חדשות בארץ

צפו: צה"ל שיטח בניין רב קומות במחנה הפליטים שאטי בעזה

אלוף פיקוד הדרום, הרצי הלוי, אמר במהלך סיור בשדרות: לא נקבל בשום פנים ואופן ירי על אזרחי מדינת ישראל

הרס בעזה, תמונת אילוסטרציה (צילום: Wissam Nassar/Flash90)הרס בעזה, תמונת אילוסטרציה (צילום: Wissam Nassar/Flash90)
אא

חיל האוויר חידש לפנות ערב (חמישי) את תקיפותיו ברצועה. אחד המוקדים שמושכים את תשומת הלב התקשורתית הוא בניין סעיד אל-מיסחאל - מרכז לתרבות ומדעים בשכונת רימאל שבמערב העיר עזה. בין 8 ל- 10 טילים נורו לעבר הבניין בן חמש הקומות, ששימש כמפקדה עבור כוחות ביטחון הפנים של החמאס. הבניין קרס ושוּטח. הפלסטינים הגיבו במטח רקטות לעבר המועצה האזורית אשכול.

מדובר צה"ל נמסר: "מטוסי קרב תקפו בניין בן 5 קומות ששימש את חמאס לצרכים צבאיים, בשכונת רימאל בצפון הרצועה. התקיפה בוצעה בהמשך לתקיפות הנרחבות ובתגובה לירי של חמאס לעבר העיר באר שבע מוקדם יותר היום. תקיפה זו הינה ביטוי ליכולת המודיעינית והמבצעית של צה"ל, שתעמיק ותתעצם ככל שיידרש".

מקורות תקשורת בעזה העלו לרשת סרטוני וידיאו רבים המציגים את הפגיעה בבניין אל-מיסחאל. על פי דיווחים פלסטיניים, צה"ל הפעיל לראשונה מזה זמן רב נוהל "הקש בגג" - שיגור טיל לגג הבניין שגורם לרעש דקות מספר לפני הפצצתו, כדי לגרום לאנשים בו לנטוש אותו במהירות. הפלסטינים מדווחים כי לפחות 18 בני אדם נפצעו בהפצצה.

 

החמאס ירה בצהריים טיל גראד לעבר העיר באר שבע - לראשונה מאז מבצע "צוק איתן". הטיל נפל בשטח פתוח בסמוך לבאר שבע. בבית החולים "סורוקה" בעיר לא לוקחים סיכונים, והחליטו להעביר את הפגייה למרחב מוגן.

אלוף פיקוד הדרום, הרצי הלוי, סייר מוקדם יותר בשדרות. במהלך הביקור הוא אמר כי "צה"ל תקף מטרות רבות, נזק גדול בהרבה מאוד מקומות ברצועת עזה. הנזק הזה יתברר בהמשך". הלוי הוסיף: "לא נקבל בשום פנים ואופן ירי על אזרחי מדינת ישראל, טרור על הגדר שממשיך ופוגע כאן גם במציאות הבטחונית וגם בשקט".

(עודכן: 20:20)

תגיות:עזהחיל האוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה