חדשות בריאות

אם הניסוי יצליח: חברת מודרנה תספק לישראל חיסונים נגד קורונה

על פי תנאי ההסכם, הוא יצא לפועל במידה וחברת התרופות האמריקנית תצליח לפתח חיסון יעיל נגד קורונה. השלב השלישי בניסוי צפוי להתחיל בחודש הבא

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

ישראל חתמה על הסכם עם חברת התרופות האמריקנית מודרנה לאספקת חיסונים נגד נגיף הקורונה. כך דווח הבוקר (שלישי) לראשונה בחדשות 13. על פי ההסכם, הרכישה תתבצע במידה והחברה תצליח לפתח חיסון יעיל נגד הנגיף.

בשבוע שעבר הודיעה מודרנה, כי היא מתעתדת לעבור כבר בחודש הבא לשלב השלישי והאחרון בפיתוח החיסון. בהודעת החברה צוין, כי היא סיימה את הכנת הפרוטוקול לשלב זה, המבוסס על משוב שהתקבל ממינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA). הניסוי צפוי לכלול 30 אלף משתתפים בארצות הברית. החברה ציינה, כי אם השלב השלישי של הניסוי יוכתר בהצלחה, היא תוכל להתחיל בחודש דצמבר בייצור המוני של החיסון. לדבריה, החל מ- 2021 היא תוכל לספק כ- 500 מיליון מנות חיסון לפחות בשנה, וככל הנראה אף להגיע לכושר ייצור של כמיליארד מנות בשנה.

מודרנה היא בין המובילות במרוץ אחר פיתוח החיסון נגד קורונה, בו משתתפות עשרות חברות ברחבי העולם. מתמודדת בולטת נוספת היא ענקית התרופות הבריטית-שוודית אסטרהזניקה, הנמצאת בשלבים מתקדמים של ניסוי אותו היא מבצעת יחד עם אוניברסיטת אוקספורד. בתחילת השבוע דווח, כי ארבע מדינות באירופה – איטליה, גרמניה, צרפת והולנד – חתמו עם החברה על הסכם לרכישה של עד 400 מיליון מנות חיסון. לדברי החברה, ייצור החיסון צפוי להתחיל בסוף השנה, והיא נערכת להגיע לכושר ייצור שנתי של 2 מיליארד מנות.

על פי הדיווח ב"ישראל היום", ישראל צפויה לחתום עם חברות נוספות על הסכמי אופציה דומים לרכישת חיסונים נגד הנגיף. "זה לא אומר שההסכם הזה הוא המילה האחרונה, אף מדינה לא שמה את כל הביצים שלה בסל אחד", אמר גורם במשרד הבריאות. "צפוי שיהיו הסכמים גם עם חברות נוספות. זו הדרך הנכונה להתנהל, וזו חלוקת סיכונים אמיתית".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי ביממה האחרונה נוספו 216 בני אדם לרשימת הנדבקים המאומתים בנגיף הקורונה. מספרם של החולים הפעילים עלה ל- 3,598. בבתי החולים מאושפזים 129 חולים, מתוכם 36 במצב קשה. מספרם של המונשמים עלה ל- 27, ומצבם של 45 חולים מוגדר בינוני. מאז תחילת ההתפרצות, אובחנו בישראל 19,338 חולי קורונה, מתוכם החלימו 15,438.

תגיות:חיסוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה