חנוכה 2023

ככה תעשו בחנוכה ערב משפחתי שלא תרצו שיסתיים

הדלקנו את החנוכייה, שרנו כולנו יחד "מעוז צור", ומה עכשיו? הנה כמה רעיונות שימשיכו לכם את הערב ויכניסו לכם לבית אווירת חנוכה, עד שלא תרצו שהחג יגמר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מדליקים את החנוכייה, שרים את מזמור "מעוז צור", עוצרים כמה רגעים לתפילה מיוחדת לאור הנרות, ואז מה...? כאן זה אמור להסתיים? ממש לא, ממשיכים לערב משפחתי באווירת חנוכה. הנה כמה דברים כיפיים שתוכלו לעשות כדי להפוך את ערבי חנוכה לזמן משפחה איכותי ומהנה שישאיר לכם ולילדים זיכרונות משפחתיים מתוקים. תוכלו בכל ערב לעשות דבר אחד מתוך הרשימה, או לשלב כמה פעילויות.

 

מוזיקה

שימו את כל להיטי החנוכה, ופשוט עשו מעגל ריקודים אחד גדול של בני המשפחה. לשמוח ולרקוד – יש יותר כיף מזה? הנה כמה שירים מקפיצים שיעשו לכם הרבה שמח:

ישראל סוסנה ותזמורתו מגישים עם מיטב הזמרים מחרוזת חנוכה מקפיצה במיוחד. תיהנו:

 

איציק אשל מכניס אתכם לאווירת החנוכה במחרוזת שירי חנוכה קלאסיים. האזינו:

 

מקהלת הילדים "פרחי ירושלים" מגישים מחרוזת עם כל שירי החג:

 

מיכה גמרמן במחרוזת שירי החג, בליווי סרטון אנימציה מושקע במיוחד:

 

מקהלת "משאלות" במחרוזת שירי חנוכה קלאסיים:

 

הרכב "המכביטס" פותח לנו את התיאבון עם קליפ קליט ופארודי למתכון להכנת לטקס (לביבות). שיהיה בתיאבון:

 

מתוק לי

אחרי שהורדנו מלא קלוריות עם כל הריקודים, הגיע הזמן להעלות אותן בחזרה עם אוכל טעים וספוג בשמן (לא עושים דיאטה בחגים, לא?).

תוכלו להוריד כאן בחינם חוברת מתכונים במיוחד לחנוכה, והנה עוד כמה רעיונות למתכונים שאפשר להכין, בתיאבון!

סביבונים משוקולד
פסטלים בשלושה מילויים שונים לבחירה
לביבות קלאסיות
לביבות גבינה מתוקות
לביבות גבינה אפויות
לביבות עם תפוח עץ מתוק
סופגניות הכי פשוטות והכי טעימות

 

לשחק בכיף, ועל הדרך גם ללמוד משהו

תוך כדי שמתענגים על מאכלים מתוקים תוכלו לשחק עם הקטנים בסביבונים, או לשחק עם הילדים והגדולים יותר במשחקי חנוכה השונים, כגון טריוויה על החג, פאזלים, חידות, לוטו, משחקי זיכרון, בינגו, משחקי חשיבה, רביעיות, הצגה על חנוכה שהילדים יכינו ויציגו בפני ההורים ועוד.

תוכלו גם להקריא ספר נחמד על החג, כזה שמתאים לילדים או כזה שמתאים ליותר גדולים. וכן, להביא סיפורי ניסים מתוך ספרים שונים או לעשות סבב סיפורי ניסים שבו כל אחד יספר על נס שקרה לו או שהוא שמע עליו.

בנוסף, תוכלו לקבל כאן מגוון משחקים לחנוכה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

קישוטים ופעילויות יצירה

הכינו ביחד עם הילדים קישוטים שונים וצבעוניים לחנוכה, ותלו אותם על הדלתות וברחבי הבית. זה גם יכניס לכם את שמחת החג הביתה, וגם מהווה פעילות משפחתית בפני עצמה.

הנה כמה סרטונים לפעילויות יצירה שאפשר לעשות יחד עם הילדים:

הכנת סביבון צבעוני לתלייה:

 

חנוכייה ממקלות ארטיק צבעוניים ומדבקות עגולות:

 

הכנת חנוכיית מגנט למקרר:

 

הכנת כתר נר לכל בני המשפחה:

 

הכנת סביבונים תוצרת בית:

 

יצירה עם קרפים:

 

הכנת חנוכייה צבעונית מנייר (לא להדלקה):

 

הכנת חנוכייה צבעונית מפלסטלינה (לא להדלקה):

 

והנה עוד כמה רעיונות לפעילויות יצירה לכל המשפחה:
ויטראז' חלונות לחנוכה
4 רעיונות יצירה מחומרים זמינים

 

"דמי חנוכה" מקוריים

הניחו בתוך קערה פתקים עם שמות כל בני המשפחה, וערכו הגרלה בה כל אחד שולף פתק אחד. כל אחד צריך להביא עד סוף החג "דמי חנוכה" לבן המשפחה שיצא לו בהגרלה, ואין הכוונה לכסף אלא למשהו קטן מהלב, כמו קינוח שהכין עבורו, ציור, ברכה מושקעת, מאכל טעים שהכין עבורו, מחווה יפה כמו סידור החדר של אותו בן משפחה, או כל רעיון יצירתי אחר של מחווה וטובה.

 

גם פעילות יצירה משפחתית וגם טעים: ערב שדרוג סופגניות

ותרו על קניית סופגניות צבעוניות מהמאפייה, ולכו על הקונספט של "עשה-זאת-בעצמך". ערב קישוט סופגניות הוא ללא ספק פעילות משפחתית מהנה ומצחיקה של יצירה, גיבוש משפחתי וחווית טעמים מתוקה להפליא.

קנו סופגניות פשוטות וללא מילוי, אבל טריות וטעימות, ושדרגו אותן בעצמכם. אם יש מיני-סופגניות, העדיפו אותן, זה יאפשר עוד אופציות ליצירה מבלי להעמיס יתר על המידה על הבטן. ערכו שולחן ערוך עם מבחר של סוגי המילוי והציפוי, שבו כולם ביחד ותתחילו להשתולל! (לאימהות: תהיו מוכנות נפשית מראש לבלאגן שהולך להיות, אבל זה חלק מהעניין).

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

איזה אפשרויות יכולות להיות? הנה הרשימה, מקווה שאתם לא קוראים את זה על בטן ריקה:

1. מילוי
בעזרת מזרק מילוי תוכלו למלא את הסופגניות במילויים שונים ואהובים, כמו: ריבות, ממרח שוקולד, ריבת חלב, ממרח חלבה, שקדייה, גנאש שוקולד-פיסטוק, קרם וניל ועוד.

2. ציפוי
הכינו אפשרויות שונות לציפויים, והנה כמה אפשרויות.
שוקולד מריר:
חממו על אש נמוכה 125 מ"ל שמנת מתוקה, והוסיפו 150 גרם שוקולד מריר חתוך לקוביות עד להמסה. ערבבו עד לאחידות התערובת. חכו לצינון התערובת, או שמרו בקירור ולפני השימוש חממו מעט את התערובת לטמפרטורה פושרת.
שוקולד לבן:
חממו על אש נמוכה 125 מ"ל שמנת מתוקה, והוסיפו 200 גרם שוקולד לבן חתוך לקוביות עד להמסה. ערבבו עד לאחידות התערובת. חכו לצינון התערובת, או שמרו בקירור ולפני השימוש חממו מעט את התערובת לטמפרטורה פושרת.
ריבת חלב:
שימו בקערה 500 גרם ריבת חלב. חממו 80 מ"ל חלב עד לסף רתיחה, העבירו לקערה, וערבבו עד ליצירת תערובת אחידה. חכו לצינון התערובת, או שמרו בקירור ולפני השימוש חממו מעט את התערובת לטמפרטורה פושרת.
חלבה:
שימו בקערה 500 גרם ממרח חלבה. חממו 80 מ"ל חלב עד לסף רתיחה, העבירו לקערה, וערבבו עד ליצירת תערובת אחידה. חכו לצינון התערובת, או שמרו בקירור ולפני השימוש חממו מעט את התערובת לטמפרטורה פושרת.
גנאש שוקולד לבן-פיסטוק:
חממו על אש נמוכה 60 מ"ל שמנת מתוקה עד לסף רתיחה, והוסיפו 100 גרם שוקולד לבן חתוך לקוביות עד להמסה. הוסיפו 2 כפות מחית פיסטוק, ערבבו עד לקבלת תערובת אחידה והמתינו עד לצינון התערובת.

3. עיטור
הכינו קעריות קטנות של מגוון עיטורים שיפוזרו מעל הציפוי על ידי טבילת הסופגנייה המצופה או פיזור עדין מעליה: עדשים, סוכריות צבעוניות, שברי עוגיות, אבקת סוכר, שוקולד מגורד או שבבי שוקולד, קוקוס טחון, אבקת סוכר, שבבי אגוזים ועוד. תוכלו גם להכין קצפת צבעונית ולעטר עם מזלף.

קראו כאן עוד 6 רעיונות יצירתיים לשדרוג סופגנייה פשוטה לסופגניית גורמה יוקרתית.

אחרי שסיימתם להכין, תוכלו להתענג עליהן, לשמור למחר וגם לשלוח כמה לשכנים. בתיאבון!

 

סיפורי חנוכה עם משהו חם

מצאו ספרים טובים על חנוכה, אפשר כאלה שיש בהם רעיונות גבוהים, דברי תורה ומוסר או ספרי ילדים שמספרים בצורה מעניינת על אותה תקופה בהיסטוריה, האירועים והנסים, ואפשר גם למצוא ספר שמספר על סיפורי ניסים. קראו מתוך אחד הספרים הנבחרים לצד משקה חם, כמו סיידר תפוחים, קפה, תה או שוקו חם.

 

טיול חנוכיות

אם לא קר מדי, נעלו זוג נעליים נוחות ועשו טיול חנוכיות רגלי ברחובות השכונה. ואם אתם קצת עייפים, אפשר גם להסתפק בנסיעה ברכב ברחובות העיר.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

חנוכה שמח!

תגיות:ערב משפחתי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה