חדשות בארץ

אבו מאזן: רוצה מדינה מפורזת בגבולות 67’ - ללא נשק וללא מטוסים

בפגישה שקיים ברמאללה עם אנשי אקדמיה ישראליים, אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי הוא רוצה מדינה פלסטינית ללא צבא: "במקום טנקים ומטוסים אקים בתי ספר ובתי חולים"

עם אלות בלבד: אבו מאזן (צילום: Flash90)עם אלות בלבד: אבו מאזן (צילום: Flash90)
אא

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר היום כי תומך בהקמתה של מדינה פלסטינית מפורזת בגבולות 67', שלא יהיה לה צבא. אבו מאזן אמר את הדברים בפגישה עם אנשי אקדמיה ישראליים שהגיעו למוקאטעה ברמאללה.

על פי הדיווח, שהובא על ידי דנה בן שמעון בערוץ "כאן 11", אבו מאזן ציין בפגישה כי הוא רוצה שלמדינה הפלסטינית העתידה יהיו כוחות שיטור בלתי חמושים – עם אלות בלבד – וכי את התקציבים הוא יעתיק מתחום הביטחון לתשתיות אזרחיות ולמוסדות חברתיים: "במקום טנקים ומטוסים אקים בתי ספר ובתי חולים".

הדברים אושרו על ידי שני אנשים שנכחו במפגש. גורם המקורב לאבו מאזן אישר אף הוא את הדברים וטען כי זו עמדתו הקבועה של הראיס הפלסטיני, אם כי "בדרך כלל הוא משמיע אותה רק בפורומים סגורים". חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) כתבה בחשבון הטוויטר שלה, כי אבו מאזן "אכן הסכים לפירוז המדינה הפלסטינית במשא ומתן שניהלתי איתו".

סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית ופ"א הסתפקה בדיווח לפיו אבו מאזן אמר לבני שיחו הישראליים כי הוא דבק בהשגת שלום צודק וכולל המבוסס על החלטות הלגיטימיות הבינלאומית ועל עקרון פתרון שתי המדינות.

גם אם אין חידוש בעמדתו של אבו מאזן (כפי שכאמור טוענת ציפי לבני), הוא בחר להשמיע אותם דווקא כעת, כשברקע ממשיכה מצרים במאמציה להביא לרגיעה ולהפסקת אש בין ישראל והחמאס. זאת במקביל לפעילותה הקדחתנית לסיים את הפילוג הפנים-פלסטיני ולהביא את הפת"ח והחמאס לחתום על הסכם פיוס. בכיר בפת"ח מסר היום לחדשות עשר כי בשיחות סגורות התבטא אבו מאזן באופן הבא: "על גופתי תהיה הפסקת אש והסכם רגיעה בין ישראל והחמאס". ברמאללה שורר זעם על המתווך המצרי, שפועל לכינונה של הרגיעה תוך כדי עקיפתה של הרשות הפלסטינית, ואבו מאזן עושה כל שביכולתו כדי לסכל את ההסכם המתגבש, שישאיר את שלטון החמאס ברצועה על כנו. הבכיר הפת"חווי ציין כי החמאס השתלט על הרצועה בהפיכה, ועל כן השיחות שמנהלת עימו מצרים ללא הסכמתה ושיתופה של הרשות הפלסטינית "אינן מקובלות", ומהוות "התרסה נגד ההנהגה הפלסטינית". הוא הוסיף כי אם הסכם הרגיעה ייחתם ללא הסכמת הרשות - "הדבר אינו חוקי ונחשב בגידה".

תגיות:אבו מאזןמדינה פלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה