חדשות בעולם

טראמפ לרוחאני: מוכן להיפגש בכל זמן – "ללא תנאים מוקדמים"

במסיבת עיתונאים בבית הלבן אמר נשיא ארצות הברית כי יסכים להיפגש בכל עת עם בכירי המשטר האיראני: "זה טוב להם, טוב לנו, טוב לעולם"

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הצהיר הערב (שלישי, בוושינגטון שעת צהריים) כי יהיה מוכן להיפגש עם נשיא איראן חסן רוחאני "ללא תנאים מוקדמים".

טראמפ אמר את הדברים במהלך מסיבת עיתונאים משותפת בבית הלבן עם ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה.

"אני בהחלט אפגש עם איראן אם הם ירצו להיפגש", אמר טראמפ בתשובה לשאלה האם יהיה מוכן להיפגש עם רוחאני. הנשיא האמריקני ציין כי הוא אינו בטוח שהאיראנים יהיו מוכנים להיפגש כעת –  "יש להם זמן קשה עכשיו. אבל אם הם רוצים להיפגש – אני אפגש איתם, בכל זמן שהם ירצו". טראמפ הדגיש כי הסכם הגרעין שנחתם עם איראן היה "עסקה מגוחכת", כהגדרתו: "אני מאמין שהם, בסופו של דבר, מן הסתם ירצו להיפגש, ואני מוכן להיפגש בכל זמן שהם ירצו".

טראמפ הוסיף: "אני לא עושה זאת מתוך כוח או מתוך חולשה. אני חושב שזה לא דבר הולם לעשות. אם נוכל לעשות משהו שהוא בעל משמעות, לא בזבוז הנייר שהעסקה הקודמת הייתה – אני בהחלט אהיה מוכן להיפגש".

בתשובה לשאלה האם הוא מציב תנאים מוקדמים לפגישה עם הבכירים האיראניים,  ענה טראמפ: "אין תנאים מוקדמים. בכל זמן שהם ירצו. זה טוב למדינה, טוב להם, טוב לנו, טוב לעולם. ללא תנאים מוקדמים. אם הם ירצו להיפגש – אני אפגש".

דבריו של טראמפ באים לאחר שבשבוע שעבר הוא החליף עם הנשיא האיראני מהלומות מילוליות הדדיות, וזאת על רקע פרישתה של ארצות הברית מהסכם הגרעין בחודש מאי, חידושן של הסנקציות האמריקניות על טהראן והאיום של הממשל להחריפן עוד יותר ולמנוע מהמשטר האיראני לייצא נפט. בכירים באיראן, ביניהם רוחאני, איימו בתגובה לחסום את מצר הורמוז, המחבר בין האוקיינוס ההודי והמפרץ הפרסי. בנאום בפני דיפלומטים איראניים איים רוחאני על טראמפ: "אל תשחק באש – או שתתחרט".  הוא הוסיף כי "על האמריקנים להבין שכינון שלום עם איראן הוא אבי כל הסכמי השלום, ומלחמה איתה היא אֵם כל המלחמות". טראמפ הגיב, באמצעות חשבון הטוויטר שלו, במתקפה חריפה על רוחאני: "לעולם, אבל לעולם אל תאיים שוב על ארצות הברית, או שתסבול מהשלכות שכמותן מעטים סבלו במהלך ההיסטוריה".

לחילופי המהלומות בין שתי המדינות הצטרף גם מפקד כוח "קודס" של משמרות המהפכה האיראניים, קאסם סולימאני. "על טראמפ לדעת שאנו אומה של שהידים ושאנו מחכים לו", אמר סולימאני, והוסיף: "טראמפ המהמר! אני לבדי אעמוד מולך. אנחנו, האומה האיראנית, עברנו אירועים קשים. אתה יכול להתחיל במלחמה, אבל אנחנו נהיה אלה שנסיים אותה. שאל את קודמיך. לכן תפסיק לאיים עלינו. אנחנו מוכנים לעמוד מולך".

תגיות:דונלד טראמפאיראןחסן רוחאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה