוב אם לבצע שותפות איתם".

ברמאללה הגיבו בזעם על דבריה של היילי. משרד החוץ הפלסטיני הוציא הודעת גינוי חריפה להצהרותיה ביחס לזכות השיבה, והגדיר אותם כהמשך של "הטבח המדיני האמיתי שמבצע ממשל טראמפ נגד עמנו וזכויותיו". הצהרות אלו, הוסיפה ההודעה וטענה, מוכיחות שוב כי ממשל טראמפ פועל נגד המערכת הבינלאומית והחלטותיה, וכי "מדיניות החוץ האמריקנית מבוססת על הכתבה, סחיטה והפחדה". להרחבה לחץ כאן

שר התחבורה ישראל כץ, המכהן גם כשר לענייני מודיעין, הגיב הבוקר על התבטאותו אתמול של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לפיה הוא מוכן להקמתה של מדינה פלסטינית מפורזת בגבולות 67'. בראיון לרשת ב' אמר כץ: "זו תעמולה בערבית לאנשים דוברי עברית. אבו מאזן לא שינה את עמדותיו ולא מוכן להתפשר אפילו על סוגיות זכות השיבה וירושלים שכל ישראלי ממוצע לא יתפשר עליהן". כץ הוסיף כי יו"ר הרשות "הוא מנהיג פלסטיני במובן הצר של המילה: מסרב לכל הקלה הומניטרית בעזה ומצד שני הוא טוען שעזה שייכת לו ואסור לעשות שום דבר בלעדיו. לא איכפת לו מבני עמו".

כץ התייחס בראיון להסכם שנחתם בתחילת השבוע בין סוריה לאיראן: "אסד מעמיד במבחן את המדיניות הישראלית בסוריה ואת הקו האדום שקבענו". כץ הבהיר כי ישראל תפעל "בכל העוצמה" נגד "כל מטרה איראנית בסוריה שתאיים על מדינת ישראל". לדבריו, אם הנשיא הסורי יגונן על הכוחות האיראניים – "הוא יישא בתוצאות באופן מיידי".

נשיא בוסניה והרצגובינה, באקיר איזטבגוביץ', הגיע היום לביקור רשמי ברשות הפלסטינית, והתקבל על ידי אבו מאזן. במסיבת עיתונאים שקיימו השניים חזר יו"ר הרשות על קריאתו במועצת הביטחון בחודש פברואר לכנס ועידה בינלאומית שתוביל להקמתה של מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים. אבו מאזן הדגיש כי על ארצות הברית להיענות לקריאות שמופנות אליה בקהילה הבינלאומית ולחזור בה מהחלטותיה האחרונות בנוגע לירושלים ולפליטים.

צבי יחזקאלי דיווח הערב בחדשות עשר, מפי מקורות פלסטיניים, כי חלה הידרדרות משמעותית במצבו הבריאותי של אבו מאזן. המקורות מדווחים כי יו"ר הרשות הפלסטינית סובל בחודשים האחרונים מקושי בהתמצאות ומבעיות זיכרון, ומתקשה אפילו לזכור שמות ופנים – כולל גם של מכריו הוותיקים. אבו מאזן בן ה- 83 אושפז מספר פעמים בשנה האחרונה, והוא מגיע למשרדו לשעתיים בלבד בכל יום.

בארץ

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע אתמול (שלישי) כי יש להסדיר את המאחז "מצפה כרמים", הממוקם סמוך ליישוב "כוכב השחר" בחבל בנימין, וזאת על אף טענותיהם של פלסטינים כי הוא הוקם על קרקע פרטית. להרחבה לחץ כאן

למרות שפסק הדין כפוף לאישור בג"ץ, בימין מיהרו לברך על הפסיקה התקדימית, שמקנה את האפשרות להסדיר יישובים נוספים ביהודה ושומרון שעלו על הקרקע ובדיעבד התברר כי חלק משטחם נבנה על קרקע פרטית. תושב היישוב, חיים ימין, אמר היום כי מדובר ב"היסטוריה להתיישבות כולה". בראיון לגלי צה"ל אמר ימין: "אנחנו יודעים שהמילה האחרונה עוד תיאמר בבג"ץ – אבל אין לנו ספק שגם שם הפסק יאושר".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אמר כי פסק הדין סולל את הדרך להכשרתם של למעלה מ- 1,000 בתים ביהודה ושומרון. בראיון לרדיו "קול ברמה" אמר סמוטריץ כי "מדובר בבתים שנבנו כחוק עם כל האישורים ופתאום מנסים להוציא את התושבים מביתם". הוא הוסיף כי במצפה כרמים לא אותרו בעלים לקרקע, ועל פי פסק הדין "גם אם יבוא טוען עם מסמכים, הוא יקבל פיצוי והבתים לא יפונו".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין אמר כי "הנחישות והרוח האיתנה של תושבי מצפה כרמים הוכיחו את עצמן.  אני מברך על פסק הדין הצודק והמתבקש שיצא מבית המשפט המחוזי בירושלים. נמשיך לחזק את ההתיישבות בארץ ישראל!".

השר צחי הנגבי (ליכוד) הביע שמחה על החלטת בית המשפט: "להחלטה משמעות קריטית לא רק עבור תושבי מצפה כרמים,  אלא גם עבור מתיישבים רבים שבנו את ביתם ביהודה ושומרון בתום לב, בעידוד המוסדות המוסמכים של המדינה".

בשמאל מיהרו למחות על פסק הדין. חבר הכנסת מוסי רז (מרצ) אמר כי "זה לא משפט, זה משפח". בראיון לרשת ב' טען רז כי בית המשפט מרגיש מאוים משרת המשפטים איילת שקד ולכן פסק מה שפסק.

עורכת הדין טליה ששון, מי שחיברה את דו"ח המאחזים בתקופת כהונתו של אריאל שרון כראש הממשלה, וכיום מכהנת כנשיאת הקרן החדשה לישראל, קוראת לבטל את פסק הדין. בראיון ליומן ערוץ 7 טענה ששון כי החלטת בית המשפט המחוזי לא תעמוד במבחן בג"ץ.

מקרה נוסף של טביעת ילדים: ילדה כבת שלוש טבעה בבית פרטי במושב מיטב שבמועצה האזורית גלבוע. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בה פעולות החייאה. היא פונתה במצב קריטי לבית החולים העמק.

האם מצלמות המהירות הנייחות המותקנות ברחבי הארץ יחזרו לפעול בקרוב ולהנפיק דו"חות? המשטרה הוציאה היום הודעה לתקשורת, לפיה התקבל עדכון ממהנדסי הטכניון הבודקים את תקינותן של המצלמות. על פי העדכון, אמינותן של המצלמות "גבוהה מאוד". מהפרקליטות נמסר בתגובה, כי היא מחכה לדו"ח הסופי טרם תקבל את ההכרעה בנוגע לשימוש במצלמות. להרחבה לחץ כאן

במסגרת עבודות התשתית לחשמול מסילת קו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב: רכבת ישראל הודיעה כי המקטע שבין מודיעין לנתב"ג ייסגר לתנועת רכבות בין השעות 20:00 ועד סיום השירות, החל מיום ראשון הקרוב, ה- 2.9.18, ועד להודעה חדשה – מלבד מוצאי שבת. תחנת נתב"ג תישאר פעילה.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, קרא היום לחברי הכנסת של הרשימה המשותפת להפסיק את ההסתה שלהם נגד מדינת ישראל. גלנט אמר את הדברים בטקס חנוכת קאנטרי קלאב בעיר הבדואית רהט, וזאת בעקבות הדיווחים כי חברי הכנסת הערבים פועלים באו"ם להעביר החלטת גינוי נגד ישראל בשל חוק הלאום. להרחבה לחץ כאן

בעולם

מנהיג איראן, עלי ח'אמנאי, אמר היום כי על ממשלת איראן להתכונן לאפשרות לפרוש מהסכם הגרעין אם הוא לא ישרת יותר את האינטרסים הלאומיים של איראן. "הסכם הגרעין הוא לא מטרה, אלא אמצעי", אמר ח'אמנאי בפגישה שערך בטהראן עם הנשיא חסן רוחאני ושרי ממשלתו. "באופן טבעי, אם נגיע למסקנה שלא ניתן לשמור באמצעותו על האינטרסים הלאומיים שלנו – נשים אותו בצד". להרחבה לחץ כאן

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, הגיע הערב לאנקרה ונפגש עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. בין הסוגיות על סדר היום - המצב בסוריה.

ועוד בנוגע לסוריה: מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, הזהיר מפני אסון הומניטרי שעלול להתרחש במחוז אידליב, המעוז האחרון של המורדים בסוריה, שהמבצע הצבאי של המשטר הסורי לכיבושו צפוי להתחיל בקרוב. גוטרש קרא לכל הצדדים להתנהל באיפוק במטרה להגן על האזרחים.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, יגיע בקרוב לביקור בסעודיה. כך מסרו שרי החוץ של שתי המדינות במסיבות עיתונאים משותפת במוסקבה. עאדל אל-ג'ובייר וסרגיי לברוב הודיעו כי סוכם להגביר את התיאום הרוסי-הסעודי באשר להתפתחויות באזור.

תגיות:רכבת ישראלמוחמד זריף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה