בריאות ותזונה

יורדים לארוחת בוקר בבית מלון? אל תיגעו במנות האלה

מומחה טוען שישנם כמה מאכלים שאסור לכם לגעת בהם בשום אופן אם אתם מתארחים בבית מלון. אלה כל הסיבות, וגם: רשימת המאכלים שכן מומלצת

ארוחת בוקר ישראלית (צילום: shutterstock)ארוחת בוקר ישראלית (צילום: shutterstock)
אא

הגעתם למלון, נכנסתם לארוחת בוקר, הסתכלתם על החביתה - והיא עליכם - וביקשתם עוד מנה לצלחת. ארוחת הבוקר היא אחד הדברים הטובים במלונות בישראל, אבל יש לה מחיר – לא הכל כדאי להעמיס בצלחת, וצריך לבדוק היטב מה אוכלים, לפני שמכניסים עוד ביס מהעוגה לפה.

מומחה מזון הסביר לאחרונה כי יש מספר מאכלים שעדיף להימנע מהם בבתי מלון, בעיקר בגלל הסיכוי לזיהום. איך זה קורה? פשוט, אנשים מכניסים ידיים לאוכל לפני שאתם מעבירים אותו לצלחת, ולכן כדאי להתרחק.

האתר MASHED עוסק במזון מהיר, במתכונים של שפים ובביקורות אוכל. הוא מונה מספר מנות שעדיף להימנע מהן, אלא אם אתם רוצים להסתכן בקלקול קיבה או בהרעלת מזון.

ברשימה של האתר אפשר למצוא מגוון מאכלים כאלה, בין היתר ביצה מקושקשת או פנקייק, אבל יש עוד מאכלים רבים אחרים שלא בטוח שחשבתם עליהם.

המיקרוביולוג ג'יי טטרו טוען כי יש להימנע לחלוטין מממרחים כמו ריבה, חמאת בוטנים, קונפיטורות שונות ואחרים. לא מדובר, כמובן, באריזה סגורה, אלא באפשרות להעביר לצלחת אישית ממרח שהוגש בתוך קערה. "אם הם מוחזקים במיכלים פתוחים, ויש בהם כפיות או כלי הגשה כלשהו, סביר שאנשים הכניסו לשם את האצבעות שלהם", הוא כתב. הוא הסביר כי עלינו לנסות ולהימנע ככל האפשרות מאכילת מיונז, וכן מרוטב לסלט, שאליו עשויים להיכנס חיידקים.

הנה רשימת המאכלים שהוא ממליץ לא לגעת בהם:

1. תפוחי אדמה מטוגנים.

2. סלט פירות.

3. פנקייק.

4. דגני בוקר (שחשופים לילדים).

5. ממרחים (פתוחים בלבד).

6. ביצה מקושקשת (אלא אם מכינים במקום).

ומה בכל זאת אפשר לצרוך?

1.      סלמון מעושן

2.      קיש.

3.      חביתה בהכנה במקום.

4.      גבינה.

5.      פירות.

6.      אגוזים – והרבה.

לסיום, זכרו את כלל הברזל: מאכלים שנמצאים בתוך קערה צריך לבדוק היטב. אם מדובר בחמאה או ריבה בתוך אריזה סגורה, האכילה שלהם מסוכנת פחות - בתנאי שהם לא פגי תוקף כמובן.

תגיות:חביתהפנקייקאגוזיםבית מלוןארוחת בוקרדג סלמוןסלט פירותביצה מקושקשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה