בריאות ותזונה

עבדים? היינו: כך תנקו לפסח בצורה נכונה, שתמנע כאבי גב, רגליים, ידיים וברכיים

גם בשיא הניקיונות לפסח חשוב שנזכור שאנחנו כבר לא עבדים, ואין טעם לעשות הכל ביום אחד ואחר כך לסבול מכאבים. כך תעשו את הניקיונות בצורה נכונה ביותר שתמנע כאבי גב, רגליים, ידיים וברכיים

אא

במיוחד עכשיו, בזמן הנקיונות לפסח, חשוב שנשים לב לא רק למה שצריך לנקות, אלא 'איך' צריך לנקות. 

שמירה על יציבה נכונה ועל פעולות נכונות בזמן הניקיון זה 'מאסט', עבור מי שרוצה להימנע מכאבי גב וברכיים. כולנו  רוצים להגיע לחג כשהבית מבריק, אך עוד יותר מכך חשוב שנגיע לחג כשאנחנו מלאי מרץ ושמחה, וששום כאב כזה או אחר שנגרם בשל הנקיונות, לא יעיב על תחושת השמחה. 

איך עושים את זה? לפניכם כמה עקרונות שחייבים לפעול על פיהם:

1. איך אתם מרימים?

הרבה פעמים כשאנחנו מתכופפים כדי להרים חפצים, אנחנו לא שמים לב לתנוחת ההתכופפות - שעשויה לגרום לכאבי גב. לא פעם אנחנו מתכופפים בתנוחת קיפול של הגב, באופן כזה שמה שמקבל את מלוא משקל הגוף הוא הגב ולא הרגליים, ואת זה אנחנו רוצים למנוע. 

כדי למנוע את זה, השתדלו להרים את החפצים תוך סיבוב של הגוף לכיוון החפץ, כיפוץ הברכיים ושמירה על גב ישר. 

אם החפץ שאתם רוצים להרים כבד או גדול מדי, אל תעשו את זה לבד 

אנחנו יודעים שזה מאוד מפתה לעשות דברים 'כאן ועכשיו' ולהוכיח לעצמכם שאתם יכולים, אבל אם מדובר ברהיט או חפץ אחר שהוא כבד וגדול, אל תתפתו להזיז אותו בכוחות עצמכם עם הישענות על הקיר וכדומה. זה פוגע בצורה ישירה בגב, במותניים ובכתפיים שלכם. 

מנקה מקומות נמוכים? רק ככה

אם עלה בדעתך להגיע לחריצים נמוכים שאת לא מנקה במשך השנה ופסח הוא הזדמנות טובה בשביל זה - בכל מקרה אל תתפתי להתכופף בצורה שתכאיב לך אחר כך. אל תשכבי על הרצפה, אל תתכופפי עם גב 'מקופל' ועל תתפתי לנקות במקומות נמוכים ללא שרפרף. 

לא תאמינו כמה נכשלים בטעות הזו

קרה לכם פעם שניקיתם לפסח ופתאום הגעתם עם כאבי יד משתקים לשולחן החג? לא פעם התופעה של דלקת בשרירים יכולה להיגרם בגלל שמתחתם את שרירי היד יתר על המידה. 

מתי זה עלול לקרות? טוב ששאלתם: בנקיונות פסח זה עלול לקרות כשאתם נמצאים למשל על הסולם באמצע הניקיון, ומתכופפים לרגע כדי לקחת את חומר הניקיון או הסקוץ' מהשיש אבל אז מגלים שהוא רחוק מדי, ומושכים את היד כדי להגיע אליו. אז זהו - אסור לכם לעשות את זה. תנועות דרסטיות שכאלה מסכנות לא רק את שרירי הידיים שלכם, אלא את הרגליים, הגב וגם הברכיים. 

גם אם את רוצה לעשות הכל ביום אחד - עיצרי. שום דבר לא יברח

נשות החיל התחילו את פסח כבר מיום אחרי פורים, אבל בין אם את אישה עובדת ובין אם לא, חשוב שלא להתפתות ל'מלכודת הדבש' הזה - לסיים כמה דברים בו זמנית, ביום אחד. 

עבור הגוף שלך מדובר במאמץ כביר, וזה מעייף את השרירים מהר יותר. 

כך שאם את מאמצת את עצמך ומאיצה בעצמך לסיים כמה שיותר דברים ביום אחד, זה יכול בהחלט לגרום לכאבי גב וכאבי ברכיים או רגליים. זה פשוט לא כדאי. 

תגיות:גבניקיוןפסחברכיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה