חדשות בעולם

תוצרת טהראן: איראן חשפה מטוס קרב חדש

בנאום ששודר בטלוויזיה האיראנית, הזהיר נשיא איראן חסן רוחאני את אויביה של ארצו מפני המחיר הכבד שישלמו אם ינקטו נגדה בפעולה צבאית

רוחאני, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)רוחאני, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

איראן חשפה היום (שלישי) מטוס קרב חדש מתוצרתה המכונה "קוסאר". אירוע ההשקה החגיגי נערך בטהראן, לקראת "היום הלאומי של תעשיית ההגנה" שיצוין מחר. בטקס השתתפו שר ההגנה האיראני, אמיר חאתמי, והנשיא חסן רוחאני, שנכנס לתא הטייס כדי לבחון מקרוב את המטוס החדש. בהמשך הטקס נתן רוחאני את ההוראה לטייס המטוס לצאת לדרך לטיסת בכורה אווירית. הטלוויזיה שידרה את נסיעתו של המטוס על המסלול, אבל לאחר מכן השידור נקטע וההמראה לא שודרה.

כלי התקשורת המקומיים באיראן דיווחו כי מדובר במטוס הקרב הראשון המיוצר "100% מתוצרת מקומית". סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" מסרה כי "מטוס הקרב המתקדם יוצר לאחר מחקר ומאמצים נרחבים של מומחי משרד ההגנה האיראני". לדבריה, המטוס נועד למשימות תמיכה קצרות טווח והוא מצויד במערכות בקרת אש מתקדמות, שנועדו להגביר את רמת הדיוק של כלי הנשק בהם הוא משתמש.

בנאום ששודר בשידור חי בטלוויזיה האיראנית, הזהיר רוחאני את אויביה של ארצו מפני המחיר הכבד שישלמו אם ינקטו נגדה בפעולה צבאית. הוא הדגיש כי כוחה הצבאי של איראן מיועד להגנה בלבד, וכי המאמצים שהיא עושה לחזק את עוצמתה הצבאית ואת כוח ההרתעה שלה נועדו למנוע מלחמה: "היעדר כוח הגנה משמעו אור ירוק לאויבים. כולנו אחראים להבטיח – במחיר הנמוך ביותר האפשרי – את הביטחון, העוצמה והכבוד של העם האיראני". רוחאני הוסיף כי "ההיסטוריה מלמדת אותנו שאם אנחנו לא חזקים ולא נפעל בהחלטיות להשיג את מטרותינו, יהיו כאלו שיביסו אותנו. עלינו להיות מוכנים להילחם נגד הכוחות הצבאיים שרוצים להשתלט על השטח והמשאבים שלנו". 

הנשיא האיראני טען עוד, כי על אף שארצות הברית הטילה סנקציות כלכליות על איראן, היא נמנעת מלנקוט בפעולה צבאית נגדה, וזאת מתוך הבנתה את המחיר הכבד שתשלם על תוקפנותה. 

(וידיאו: הטלוויזיה האיראנית)

בשבוע שעבר חשפה איראן טיל בליסטי חדש לטווח קצר מסדרת טילי "פאתח", שלטענתה יכול לפגוע במדויק במטרות ביבשה ובים. שר ההגנה האיראני, אמיר חאתמי, הציג את הטיל החדש בטקס שנערך בטהראן, ואמר כי מדובר בטיל שהינו לחלוטין מתוצרת מקומית. הוא הוסיף כי ייצורו של הטיל יאפשר לאיראן לקדם בצורה ניכרת את יכולות ההגנה וכוח ההרתעה שלה: "ככל שהלחץ על איראן יתחזק", הדגיש, "כך יגבר גם רצוננו לקדם את עוצמת ההגנה שלנו". חאתמי הבהיר כי איראן לא תחזור בה מתכניותיה לקדם את תעשיית הטילים. תכנית הטילים הבליסטיים של איראן מהווה אחד מסלעי המחלוקת בינה למדינות המערב, וחאתמי - כבכירים איראניים רבים לפניו - גינה את ההתערבות הזרה בענייניה של איראן ואמר כי ארצו לא תאפשר לזרים להתערב בענייניה הפנימיים.

תגיות:איראןמטוס קרבחסן רוחאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה