חדשות בעולם

איש דת בכיר באיראן: אם ארצות הברית תתקיף אותנו - ישראל תהפוך למטרה

בנאום לרגל חג הקרבן המוסלמי אמר האייתוללה אחמד ח'אתמי כי "מחיר המלחמה עם איראן יהיה מפלצתי עבור ארצות הברית". הוא גם דחה את הצעתו של טראמפ לנהל משא ומתן "ללא תנאים מוקדמים"

(קרדיט: שאטרסטוק)(קרדיט: שאטרסטוק)
אא

איום מטהראן: האייתוללה אחמד ח'אתמי, חבר מועצת המומחים האיראנית ודרשן במסגד הגדול בטהראן, שיגר היום (רביעי) איום לעברה של ישראל. בנאום שנשא לרגל חג הקרבן המוסלמי, אמר ח'אתמי כי אם ארצות הברית תתקוף את איראן – בעלות בריתה של וושינגטון באזור, ובכללן ישראל, יהוו מטרה לתגובה של טהראן.

על פי הדיווח שהובא בסוכנות הידיעות האיראנית "מיזאן", ח'אתמי אמר כי "מחיר המלחמה עם איראן יהיה מפלצתי עבור ארצות הברית. הם יודעים שאם למדינה ולמשטר ייגרם הנזק הקטן ביותר, לא רק ארצות הברית תהפוך למטרה, אלא גם בעלות בריתה באזור – כולל המשטר הציוני".

בכיר הדת האיראני התייחס בדבריו גם להצעה שהעלה בחודש שעבר נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להיפגש עם בכירי המשטר באיראן "ללא תנאים מוקדמים". ח'אתמי, הנמנה על הזרם השמרני באיראן, דחה את ההצעה באומרו כי טראמפ דורש מאיראן  לוותר על תכנית הטילים הבליסטיים שלה ועל השפעתה האזורית: "האמריקנים אומרים 'עליכם לקבל את מה שאנחנו אומרים', כך שזה לא משא ומתן, אלא דיקטטורה. הרפובליקה האסלאמית והאומה האיראנית יעמדו נגד דיקטטורות". בשבוע שעבר אסר מנהיגה העליון של איראן, עלי ח'מאנאי, על קיום שיחות עם ארצות הברית. "אמריקה לעולם אינה נאמנה להבטחותיה בשיחות", אמר ח'אמנאי בנאום בטהראן, ששודר בטלוויזיה האיראנית, "פרישתה מהסכם הגרעין היא הוכחה ברורה שלא ניתן לבטוח בה. היא תיתן רק מילים ריקות ולעולם לא תיסוג מיעדיה לשיחות".

דבריו של ח'אתמי משתלבים במתיחות המילולית הגוברת בשבועות האחרונים בין איראן וארצות הברית, על רקע הפרישה האמריקנית מהסכם הגרעין והטלתן מחדש של סנקציות אמריקניות כלכליות על משטר האייתוללות. ב- 4 בנובמבר אמורות להיכנס לתוקף סנקציות נוספות על מגזרי האנרגיה והבנקאות של איראן, במטרה למנוע מאיראן לייצא את הנפט שלה. בתגובה, איימו בכירים איראניים – ובהם גם הנשיא, חסן רוחאני, לחסום את מצר הורמוז ובכך לפגוע ביצוא הנפט ממדינות המפרץ למדינות העולם. ארצות הברית הבהירה כי אם איראן תחסום את המצר – היא תגיב בכוח צבאי במטרה לפותחו.

רוחאני הזהיר אתמול אף הוא את אויביה של ארצו מפני המחיר הכבד שישלמו אם ינקטו נגדה בפעולה צבאית. בנאום ששודר בטלוויזיה המקומית, הדגיש הנשיא האיראני כי כוחה הצבאי של איראן מיועד להגנה בלבד, וכי המאמצים שהיא עושה לחזק את עוצמתה הצבאית ואת כוח ההרתעה שלה נועדו למנוע מלחמה: "היעדר כוח הגנה משמעו אור ירוק לאויבים. ההיסטוריה מלמדת אותנו שאם אנחנו לא חזקים ולא נפעל בהחלטיות להשיג את מטרותינו, יהיו כאלו שיביסו אותנו. עלינו להיות מוכנים להילחם נגד הכוחות הצבאיים שרוצים להשתלט על השטח והמשאבים שלנו".

תגיות:איראןישראלחסן רוחאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה