חדשות בריאות

גם אתם מרגישים עייפים? הנה 4 הסיבות הנפוצות לכך

מומחים קבעו כי ישנן 4 סיבות מרכזיות לבעיות שינה. מה עוד צריך לעשות מלבד לא לצפות במסכים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תופעת העייפות מוכרת לכולנו. אנחנו מרגישים אותה כמעט בכל שלב ביום, במיויד בשעןת הצהריים והערב. השאלה היא למה זה קורה. מומחים מנו 4 סיבות עיקריות וגם סיפקו פתרון למצב.

לפי מחקרים של קרן השינה בארה"ב, 40% חשים עייפות לפחות שלושה ימים בשבוע. על מנת להתגבר על כך, יש לישון לפחות 7-8 שעות. כך, המערכת החיסונית מתחזקת והגוף מתחדש וצובר רעננות. זו הסיבה הראשונה לעייפות. הנה כל הארבעה.

1. הרגלי שינה גרועים

לפי טים רוברטס, סגן נשיא למדע וחדשנות בחברת בריאות מטקסס, "חובה ליצור לוח זמנים של השינה, לאמץ שגרת שינה מסויימת במסגרתה אתה הולך לישון וקם בשעה קבועה. יש ליצור סביבת שינה התורמת לשינה טובה יותר.

2. לחוצים? תרגיעו

אנשים לחוצים מתקשים להירדם ומתעוררים בתדירות גבוהה, מה שגורם להם להרגיש עייפים, כך גם לפי מומחית השינה, ד"ר קתרין האם. לטענתה, חרדה או מתח הם גורמים עיקריים לבעיית שינה. "כשהגוף מתקשה לעשות את המעבר הזה במערכת העצבים, זה משפיע על איכות השינה".

3. בלי מסכים

המומחים מסכימים ששימוש בטכנולוגיה לפני השינה גורמת לבעיה. כלומר, לא מומלץ לראות טלוויזיה או להיצמד למסך בכלל. אור כחול יכול לגרום לבעיית שינה.

4. קחו ויטמינים, אם צריך

עייפות יכולה להיגרם מחסר ברכיבים חיוניים. גרנט אנטואן, נטורופת בכיר, לא ממליץ לצרוך ויטמינים ללא הכרה אך ממליץ לבדוק אם יש צורך בהם.

תגיות:לחץויטמיניםחרדהשינהעייפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה