חדשות בארץ

אש בדרום: פצועה קשה מנפילת רקטה, צה"ל תקף 140 יעדי טרור

הפלסטינים ירו למעלה מ- 160 רקטות לעבר יישובי הדרום. גורם צבאי בכיר: מתקרבים למערכה מול החמאס, בעת הצורך נפנה יישובים

פגיעת רקטה בבית בתהליך בנייה בשדרות (צילום: דוברות משטרת ישראל)פגיעת רקטה בבית בתהליך בנייה בשדרות (צילום: דוברות משטרת ישראל)
אא

לילה של אש: צה"ל תקף הלילה למעלה מ- 140 יעדי טרור של ארגון החמאס. התקיפות בוצעו בשלושה גלים, באמצעות עשרות מטוסי קרב. בגל התקיפה האחרון לפנות בוקר הותקפו למעלה מ- 20 מטרות צבאיות במתחמים צבאיים ובמחנה אימונים של החמאס.

דובר צה"ל מסר כי בין היעדים שהותקפו במהלך הלילה נכללו עשרה מתחמים צבאיים ברחבי רצועת עזה, הכוללים מתחמי ייצור ואמצעי לחימה מתקדמים של ארגון הטרור. בין המטרות שהותקפו: מפקדת גדוד בג'בליה, מתחם של חטיבת צפון העיר עזה שבתוכו מנהרה ימית, מתחם אימונים של גדוד מרכז ג'בליה המשמש לאימוני לוחמה בשטח בנוי ולאימוני צלילה, מתחם של גדוד זיתון המשמש לאחסון רקטות ולחפירת מנהרות, מתחם אימונים של גדוד מזרח ג'בליה המשמש לאימונים שבו נחפר פיר המוביל למתחם מנהרות.

הפלסטינים המשיכו במהלך הלילה לשגר מטחי רקטות לעבר יישובי הדרום. מתחילת סבב האש אמש זוהו למעלה מ- 160 שיגורים מהרצועה. 25 מהם יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל". רוב הרקטות נפלו בשטחים פתוחים. רקטה אחת נפלה ביישוב במועצה האזורית אשכול, והיא גרמה לפציעתה הקשה מרסיסים בבטנה של אישה, עובדת זרה בשנות העשרים לחייה. הפצועה פונתה לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע, ומצבה מוגדר כעת בינוני עד קשה. 23 פצועים פונו במהלך הלילה לבית החולים "ברזילי", 15 מהם כבר שוחררו לבתיהם.

פגיעות ישירות של רקטות אותרו בשני בתים בשדרות, האחד מהם בתהליך בנייה, וכן במפעל באזור התעשייה שער הנגב ובבית במועצה האזורית חוף אשקלון.

הבוקר הורחב מעגל האש: בשעה 8:30 נשמעה אזעקה בעיר אשקלון. צה"ל החליט על עיבוי מערך "כיפת ברזל" בדרום. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן קיימו הלילה דיון הערכת מצב בקריה בתל אביב. הקבינט המדיני-בטחוני יתכנס בשעה ארבע אחרי הצהריים באותו מקום.

(דיון הערכת המצב בקריה. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

גורם צבאי בכיר הבהיר הבוקר (חמישי), בתדרוך לכתבים צבאיים, כי ההתפתחויות בגיזרת הדרום מקרבות את ישראל "בצעדים לא קטנים" למערכה מול החמאס, בה יוכה ארגון הטרור מכה קשה: "אנחנו אחרי לילה של תקיפה נרחבת. מעל 140 מטרות בכל הרצועה מכל הסוגים והמינים: אתרי ייצור מפעלי בטון, פירים של מילוט ומתחמים רבים. האופן בו הדברים הולכים להמשך הוא משמעותי, חמאס יבין בשעות הקרובות, כמו בחודשים האחרונים, שלא בטוח שזה הכיוון שהוא רוצה לבחור בו״.

הבכיר הצבאי אמר כי צה"ל יתגבר את כוחותיו בדרום, כולל עיבוי מערך ההגנה האווירית: "את כל מה שצריך לפרוס מבחינת הגנה אווירית, כולל מילואים, נפרוס". אם יהיה צורך בכך - אמר - יפונו תושבים מבתיהם בעוטף עזה, בהתאם להערכת המצב: "ייתכן שזה יימשך עוד זמן כדי להשיב השקט לדרום״.

הגורם הצבאי הדגיש כי למרות שבמקביל ללחימה מתקיים שיח על הרגעה או הסדרה - "הבוקר להבנתי חמאס מתרחק מהסדרה ומתקרב יותר למערכה שבה יוכה מכה קשה. שני מיליון השבויים שתחתיו הם שיסבלו מהמשך ההרעה במצבם. אנו יותר קרובים הבוקר למערכה, חמאס יחל לספור אובדן הישגים". הוא הוסיף כי "חמאס עושה שגיאות קשות במגמות שאליהן הוא מכוון, וייתכן שבחלוף ארבע שנים נצטרך להסביר לו שדרך זו לא מביאה להישגים ודרכו אינו משתלמת". הבכיר ציין, עם זאת: "קשה לי לדעת מתי תהיה שעת השין".

הקצין הבכיר התייחס לחיסולם שלשום של שני צלפי חמאס שירו לעבר כוח צה"ל בצפון הרצועה. החמאס טען כי ירי הצלפים לא כוון לעבר החיילים אלא בוצע במסגרת "תצוגת תכלית" שנערכה במהלך אימון במוצב "אשקלון" של הארגון בצפון הרצועה. הגורם הצבאי הגיב כי "אף אחד לא ידע מזה שהם מתכננים תצוגת יכולות", וכי ברגע ששני הצלפים זוהו, מבחינת צה"ל "זה היה ירי על כוחותינו. מהרגע שיורים על כוחותינו, כדאי שמי שיורה עליהם ימות".

‏פיקוד העורף הודיע הבוקר על ביטולן של כל הקייטנות בעוטף עזה בשל האש בדרום. על פי הנחיותיו, השירותים לקהל הרחב בגיזרה זו יינתנו במתכונת מצומצמת. התקהלויות והתכנסויות מותרות עד 300 איש בשטח סגור בלבד. העבודה החקלאית בעוטף נאסרה. הפיקוד הורה להפסיק את תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות.

תגיות:עוטף עזהרקטות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה