חדשות בעולם

נשיא איראן רוחאני מאיים: ייצוא הנפט של סעודיה - בסכנה

חסן רוחאני נפגש אתמול עם אזרחים איראניים המתגוררים בשווייץ, והתייחס ללחץ הכלכלי הגובר של ארה"ב על איראן

חסן רוחאני (צילום: shutterstock)חסן רוחאני (צילום: shutterstock)
אא

נשיא איראן חסן רוחאני הגיע אתמול (שני) לביקור בשווייץ. בפגישה שקיים בעיר ברן עם אזרחים איראניים המתגוררים במקום, התייחס הנשיא האיראני ללחץ הכלכלי הגדל והולך שמפעילה ארה"ב נגד ארצו. לחץ זה מתבטא, בין היתר, בסנקציות שהטילה ארה"ב על איראן לאחר החלטתו של דונלד טראמפ לפני כחודשיים לפרוש מהסכם הגרעין. 

כזכור, אתמול הודיעה מחלקת המדינה האמריקנית על תכניתה להטיל סנקציות מרחיקות לכת על מגזרי האנרגיה והבנקאות של איראן. מנהל האגף לתכנון מדיניות במחלקת המדינה, בריאן הוק, אמר במסיבת עיתונאים כי ארה"ב שואפת "להגביר את הלחץ על המשטר האיראני על ידי הפחתה לאפס של הכנסותיו ממכירת נפט גולמי". המטרה בכך, הוסיף, היא לגרום לאיראן לשנות את מדיניותה ולהתנהג כ"מדינה נורמלית". על פי התכנון האמריקני, הסנקציות החדשות על איראן בתחומי הנפט והבנקאות תיכנסנה לתוקף ב- 4 בנובמבר.

ותגובתו של רוחאני? הנשיא האיראני הגדיר את התכנית האמריקנית החדשה כ"שטויות" והזהיר מפני ההשלכות שתהיינה לכל ניסיון למנוע מאיראן לייצא את הנפט שלה: "האמריקנים טוענים כי הם מתכננים לחסום לחלוטין את יצוא הנפט של איראן. הם לא מבינים מה המשמעות של החלטה זו, מפני שמדובר לחלוטין בשטויות". 

רוחאני הוסיף כי איראן לא תשלים עם מציאות בה היא אינה יכולה לייצא את הנפט שלה בעוד יצרניות נפט אחרות באזור עושות זאת באופן חופשי ומפיקות הכנסות נאות מהנפט שלהן. הוא סיים את דבריו באיום כלפי ארה"ב: "עשו זאת אם אתם יכולים – ותראו את התוצאות". הנשיא האיראני לא פירט מה ארצו מתכוונת לעשות כדי לסכל את תכניתה של ארה"ב, אבל האיום כוון בבירור כלפי סעודיה, יצרנית הנפט העיקרית באזור המפרץ ויריבתה המרה של איראן.

תגיות:נפטנשיא איראןיצור נפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה