טורים נשיים

מתקשים לישון טוב או לישון בכלל? קבלו טיפים לשינה איכותית. הטור של הרבנית חגית אמאייב

אלו דברים משפיעים על השינה שלנו בלילה? ומה אנחנו יכולים לעשות כדי לשפר את איכות השינה והמנוחה של הגוף?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אינספור מחקרים מצביעים על כך שלשינה טובה ישנן השפעות חיוניות חשובות ביותר על גוף ונפש האדם. על כן בחרתי הפעם להביא מספר טיפים שיעזרו לכם לזכות בשינה טובה ואיכותית הרבה יותר.

1.  שעת השינה – את השינה האיכותית והמועילה ביותר נוכל להשיג אם נואיל בטובנו להיכנס לישון בשעה עשר בערב, לכל המאוחר. מחקרים מראים ששינה באזור השעה הנ"ל מאפשרת לגוף להפריש חומרים חשובים, המחזקים את הגוף והנפש ומבריאים אותם.

2. כיבוי מכשירים – הדקות שלפני ה"צלילה" לשינה הן הקריטיות ביותר, והן המכריעות העיקריות של רמת איכות השינה שלנו. כדי לזכות בשינה עמוקה ולא מופרעת, חשוב לכבות את כל הסוגים של אמצעי המדיה מסיחי הדעת, כדי לאפשר למוח להיכנס למצב של שינה מתוך מנוחה.

3. כעס – חשוב מאוד שלא ללכת לישון מתוך כעס! הכעס הוא מרכיב שמאפס ומעלים את הסיכוי לשינה טובה, או לשינה בכלל.

4. רוגע – כדי לזכות להירדם רגועים ונינוחים, עלינו להרגיל עצמנו לנשימות עמוקות ומשחררות. חוקי הטבע אומרים שאי אפשר להיות מכווצים ומשוחררים בו זמנית.

כדי לזכות לרגיעה עלינו להתחיל להשתמש בנשימות עמוקות בכל לילה, במשך כעשר דקות, לפני השינה. נשימות איכותיות מורידות את רמת הקורטיזול (לחץ) והאדרנלין (מרץ) בדם, ומאפשרות לגוף להפריש חומרים חיוניים ביותר, וממילא גם להתכונן לקראת שינה רגועה ועמוקה.

5. נעימות – אין כמו נעימות שלוות ואהובות, בווליום נמוך, כדי לעזור למערכת העצבים המתוחה להירגע ולהשתחרר. תוכלו למצוא אינספור נעימות מרגיעות וזמינות ביוטיוב.

6. דמיון מודרך – מדיטציה ודמיון מודרך הם כלים נפלאים, שמסייעים למוח שלנו להתכוונן למצב בו אנו מבקשים להיות. יוטיוב יגיש לכם מגוון רחב של אפשרויות גם במקרה הזה.

7. מילים טובות – כל אדם רוצה לשמוע מילים טובות מאחרים, אך הצורך האמיתי הוא שנהיה טובים באמת, כלפי עצמנו. לרוב בני האדם קל מאוד "לרדת" על עצמם סביב השעון, אך קשה להם מאוד לומר מילים טובות ומחממות כלפי עצמם. כדי לזכות לשינה איכותית עלינו לעשות שלום בינינו לבין עצמנו... לשם כך, נתחיל לומר לעצמנו בכל לילה, אחרי שלב הנשימות, מילים חיוביות באמת, כאלה שהיינו מצפים לשמוע מאחרים. זה עשוי להרגיש מלאכותי בשלבי התרגול הראשוניים, אך מתוך שלא לשמה – נשיג את המטרה.

8. תשובה – חז"ל מלמדים שאין דבר גדול יותר מאשר לסיים את היום מתוך תשובה שלמה. לא הרבה יודעים, אולם ההגדרה המדויקת של חזרה בתשובה היא – לחזור לנקודת האמת הפנימית והטהורה. זה מה שמאפשר לנפש להשתחרר, להירגע ולהירפא. חז"ל לימדו אותנו מהי הדרך לתשובה: וידוי, חרטה, קבלה לעתיד.

וידוי על כל הטעויות שעשינו (דרך טבע, מעצם היותנו בני אדם לא מושלמים).

חרטה אמיתית בצורה הפשוטה, התמימה והאמיתית ביותר. חרטה של קדושה היא לא כזאת שגורמת לייסורי מצפון, עצבות ודכדוך הנפש, אלא בדיוק ההיפך הוא הנכון – היא כזאת שמנקה את הלב, משחררת אותו ומביאה להקלה (אם נסלק את הגאווה מליבנו, נזכה בכך).

קבלהלעתיד זה אומר לספר לעצמנו ולקב"ה על כל הרצונות הטובים והנעלים שלנו, גם אם ברור לנו שביום המחרת יגיעו גם יגיעו ניסיונות על גבי ניסיונות. קבלה לעתיד זוהי איננה הבטחה שלעולם לא נחטא עוד, כי זוהי אמירה המנותקת מהמציאות. קבלה לעתיד משמעה להציב לעצמנו יעדים, לקבל את העובדה שהדרך ארוכה, ובכל אופן להמשיך בנחישות להתחשל ולהתחזק לאורכה ולרוחבה.

אז שתהיה לכולנו שינה טובה וערבה,

ממני, חגית אמאייב

חגית אמאייב הנה יועצת בכירה מטעם מחלקת שלום בית בהידברות. לפניות למחלקה - 073-222-1310 או במייל shimonb@htv.co.il

לרכישת הספר וקלפי הטיפול של הרבנית חגית אמאייב בהידברות שופס, לחצו כאן.

תגיות:שינההרבנית חגית אמאייב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה