חדשות בריאות

פייזר עדכנה: החיסון נגד קורונה יעיל ב-95%

בתום השלב השלישי של הניסוי בחיסון שפיתחו נגד נגיף הקורונה, עדכנו חברות פייזר וביונטק כי הוא נמצא יעיל ב-95%. בכוונת החברות להגיש בימים הקרובים בקשה ל-FDA לקבלת אישור חירום לחיסון

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

חברת התרופות האמריקנית פייזר מסרה היום (רביעי), כי השלימה את השלב השלישי בניסוי בחיסון שפיתחה נגד נגיף הקורונה. מניתוח סופי של תוצאות הניסוי, עולה כי החיסון נמצא יעיל ב-95%. יעילותו של החיסון באנשים מעל גיל 65 הסתכמה ביותר מ-94%.

על פי ההודעה שפרסמו פייזר ושותפתה לפיתוח החיסון, חברת הביוטק הגרמנית ביונטק, לא אובחנו תופעות לוואי משמעותיות בניסוי, שכלל 44 אלף משתתפים. שתי החברות מסרו, כי בכוונתן לפנות "בתוך ימים" למנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) בבקשה לקבל אישור חירום לשימוש בחיסון.

בשבוע שעבר פרסמו פייזר וביונטק תוצאות ראשוניות מהניסוי, מהן עלה כי החיסון נמצא אפקטיבי ביותר מ-90%. שלשום פרסמה חברת מודרנה נתוני ביניים מהניסוי בחיסון שפיתחה, שהצביעו על יעילות של 94.5% – הרבה מעל לרמת הסף של 50% שהוגדרה על ידי ה-FDA.

כזכור, ביום שישי האחרון הודיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין כי נחתם הסכם עם חברת פייזר, לפיו יסופקו לישראל 8 מיליון מנות חיסון עבור 4 מיליון אזרחים. נתניהו מסר אמש, כי שוחח עם מנכ"ל מודרנה, סטפן באנסל, על מנת לקדם רכישה של חיסונים נוספים מעבר למה שסוכם בהסכם האופציה שנחתם עם החברה בחודש יוני.

תגיות:חיסוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה