חדשות בארץ

לראשונה מאז "צוק איתן": החמאס ירה טיל גראד לעבר באר שבע

הקבינט המדיני-בטחוני יתכנס בשעה שש בקריה בתל אביב. גורם מדיני: החמאס ספג מכה קשה בתקיפות האחרונות

הנזק בשדרות מאחת הרקטות שפגעה באתר בנייה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)הנזק בשדרות מאחת הרקטות שפגעה באתר בנייה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

האם החמאס רצה לומר את "המילה האחרונה" בסבב הנוכחי? בעיר שבע ובמרחב שסביבה נשמעה היום אזעקה בשעות הצהריים. קצת אחרי השעה שלוש, ולראשונה מאז מבצע "צוק איתן", ירה החמאס טיל גראד לעבר בירת הנגב. הטיל נפל בשטח פתוח בסמוך לבאר שבע.

שרידי הרקטה ליד באר שבע (צילום: דוברות המשטרה)

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ, הגיב על שיגור הטיל לעבר באר שבע באומרו: "אף מדינה לא הייתה מרשה לעצמה שיפגעו בביטחון של תושביה ומאיימים עליהם. אי אפשר להסכים למה שקורה. צריך לקבל החלטה". בראיון לערוץ "כאן" הוסיף דנילוביץ: "זה לגיטימי שהמדינה מנהלת משא ומתן, אבל צריכים גם שיהיו קווים אדומים. ככה אי אפשר להמשיך לאורך זמן,  לא עם הבלונים ולא עם העפיפונים ובוודאי לא עם הטילים. אם הצד השני לא נרגע - מדינת ישראל תצטרך לנקוט בפעולות הרבה יותר דרסטיות ואגרסיביות".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי - שעירו ספגה ביממה האחרונה מספר פגיעות ישירות של רקטות מרצועת עזה - אמר היום כי "הגיע הזמן לצאת לפעולה או למבצע בעזה. צריך להכות את הטרור ולהחזיר את החיים למסלולם". דוידי הדגיש: "אנחנו מצידנו ניתן את מרחב הפעולה והזמן שצריך לצבא ולקובעי המדיניות על מנת להשיב את השקט לאזור".

מוקדם יותר היום, הגיעו מפקד פיקוד הדרום, הרצי הלוי ומפקד פיקוד העורף, תמיר ידעי, לביקור בשדרות ובזירה בה נפלה הרקטה אמש. הלוי אמר: "ביממה האחרונה ביצענו תקיפות משמעותיות ביותר נגד חמאס. אנו ערוכים לכל תרחיש. נמשיך לעשות כל שיידרש לשמור על ביטחון התושבים ולחזק את תחושת הביטחון".

הלוי (משמאל) וידעי בשדרות (צילום: דובר צה"ל)

למרות הטיל ששוגר לבאר שבע, בשעות האחרונות נרשמה רגיעה יחסית – אם כי לא מוחלטת – בשיגורי הרקטות מעזה ובתקיפות הישראליות על הרצועה. מקורות פלסטיניים טענו כי ישראל העבירה אולטימטום לחמאס, לפיו אם הוא לא יפסיק את האש עד השעה 16:00, חיל האוויר יסלים את מתקפותיו. מהצד השני, גורם פלסטיני בכיר בעזה טען כי מבחינתם של הפלגים הפלסטינים בעזה סבב ההסלמה הנוכחי הסתיים. לדבריו, הפלגים מוכנים להפסיק את ירי הרקטות אם צה"ל יפסיק את מתקפותיו מהאוויר, והמשך השקט תלוי בהתנהגותה של ישראל. הבכיר הפלסטיני הוסיף כי מטחי הרקטות לעבר ישראל שוגרו "בתגובה לפשעים" של ישראל - הוא התייחס בכך לירי טנק צה"ל שלשום לעבר עמדת חמאס בצפון הרצועה שגרם למותם של שני אנשי הזרוע הצבאית של הארגון.

הקבינט המדיני-בטחוני יתכנס בשעה שש בקריה בתל אביב להערכת מצב וכדי להחליט לאן פניה של ישראל מועדות. זמן קצר לפני שהישיבה מתחילה, ובתום הערכת המצב הביטחונית שקיימו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן, הבהיר גורם מדיני כי "החמאס ספג מכה קשה בתקיפות האחרונות". לדבריו, ישראל תמשיך לפעול בעוצמה, וראש הממשלה ושר הביטחון הנחו את צה"ל להיערך לכל אפשרות.

עדכון מהרגעים האחרונים: מקורות פלסטיניים מדווחים כי חיל האוויר חידש את פעילותו ברצועה ותוקף, בין היתר, במערב העיר עזה.

(עודכן: 18:04)

תגיות:חמאסבאר שבע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה