חדשות בריאות

חברת מודרנה: החיסון שלנו לקורונה יעיל ב-94.5%

חברת מודרנה פרסמה תוצאות ביניים חיוביות מהשלב השלישי של הניסוי בחיסון שפיתחה נגד נגיף קורונה. בחודש יוני חתמה ישראל עם החברה האמריקנית על הסכם אופציה לאספקת חיסונים

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 14:57)

בשורה נוספת במאבק נגד הקורונה: חברת מודרנה הודיעה היום (שני), כי החיסון שהיא מפתחת נגד הנגיף הוכח כיעיל ב-94.5% מהמקרים – הרבה מעל לרמת הסף של 50% שהוגדרה על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA). מדובר בתוצאות ביניים מהשלב השלישי של הניסוי הקליני שהחברה האמריקנית עורכת בחיסון, בו משתתפים כ-30 אלף מתנדבים. בחודש יוני חתמה ישראל עם מודרנה על הסכם אופציה לאספקת חיסונים.

"ניתוח ביניים חיובי זה מהשלב השלישי במחקר שלנו העניק לנו את האימות הקליני הראשון, לפיו החיסון שלנו יכול למנוע מחלת קורונה, כולל מחלה קשה", אמר מנכ"ל מודרנה, סטפן באנסל, בהצהרה שפרסם. בחברה ציינו, כי אצל חלק קטן מהמשתתפים בניסוי אובחנו תופעות לוואי קלות וקצרות טווח, המאפיינות מתן חיסונים, שכללו כאבי ראש ועייפות חולפת.

לקראת סוף החודש, כאשר יצטברו נתונים נוספים על בטיחותו של הניסוי, מתכוונת מודרנה לפנות ל-FDA בבקשה לקבל אישור חירום לשימוש בחיסון. אם האישור המיוחל יינתן, החברה תוכל להתחיל באספקת החיסון לקבוצות סיכון כבר במחצית השנייה של החודש הבא. מודרנה מעריכה, כי עד סוף 2020 היא תוכל לייצר כ-20 מיליון מנות חיסון. בשנת 2021 צפויה החברה לייצר בין 500 מיליון למיליארד מנות. 

כזכור, בשבוע שעבר פרסמו ענקית התרופות התרופות האמריקנית פייזר וחברת הביוטק הגרמנית ביונטק תוצאות ביניים חיוביות מהניסוי הקליני שהן עורכות בחיסון שפיתחו נגד קורונה. מהתוצאות עלה, כי החיסון נמצא אפקטיבי ביותר מ-90% מהמקרים. ביום שישי האחרון הודיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אלדשטיין, כי נחתם הסכם עם פייזר לאספקת חיסונים עבור 4 מיליון אזרחים.

לחיסון של מודרנה יתרון על החיסון של פייזר מבחינת תנאי האחסון הנדרשים. בעוד החיסון של פייזר מצריך הקפאה במקפיאים מיוחדים המסוגלים להגיע לטמפרטורה של 75- מעלות, לחיסון של מודרנה נדרשת טמפרטורה של 20- מעלות בלבד במקפיאים סטנדרטיים. בנוסף, מנות החיסון ניתנות לאחסון עד 30 יום בטמפרטורת מקררים שבין 2 ל-8 מעלות, בעוד החיסון של פייזר עמיד במקרר לחמישה ימים בלבד. בטמפרטורת החדר, החיסון של מודרנה נותר יציב למשך 12 שעות.

בתגובה להודעתה של מודרנה, מסר שר הבריאות יולי אדלשטיין: "חברת מודרנה הייתה חברת החיסונים הראשונה איתה חתם משרד הבריאות כבר לפני חודשים. הודעת החברה היא בשורה מצוינת לאזרחי ישראל. הפעילות של משרד הבריאות בחודשים האחרונים מוכיחה את יעילותה ואת הצלחתה באיתור, התקשרות ורכישה של החיסונים המובילים בשוק. יחד עם זאת, עדיין דרך ארוכה לפנינו ואסור לנו להיות שאננים".

תגיות:חיסוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה