חדשות בארץ

השר יואב גלנט לחברי הכנסת הערבים: הפסיקו להסית נגד ישראל

בטקס חנוכת קאנטרי קלאב בעיר רהט, תקף שר הבינוי והשיכון את חברי הכנסת של הרשימה המשותפת על רקע פעילותם להעביר באו"ם החלטת גינוי לישראל

גלנט, תמונת ארכיון (צילום: FLASH90)גלנט, תמונת ארכיון (צילום: FLASH90)
אא

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, תקף היום בחריפות את חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, על רקע הפרסום לפיו הם פועלים במסדרונות האו"ם בניו יורק להעביר הצעת החלטה שתגנה את ישראל בשל חוק הלאום שאושר בחודש שעבר בכנסת.

גלנט השתתף בטקס חנוכתו של הקאנטרי קלאב הראשון במגזר הבדואי, שנערך ברהט. בנאומו בטקס קרא גלנט לחברי הכנסת הערבים "להפסיק ולעצור את ההסתה כנגד מדינת ישראל". לדבריו, "אי אפשר להיות קיצוניים ולצאת כנגד המדינה ומוסדותיה וגם ליהנות ממה שהמדינה יודעת לתת".

שר הבינוי הוסיף: "לא יהיה מצב שחברי כנסת יישבו בכנסת ישראל, יסיתו נגד קיום מדינת ישראל, נגד המוסדות שלה, נגד הממשלה שלה, נגד הסמלים והדגל שלה, ואנחנו נקבל את זה. שותפות בכל הדברים! לא שותפות רק בשביל לקבל דברים וחוסר שותפות כאשר צריך ללכת ולתמוך. אין מצב כזה שנבחרי ציבור מסיתים במוסדות האו"ם ובקהלים בינלאומיים כנגד מדינת ישראל ואחרי זה חוזרים, יושבים בכנסת וגם נהנים ממה שהמדינה יודעת לתת. את זה אנחנו לא נקבל. אתה רוצה להיות שותף? ביחד. אתה רוצה לעזוב? לך למקום אחר. אל תשב כאן ותסית". גלנט סיים את דבריו בפנייה לתושבים הבדואים: "תתמכו בשפיות, במתינות, בשיתוף הפעולה ובדו קיום. התוצאות יהיו בהתאם".

עוד קודם לכן, בהתייחסו לבנייה הבדואית הבלתי חוקית בדרום הארץ, אמר גלנט כי "הבדואים צריכים להבין שאנחנו גרים במדינת חוק ולהתיישב אך ורק במקומות שבהם מותר להתיישב, בערים המרכזיות הבדואיות ובכל שטח אחר שמאושר לבנייה. מי שיתיישב לפי חוק – ייהנה מהקאנטרי קלאב, מהמוסדות הציבוריים והתרבותיים ומכל מה שאנחנו בונים במשרד הבינוי והשיכון יחד עם הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב".

חברת החדשות דיווחה בתחילת השבוע כי השגריר הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, ובכירים פלסטיניים נוספים, פועלים במשותף עם חברי כנסת מהרשימה המשותפת – ביניהם יוסף ג'בארין ועאידה תומא סלימאן – כדי להביך את ישראל בזירה הבינלאומית ולהעביר החלטה שתגנה את ישראל. במסגרת פעילותם זו, נפגשו סלימאן וג'בארין עם בכירים באו"ם. בפגישות אלו טענו חברי הכנסת הערבים כי חוק הלאום הוא חוק המזכיר את חוקי האפרטהייד של דרום אפריקה, ותבעו מבני שיחם לפעול נגד החוק, כשהמטרה כאמור היא ליצור מהלך שיוביל לגינויה של ישראל מעל בימת האו"ם.

תגיות:בדואיםיואב גלנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה