חדשות בארץ

נשלל החשש לחדירת כלי טיס באזור הצפון

תושבי כל היישובים צפונית לקו חיפה, טבריה ואזור הגלבוע, הוכנסו למרחבים מוגנים בהוראת פיקוד העורף. בתום סריקות הודיע צה"ל כי הוסר החשש

לוחמי צה"ל בצפון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)לוחמי צה"ל בצפון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

(עדכון: 20:00)

דובר צה"ל הודיע הערב (רביעי), סמוך לשעה שש ורבע, על חשש לחדירה במרחב האווירי מלבנון לשטח ישראל. בעקבות כך הופעלו אזעקות לכל רוחב הצפון, מרמת הגולן במזרח ועד חופי הים במערב ותושבי כל היישובים צפונית לקן טבריה - חיפה ואזור הגלבוע, הוכנסו למרחבים מוגנים בהוראת פיקוד העורף. התושבים התבקשו שלא לצאת בכלל מהמרחבים המוגנים, עד שצה"ל ופיקוד העורף יודיעו אחרת. בתום כמעטו שעתיים הודיע דובר צה"ל כי נשלל החשד לחדירה אווירית.

בנוסף, על פי צה"ל, ההתרעה שהופעלה במרחב חוף הכרמל, הייתה בעקבות זיהוי של שיגור רקטה משטח רצועת עזה לכיוון חיפה. הרקטה לא יורטה מאחר ונפלה בים.

מעט לפני השעה שמונה בערב שוגר מטח כבד לעבר יישובי השפלה. לא דווח על נפילות, נפגעים או נזק לרכוש. מספר טילים יורטו.

על פי גורמי הביטחון, האירוע בצפון הארץ שגרם למאות אלפים להכנס למרחבים מוגנים התמקד בחדירת כלי טיס, וכוחות צה"ל פעלו במרחב האווירי ועל הקרקע. מצה"ל נמסר כי לא זוהו נפילות בשטח ישראל ולא דווח על נפגעים. כוחות צה"ל סרקו במרחב מהיבשה ומהאוויר.

צה"ל מסר עוד כי רחפן אחד, שחדר מלבנון, נפל באזור מטולה והתרסק על הקרקע. דובר מד"א עדכן כי אין נפגעים, מלבד כמה אזרחים בודדים, במספר יישובים בצפון, שלקו בחרדה לשמע האזעקות, וקיבלו טיפול רפואי.

יש לציין כי בחודשים האחרונים, טרם החלה המלחמה בדרום בשבת האחרונה, עשו ארגוני הטרור ניסיון לשימוש ברחפנים ממולכדים וניסיונות החדירה שלהם סוכלו בידי כוחות צה"ל.

לאור ההתפתחויות האחרונות בצפון הארץ, חדירת מחבלי חיזבאללה שלשום לישראל, וחיסולם על ידי לוחמי צה"ל, וירי של חיזבאללה היום לעבר כוח צה"ל בגבול, הצבא לא לוקח סיכון ועל כן הקריאה לתושבים להתמגן. דובר צה"ל הוסיף כי "כלל התושבים באזורים בהם נשמעה התרעה מתבקשים להיכנס למרחבים המוגנים ולשהות בהם עד להודעה חדשה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב הערכות ביטחונית עם כל צמרת צה"ל וגורמי הביטחון, ומקבל סקירה על הנעשה בשעות האחרונות.

תגיות:מלחמהחיזבאללהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה