לאישה

מקבץ מיוחד: 9 מפורסמות מספרות איך עשו תשובה

סיון רהב מאיר, עדן הראל, איה קרמרמן, דין דין אביב, לינור אברג'ל, שרון רוטר, הרבנית חגית שירה סויסה, רמה בורשטיין ואתי אנקרי מספרות על תהליך התשובה שלהן

  • ט' סיון התשפ"ג
9 מפורסמות מספרות איך עשו תשובה9 מפורסמות מספרות איך עשו תשובה
אא

איה קרמרמן לא מבינה איך אפשר לגדל ילדים בלי אמונה. דין דין אביב התנגדה מאוד בהתחלה, עד שמצאה את הדרך האישית והאיטית שלה לאבא שבשמים. רמה בורשטיין הרגישה פתאום את הנוכחות של השם, וזו היתה רק ההתחלה. אתי אנקרי הרגישה שהפרסום והעושר לא ייתן לה את מה שהנשמה מחפשת, והחלה בתהליך איטי ובטוח. הרבנית חגית שירה היתה רק בת 9, אבל התעקשה לשמור שבת. סיון רהב מאיר הכירה את היהדות דווקא מתוך הריקנות שבחילוניות. וגם היא היתה צעירה מאוד. עדן הראל חיפשה את הרוח בכל מקום, כולל במגורים של שנה במנזר בודהיסטי בצפון הודו, אבל את הקסם והאמת היא מצאה דווקא ביהדות. שרון רוטר מצאה בחכמה העתיקה והאהובה את התשובה לתלישות. ליקטנו עבורכם את סיפוריהם האישיים של 9 נשים מפורסמות, מתוקות ויקרות, שמצאו בכוחות מיוחדים את הדרך אל האמת, והשלווה. 

1. "לא מבינה איך אפשר לחנך ילדים בלי האמונה והמצוות"; "אני תמיד אומרת שלא חזרתי בתשובה כדי לזכות בעולם הבא אלא בשביל העולם הזה, כי כל המתנות שאני מקבלת בזכות התשובה הן כבר כאן, בעולם הזה". איה קרמרמן מספרת בגילוי לב על תהליך התשובה המופלא שלה. לקריאה, לחצו כאן.

 

2. "בהתחלה היתה לי התנגדות אמיתית", אומרת דין דין אביב בגילוי לב. המטבח הכשר, כיסוי הראש והדרישה ההלכתית לחדול משירה בפני קהל מעורב הם מקצת התהליכים שלא באו לדין דין אביב בקלות. איך, למרות הכל, עשתה דין דין תשובה? לקריאה, לחצו כאן.

 

3. "פתאום הרגשתי את הנוכחות של השם, וזהו": רמה בורשטיין מספרת על תהליך התשובה, ועל הקשר עם ה' יתברך. "כמובן שיש לי משפחה, וכישרונות, ועוד דברים, אבל הכל מושאל ממנו. הכל מרגיש שאול ולא שייך לי. אני נשענת על ה' בכל נשימה ונשימה", היא אומרת. ליקטנו עבורכם את המבחר מתוך ראיונות מופלאים מעוררי השראה. לקריאה, לחצו כאן.

 

4. "התחלתי להתעמק ביהדות והתברר לי שזו האמת"; "הייתי זמרת מפורסמת וידועה והרגשתי שזה לא מה שיביא לי את האושר. מאז החל תהליך מאוד מאוד איטי וארוך, שאני עוברת בפנימיות שלי". אתי אנקרי על תהליך התשובה שלה. לקריאה, לחצו כאן.

 

5. כשהיתה הרבנית חגית שירה סויסה בת 9 בסך הכל, היא התעקשה לשמור שבת. כך נשארה הילדה בבית, כאשר כל בני המשפחה יוצאים לטייל. סיפור התשובה המופלא של הרבנית חגית שירה סויסה. לקריאה, לחצו כאן.

 

6. "יהדות היא לא בעיה, היא פתרון"; רצח רבין היה נקודת שפל, שגרמה לי לצאת למסע ארוך ולהתחיל לקחת אחריות על היהדות שלי". איך סיון רהב מאיר עשתה תשובה? לקריאה,לחצו כאן.

 

7. אי אפשר לקרוא את סיפורה האישי של עדן הראל, בלי לקבל זריקת חיזוק לוורידים. לא כסף, לא מעמד, לא עבודה יוקרתית לצד סלבים הכי מפורסמים בעולם - דבר מכל אלה לא דיבר אליה, פשוט, כי הנשמה נשארה ריקה. היא החלה מסע לחיפוש אחר רוח, כשבשיאו החליטה לעבור לגור במנזר בודהיסטי בצפון הודו. לאחר שנה חזרה לישראל. הכירה את עודד מנשה, כיום בעלה, ואז, כאשר חיפשו רב שיחתן אותם, הם החלו לגלות את היופי ביהדות. אז איך עדן הראל עשתה תשובה? לקריאה, לחצו כאן.

 

8. "לא הסתדר לי הקונספט של לאכול-לישון-למות"; "לחזור בתשובה זה לא משהו שקורה ביום אחד", מספרת לינור אברג'יל, "התחלתי לשאול שאלות. אמרתי לעצמי שחייב להיות פה עוד משהו, והדת נותנת תשובות מאוד מספקות. זה עוזר. זה עוזר למלא את החיים בשמחה, בפשטות, ובעיקר בהרבה מהות". אז איך לינור אברג’יל עשתה תשובה? לקריאה, לחצו כאן.

 

9. איך שרון רוטר, מוזיקאית צעירה ומבטיחה, עשתה תשובה? "פתאום הבנתי שיהדות היא לא מילה מגונה, והיופי שבה התחיל לנצנץ. לא מצוות, לא כללים ולא כפייה. רק חכמה עתיקה שחודרת אל הלב ואי אפשר שלא לאהוב אותה". שרון רוטר בשיחה מרגשת מספרת איך מצאה את התשובה לתלישות. לקריאה, לחצו כאן.

תגיות:בעלות תשובהכך עשיתי תשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה