חדשות בארץ

צה"ל מוטט מפקדת טרור בעיר עזה, החמאס שיגר טיל גראד לבאר שבע

הקבינט התכנס בקריה בתל אביב לדון בהסלמה, ארצות הברית הטילה סנקציות על רוסיה ובריטניה מרוצה. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני

יממה של אש בדרום: חיל האוויר חידש הערב את תקיפותיו ברצועה. בניין אל-מיסחאל – מרכז לתרבות ומדעים בשכונת רימאל שבמערב העיר עזה – קרס לאחר שמטוסי קרב של חיל האוויר שיגרו לעברו כ- 10 טילים. הבניין בן חמש הקומות שימש כמפקדה עבור כוחות ביטחון הפנים של החמאס. להרחבה לחץ כאן

הפגיעה בבניין נועדה, בין היתר, להגיב על הירי של חמאס בצהריים לעבר העיר באר שבע. לראשונה מאז מבצע "צוק איתן" ב- 2014, שיגר ארגון הטרור טיל גראד לעבר בירת הנגב. הטיל התפוצץ בשטח פתוח סמוך לעיר. להרחבה לחץ כאן

 

בבית החולים "סורוקה" בבאר לא לוקחים סיכונים – והחליטו להעביר הפגייה למרחב מוגן.

החמאס טען הערב כי הוא אינו אחראי לירי טיל הגראד לבאר שבע, וגם לא הג'יהאד האסלאמי. לדבריו, את הירי ביצע ארגון סלפי סורר.

הקבינט המדיני-בטחוני התכנס הערב בקריה בתל אביב כדי לדון בהסלמה ולקבל החלטות לאן מועדות פניה של ישראל. הישיבה הסתיימה לפני שעה קלה, לאחר כמעט ארבע שעות של דיונים. בסיומה נמסרה הודעה לקונית לפיה צה"ל הונחה להמשיך לפעול בעוצמה נגד גורמי הטרור.

הפלגים הפלסטיניים הודיעו מוקדם יותר כי מבחינתם סבב ההסלמה הנוכחי הסתיים. גורם בכיר בחדר הפיקוד המשותף של הפלגים בעזה אמר כי הם מוכנים להפסיק את ירי הרקטות אם צה"ל יפסיק את מתקפותיו מהאוויר, וכי החזרה לשיגרה תלויה בהתנהגותה של ישראל.

אלוף פיקוד הדרום, הרצי הלוי, סייר היום בשדרות. במהלך הביקור הוא אמר כי "צה"ל תקף מטרות רבות, נזק גדול בהרבה מאוד מקומות ברצועת עזה. הנזק הזה יתברר בהמשך". הלוי הוסיף: "לא נקבל בשום פנים ואופן ירי על אזרחי מדינת ישראל, טרור על הגדר שממשיך ופוגע כאן גם במציאות הבטחונית וגם בשקט".

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר הערב בראיון לחדשות עשר, כי "חמאס בוחר בארבעת החודשים האחרונים לדרדר את המצב של תושבי עזה ולהתמיד בפעולות טרור דרך צעדות השיבה, ירי צלפים וירי תלול מסלול לעבר חיילי צה"ל ואזרחי ישראל". מנליס הבהיר כי "צה"ל לא יכול לקבל מציאות כזאת, ולכן אנחנו פועלים ביממה האחרונה בתקיפה נרחבת של מטרות אסטרטגיות ברצועת עזה. חמאס חייב להבין שהחלטותיו הן משחק באש וזה יוביל להחרפת הצעדים שלנו עד שישוב השקט לתושבי הדרום".

מאז החל סבב הלחימה אמש, זוהו קרוב ל- 200 שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל. סוללת כיפת ברזל יירטה למעלה מ- 30 שיגורים. רוב הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, אך מספר רקטות פגעו פגיעות ישירות: בבתים בשדרות, במפעל באזור התעשייה שער הנגב ובבית במועצה האזורית חוף אשקלון. עובדת זרה מתאילנד בשנות העשרים לחייה נפצעה באורח קשה מרסיסים בבטנה מנפילת רקטה ביישוב במועצה האזורית אשכול. היא פונתה לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע. במהלך היום חל שיפור במצבה והוא מוגדר כעת כבינוני. 23 פצועים פונו במהלך הלילה לבית החולים "ברזילי", 15 מהם כבר שוחררו לבתיהם. להרחבה לחץ כאן

צה"ל תקף עד עתה למעלה מ- 150 מטרות צבאיות ואסטרטגיות של החמאס, ביניהן שתי מנהרות לחימה במרכז הרצועה סמוך לחוף הים. רוב המטרות הותקפו במהלך הלילה בשלושה גלים. בגל התקיפה האחרון לפנות בוקר הותקפו למעלה מ- 20 מטרות צבאיות במתחמים צבאיים ובמחנה אימונים של החמאס. להרחבה לחץ כאן

 

בארץ

כוחות של משמר הגבול וצה"ל פעלו הלילה במחנה הפליטים קלנדיה לאיתור אמצעי לחימה ורכבים גנובים. במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר: עשרות מתפרעים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות מגגות הבתים. שלושה לוחמי מג"ב נפצעו באורח קל.

שוב של אלימות במערכת הבריאות: מטופל כבן 20 ואביו תקפו הלילה רופא בחדר המיון בבית החולים הדסה בהר הצופים. ההסתדרות הרפואית שוקלת לנקוט בצעדים ארגוניים ולהשבית את העבודה במערכת הבריאות.

 

בעולם

פייק BBC: דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון, הביע הבוקר זעם על כותרת שהופיעה באתר ערוץ ה- BBC. הערוץ  הבריטי בחר להכתיר כתבה שעסקה בסבב הלחימה בדרום בכותרת "התקפות אוויר ישראליות הרגו אישה בהריון ותינוק". נחשון הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "זהו מצג שווא מכוון של המציאות (ביטוי מנומס ל'זהו שקר', אם לא הבנתם). ישראלים הותקפו על ידי חמאס, וצה"ל פועל להגן עליהם. שנו זאת מיד!". לאחר שמשרד החוץ הגיש תלונה רשמית לערוץ, שונתה הכותרת ב- BBC לנוסח הבא: "הרוגים בהפצצות בעזה אחרי שרקטות פגעו בישראל".

ארצות הברית הודיעה אמש (רביעי) כי תטיל סנקציות על רוסיה, זאת לאחר שקבעה באופן רשמי כי מוסקבה היא האחראית להרעלתם של המרגל סרגיי סקריפל ובתו בבריטניה לפני מספר חודשים.

סקריפל, מרגל רוסי, שימש החל מסוף שנות התשעים כסוכן כפול, והעביר לסוכנות הביון הבריטית MI6 מידע על עשרות מרגלים רוסיים. הוא נחשף על ידי הרוסים בסוף 2004, ישב בכלא, וב- 2010 שוחרר בעסקת חילופי מרגלים בין רוסיה לארצות הברית וקיבל מקלט מדיני בבריטניה. בחודש מרץ השנה נמצאו סקריפל ובתו יוליה מחוסרי הכרה על ספסל בעיר סולסברי שבדרום-מערב בריטניה ואושפזו במצב אנוש. הבדיקות העלו כי הם הורעלו מהחומר "נוביצ'וק", גז עצבים רוסי.

גם היום הגיבה רוסיה, כצפוי, בהכחשה נוספת של כל מעורבות בהרעלתם של סקריפל ובתו. שגרירות רוסיה בארצות הברית הוציאה הודעה בה נטען כי וושינגטון לא סיפקה כל הוכחה לטענה כי מוסקבה אחראית להרעלתם של סקריפל ובתו: "הורגלנו שלא לשמוע עובדות או ראיות", נאמר בהודעה, שהוסיפה ואמרה כי מדובר בסנקציות "דרקוניות". השגרירות הדגישה כי מוסקבה ממשיכה לדבוק בדרישתה לחקירה פתוחה ושקופה של ההרעלה. להרחבה לחץ כאן

בבריטניה הביעו היום שביעות רצון מהסנקציות האמריקניות על רוסיה. שר החוץ הבריטי, ג'רמי האנט, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אם אנו רוצים להפסיק את השימוש בכלי נשק כימיים וביולוגיים – כולל גזי עצבים, שהופכים להיות נורמה חדשה ומחרידה של המאה ה- 21 – מדינות כמו רוסיה צריכות לדעת שיש מחיר לשלם. תודה לך, ארצות הברית, שעומדת איתנה איתנו".

תימן: כ- 50 בני אדם נהרגו היום וכ- 70 נוספים נפצעו במתקפה אווירית שפגעה באוטובוס שהסיע ילדים בסמוך לשוק בעיר צעדה, בצפון-מערב המדינה. רוב ההרוגים מתחת לגיל 15. המורדים החות'ים, שהעיר נמצאת בשליטתם, טוענים כי את ההתקפה ביצעו כוחות הקואליציה בראשות סעודיה. דובר הקואליציה, תורכי אל-מאלכי, טען בתגובה כי המתקפה כוונה נגד משגרי טילים ובוצעה "בהתאם לחוק ההומניטרי", וכי החות'ים עושים שימוש בילדים כמגנים אנושיים.

תגיות:חמאסרונן מנליס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה