בריאות ותזונה

מחקר ענק קובע: כמעט כל הדיאטות – נכשלות

מחקר ענק שנערך בבריטניה מצא כי לבעלי משקל עודף יש סיכוי זעיר מאד להגיע למשקל גוף תקין בעזרת תכניות מקובלת להורדה במשקל

אא

מה הסיכוי של אדם בעל עודף משקל משמעותי לרדת במשקלו ולהשיג משקל נורמטיבי? מחקר ענק שבוצע על ידי אוניברסיטת קינגס קולג' בלונדון מצא שהסיכוי הוא 1 ב-124 לנשים ו-1 ב-120 לגברים, ויורד דרסטית ל-1 ב-677 לנשים ו-1 ב-1290 לגברים כאשר מדובר בעודף משקל חמור מאד. הממצאים מצביעים על כך שהתכניות המקובלות להפחתה במשקל על ידי דיאטה ופעילות גופנית נכשלות ברוב המקרים.

המחקר עקב אחרי משקלם של 278,982 משתתפים דרך רישומי משקל ובריאות בין השנים 2004 ל-2014. המחקר בדק את הסיכוי של פציינטים בעלי עודף משקל להפחית 5% ממשקלם. פציינטים שעברו ניתוח בריאטרי לא נכללו במחקר.

המחקר מצא שכאשר מדובר בהפחתה של 5% ממשקל הגוף,, הסיכוי להשיג זאת היה 1 ב-12 אצל גברים ו-1 ב-10 אצל נשים עם זאת, 53% מאלה שהשיגו את היעד הזה חזרו למשקלם הקודם תוך שנתיים, ו-78% חזרו למשקלם הקודם תוך חמש שנים.

מתוך יותר ממאתיים אלף נחקרים, רק 1,283 גברים ו-2245 עם עודף משקל משמעותי (BMI של 30-35) הצליחו להגיע למשקל נורמלי, כלומר סיכוי של 1 ל-210 בגברים ו-1 ל-124 לנשים. בקרב אלה שסבלו מעודף משקל חמור במיוחד (BMI מעל 40) הסיכויים פחתו לכדי 1 ל-1290 בגברים ו-1 ל-677 בנשים.

בהתבסס על הנתונים, עורכי המחקר הגיעו למסקנה שטיפולים מקובלים בהשמנה נכשלים בהשגת ירידה במשקל לטווח ארוך עבור רוב רובם של המטופלים.

ד"ר אליסון פילדס, מעורכות המחקר, אמרה כי: "הורדה של 5-10% במשקל הגוף הוכחה כבעלת תועלות בריאותיות משמעותיות ולעיתים קרובים ממליצים עליה כעל יעד הפחתה במשקל. הממצאים האלה מוכיחים עד כמה קשה לאנשים עם עודף משקל להשיג ולשמר אפילו הפחתות קטנות במשקל".

"אופציות הטיפול המוצעות בדרך כלל הן תכניות הורדה במשקל שונות. ההוכחות מראות כי המערכת הנוכחית איננה עובדת עבור רוב רובם של הפציינטים בעלי עודף משקל. כאשר מבוגר הופך לבעל משקל עודף, יש לו סיכוי קטן מאד לחזור למשקל גוף תקין. אנחנו זקוקים בדחיפות לגישות חדשות כדי להתמודד עם הנושא הזה. טיפולים בעודף משקל צריכים להתמקד במניעת הגעה לעודף משקל ועזרה לבעלי עודף משקל להימנע מהשמנה נוספת".

תגיות:דיאטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה