חדשות בארץ

משטרת התנועה: אמינותן של מצלמות המהירות גבוהה מאוד

על פי הודעת המשטרה, הטכניון - המבצע בדיקות למערכת המצלמות - עדכן כי המצלמות אמינות ביותר. הפרקליטות, שקיבלה את טיוטת הדו"ח, הודיעה כי תחכה לדו"ח הסופי בטרם תקבל החלטה

מצלמת מהירות (צילום: Nati Shohat/Flash 90)מצלמת מהירות (צילום: Nati Shohat/Flash 90)
אא

האם מצלמות המהירות הנייחות המותקנות ברחבי הארץ יחזרו לפעול בקרוב ולהנפיק דו"חות לנהגים שרגלם קלה על דוושת הדלק? אם שואלים את המשטרה – התשובה היא חיובית.

בתחילת חודש יוני הורתה הפרקליטות למשטרה להפסיק לשלוח לאזרחים את דו"חות המהירות המתבססים על המצלמות הנייחות המכונות א-3, שבהצבתן הוחל בשנת 2012. זאת לאחר שהתעוררו ספקות בנוגע לרמת האמינות שלהן והוחל בתהליך של בדיקתן. הספקות התגלעו במהלך הדיונים בתביעה שהוגשה לבית המשפט על ידי נהגים שקיבלו דו"חות על נהיגה במהירות מופרזת. היום חלה התפתחות חדשה בסאגה הארוכה: אגף התנועה של המשטרה טען, כי על פי עדכון שהתקבל ממהנדסי הטכניון, המבצעים בדיקות למערכת המצלמות, עולה כי אמינותן של המצלמות "גבוהה מאוד".

בהודעה שיצאה לתקשורת מטעם המשטרה הובהר, עם זאת, כי נדרש עדיין אישור סופי לפני שהמערכת תחזור להנפיק דו"חות: "בימים אלו מהנדסי הטכניון מסכמים את מכלול הבדיקות שנעשו למערכת המצלמות א-3. דו"ח הבדיקות של מהנדסי הטכניון נמצא בשלבי גיבוש סופיים. עם קבלת הדוח הסופי הוא יועבר לעיון ואישור פרקליטות המדינה. בכפוף לאישור זה, תחודש האכיפה והנפקת הדו"חות בתקופה הקרובה".

מהפרקליטות נמסר בתגובה, כי לא התקבלה עדיין החלטה סופית, וכי למרות שטיוטה של הדו"ח הועברה לבחינתה, "יש עוד מספר נקודות הטעונות הבהרה בטרם קבלת החלטה סופית. הפרקליטות תמתין לדו"ח הסופי, כמקובל, בטרם קבלת הכרעה כלשהי בעניין".

ומה לגבי תשלום הקנסות על הדו"חות שהוצאו לפני חודש יוני (טרם השעיית משלוח הדו"חות), ושמועד התשלום שלהם יחול ביום ראשון הקרוב? המשטרה מסרה כי "ללא קשר לפרסום דו"ח הבדיקות, ועל מנת להקל על הציבור, ניתנת ארכה נוספת לתשלום הקנס המקורי, וזאת עד ליום 15.10.18. בנוסף, דוחות שממתינים לקביעת מועד לדיון בבתי המשפט מיום 10.6.18 ועד למועד הודעה זו, יקבלו מועד דיון חדש".

בשבוע הבא אמור להתקיים דיון מכריע בבית המשפט בעכו, בסוגיית אמינותן של מצלמות המהירות. העיתון "ישראל היום" דיווח אתמול, כי בכירים באגף התנועה של המשטרה מעריכים שבית המשפט יאשר את השימוש במצלמות. לטענת בכירים אלו, אגף התנועה ביצע יותר מאלף בדיקות שהוכיחו כי מדובר במערכת אמינה ומדויקת.

תגיות:דוח תנועהמצלמות מהירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה