חדשות בריאות

אופטימיות זהירה: 90% יעילות לחיסון של פייזר וביונטק

החברות, הנמצאות בשלב השלישי של הניסוי בחיסון שפיתחו לנגיף הקורונה, הודיעו כי תוצאות ראשונות הוכיחו את יעילותו ובטיחותו. פייזר צפויה לפנות בשבועות הקרובים למנהל התרופות האמריקני בבקשה לקבל אישור חירום לשימוש בחיסון

אא

(עודכן: 15:11)

ענקית התרופות האמריקנית פייזר וחברת הביוטק הגרמנית ביונטק הודיעו היום (שני) על תוצאות חיוביות בשלב השלישי של הניסוי הקליני בבני אדם, שהן עורכות בחיסון שפיתחו נגד נגיף הקורונה. בהודעה שפרסמו החברות נמסר, כי החיסון נמצא אפקטיבי ביותר מ-90% מהמקרים.

מדובר בתוצאות ראשוניות של הניסוי, הנמצא עדיין בעיצומו. משתתפים בו כ-43,500 מתנדבים משש מדינות, ועד כה לא דווח על תופעות לוואי משמעותיות שחוו.

פייזר וביונטק הן החברות הראשונות המכריזות על נתונים מעודדים בשלב השלישי והמתקדם של הניסוי בחיסון, הכולל עשרות אלפי משתתפים. על בסיס תוצאות ביניים אלו, פייזר צפויה לפנות בשבועות הקרובים למנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA), בבקשה לקבל אישור חירום לשימוש בחיסון. כדי להגיש את הבקשה, נדרשים נתוני בטיחות של החיסון במשך חודשיים לפחות – ואלו יסתיימו לקראת סוף החודש. רשימת החברות הנוספות, הנמצאות בשלב השלישי והמתקדם של הניסוי הקליני, כוללת בין היתר את חברת התרופות הבריטית-שוודית אסטרהזניקה, ואת החברות האמריקניות ג'ונסון אנד ג'ונסון ומודרנה.

ד"ר אלברט בורלה, מנכ"ל פייזר, אמר כי "זה יום נהדר למדע ולאנושות. אנחנו מגיעים לאבן דרך קריטית זו בתוכנית שלנו לפיתוח החיסון בשעה שהעולם זקוק לכך יותר מכל. עם החדשות היום, עשינו צעד משמעותי כדי להעניק לאנשים ברחבי העולם פריצת דרך כה נחוצה על מנת לשים קץ למשבר הבריאות העולמי הזה".

כדי לחסוך זמן, פייזר וביונטק החלו כבר בייצור החיסון עוד בטרם הוכחו יעילותו ובטיחותו. הן צופות, כי יוכלו לייצר כ-50 מיליון מנות חיסון עד סוף השנה. מנות אלו יוכלו לספק הגנה ל-25 מיליון בני אדם, שכן בחיסון זה נדרשות שתי זריקות. בשנת 2021 צפויות החברות לייצר כ-1.3 מיליארד מנות חיסון.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב בהתלהבות על הידיעה: "שוק המניות מזנק", כתב בטוויטר. "החיסון יגיע בקרוב. דווח על 90% יעילות. חדשות נהדרות!".

בתוך כך, מספר הנדבקים בקורונה ברחבי העולם חצה אתמול את רף ה-50 מיליון, כמעט מחצית מתוכם מגיעים משלוש מדינות – ארצות הברית, הודו וברזיל. על פי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, הנגיף גבה עד כה יותר ממיליון ו-250 אלף קורבנות, מתוכם כ-237 אלף בארצות הברית, כ-162 אלף בברזיל וכ-126 אלף בהודו.

תגיות:חיסוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה