בריאות ותזונה

ומי זכה בתואר "צרכני הירקות הגדולים ביותר"? הילדים החרדיים

בסקר שנערך לאחרונה בידי משרד החקלאות, התגלה כי 78% מהילדים החרדיים בישראל צורכים ירקות, ובכך נמנים על קהל היעד הרחב ביותר של תזונה בריאה בארץ

אא

היום (רביעי) מתפרסמים נתונים מפתיעים מתוך סקר שערך באחרונה משרד החקלאות. הסקר, שהוזמן כחלק מקמפיין שצפוי להתפרסם בקרוב, יקדם צריכה של פירות וירקות ויעודד את הצרכן הישראלי להכניסם אל התפריט האישי שלו, במקום לנשנש חטיפים מתוקים ומלוחים.

הסלוגן שנבחר לקמפיין הינו "חצי-חצי", והוא צפוי לעודד למלא את הצלחת חציה בירקות וחציה בפירות. מטרת הקמפיין, היא להגדיל את הצריכה של פירות וירקות, על מנת לחזק את החקלאים בישראל ולטובת בריאות הציבור.

עוד עולה מהסקר, כי הורים רבים משוכנעים שילדיהם אינם צורכים מספיק פירות וירקות. גם זמן האכילה הינו בעיקר בארוחת הערב (71% בארוחת הערב, 54% בארוחת הצהריים ורק 34% בארוחת הבוקר, כאשר 6% אינם אוכלים ירקות כלל).

נקודה מעניינת נוספת שעלתה מהסקר היא שמרבית הנשנושים של ילדי ישראל (60%) הם דווקא החטיפים המלוחים, בעוד שעבור 44% מהם מדובר בממתקים ו-50% מעדני חלב.

הסקר, שפורסם ב'דה מרקר', מעלה גם כי מרבית ההורים אינם עושים מספיק כדי לשנות זאת. בתשובה לשאלה "מה אתה עושה כדי שילדיך יאכלו יותר פירות וירקות?", השיבו 59% מההורים כי אינם עושים פעילות מיוחדת, 14% מכינים סלט ומקלפים פירות וירקות, 11% מסבירים לילדיהם את היתרונות ומנסים לשכנע את הילדים לאכול פירות וירקות, 5% מההורים קונים מגוון סוגים של פירות וירקות ומוודאים שתמיד יהיו בבית פירות וירקות, 5% מההורים מגישים את הירקות והפירות בצורה אסטטית, 4% מההורים ממקמים את הפירות ואת הירקות במקום בולט ו-3% מההורים מגישים את הפירות והירקות כחלק קבוע מהארוחה.

ואולי החלק המפתיע ביותר עבור רבים בסקר, נוגע דווקא למגזר החרדי בישראל, שם נצפתה צריכה רבה יותר באופן משמעותי בקרב ילדים של ירקות. על פי הנתונים, 78% מהילדים החרדים אוכלים ירקות בארוחת הערב, 39% מהם בארוחת הבוקר, 38% צורכים ירקות בארוחת הצהריים, 15% נעזרים בירקות כנשנוש בין האורות ואילו 2% בלבד לא נותנים לילדיהם ירקות כלל.

במשרד החקלאות מדגישים את החשיבות שבצריכת ירקות עבור הבריאות. צריכה קבוע באופן יומיומי של ירקות ופירות באופן קבוע עשויים לסייע לתחושת השובע, להגדיל את הויטמינים והמינרלים וכן את כמות הנוזלים בגוף.

יתרה מזאת, צריכה של פירות וירקות עשויה לסייע לירידה בסיכון בהתפתחות מחלות שונות ובהן מחלות לב כליליות, שבץ ואף סוגים מסוימים של סרטן.

תגיות:בריאות ותזונהפירותירקותתזונה נכונהחינוך חרדי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה