הרבנית חגית שירה

"הייתי בת 9 והחלטתי לשמור שבת": איך הרבנית חגית שירה עשתה תשובה?

כשהיתה הרבנית חגית שירה סויסה בת 9 בסך הכל, היא התעקשה לשמור שבת. כך נשארה הילדה בבית, כאשר כל בני המשפחה יוצאים לטייל. סיפור התשובה המופלא של הרבנית חגית שירה סויסה

  • י"ב טבת התשפ"א
הרבנית חגית שירההרבנית חגית שירה
אא

הרבנית חגית שירה סויסה, אחת המרצות האהובות ביותר בהידברות, החלה את תהליך התשובה שלה כבר בהיותה בת שלוש... כיצד התרחש תהליך התשובה המופלא של הרבנית? ליקטנו עבורכם ציטוטים נבחרים שהעניקה בשנותיה הראשונות לתשובה.

 

ניצני התשובה הראשונים – כילדה חילונית בת 3

הליך התשובה של חגית שירה סויסה, מרצה אהובה ופופולארית בהידברות ומנהלת התרבות החרדית בעיר צפת, החל כבר בהיותה בת שלוש. כן, הבנתם נכון. על אף שגדלה בבית בעל צביון חילוני, הוכנסה הילדה על ידי אביה לגן החרדי, מפאת יתרון קרבתו הפיזית למקום מגוריה. "עוד כילדה אני זוכרת כיצד אהבתי את עולם היהדות המופלא שנגלה לעיני בגן. הערכים שהוטמעו בי אז לצניעות, אהבת ישראל ושמחה, זכורים לי עד היום", היא אומרת.

כבר בקטנותה נהגה חגית שירה לשאול שאלות רבות אודות אורח החיים החילוני שהתנהל בביתה, ומדוע הוא אינו זהה למה שמסבירה הגננת בגן. אולם שאלותיה יצרו לא פעם מתיחות וכעסים, ואט אט בהבנה של ילדה בת שלוש, החלה להפנים את הידיעה כי 'יש דברים שלא מדברים עליהם בבית'.

כאשר הגיעה חגית שירה לכיתה א' התקבלה בבית ההחלטה לשלוח אותה לבית ספר חילוני. "אמי, מעצבת אופנה, חלמה תמיד לתפור לי את הבגדים שראתה בדמיונה. הבגדים הללו, לא הזכירו כלל את השמלות הצנועות שלבשתי בגן החרדי. כך שאמא היתה מרוצה מההחלטה שאלמד בבית ספר חילוני", היא  מציינת.

עם השנים, שכחה הילדה את כל מה שלמדה בגן, אולם מסתבר שמה שרוכשים בגיל הילדות לא נמוג. "בגיל תשע הכל צף מחדש", מספרת הרבנית. "זה קרה כשבשכונתנו אורגנו מסיבות שבת על ידי מדריכה חב"דניקית, שלימדה אותנו על צניעות וברכות ונרות שבת. פתאום צפו לי זיכרונות, והבנתי שאני כבר יודעת את כל זה. מבלי לצפות את ההשלכות שיהיו בכך על משפחתי, בהשפעתה והכוונתה של אותה מדריכה, התחלתי לחזור אל הדרך שכה אהבתי בילדותי.

עם הזמן, ההתחזקות הרוחנית של הילדה רק הלכה והתעצמה. "שבת אחר שבת מצאתי את עצמי לבד בבית, בעוד בני משפחתי יוצאים ליום הבילוי השבועי", מספרת הרבנית.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

פעם אחת שמירת השבת של הגיבורה בת ה-9 הצילה את סבתה ממוות כמעט ודאי. "זה קרה כשהתעקשתי לא לנסוע בשבת, ובמקום לטייל, הלכתי לסבתא שהתגוררה בקרבת מקום. היום היה חורפי וקר. נכנסתי לביתה של סבתא, ומצאתי אותה רדומה - בעוד תנור הנפט הישן שדלק, התחיל למלא את הבית בעשן סמיך. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אלמלא הייתי נכנסת ומעירה אותה".

 

איך הגיבה המשפחה?

לאמה של בת ה-9 שהחליטה לפתע לשמור שבת היה מאוד קשה עם הנחישות של ביתה בכל מה שקשור לדת. גם אביה של חגית שירה היה מבוצר באותה עמדה אנטי-דתית. "כיום, כשאני רואה ילדות בנות 9, אני בעצמי לא מבינה איך היה לי את הכוח לעמוד מול כולם ולהתעקש על שמירת השבת והצניעות", מספרת הרבנית.

כאשר הגיעה חגית שירה לגיל 11, דברים החלו להשתנות. "בעקבות מריבה רגילה על נסיעה בשבת בבוקר, החלטתי שנמאס לי להילחם וחשבתי לעצמי - אולי זו אני שטועה, כי עובדה שכולם נוסעים בשבת ולא קורה להם כלום. כשיצאתי מחדרי בהצהרות נוסח 'אני כבר לא דתיה', מוכנה ומזומנה להצטרף לטיול המשפחתי, אמא שמחה. נכנסנו לאוטו, אבא התניע את המכונית, אבל כשראה אותי דרך המראה, פתאום אמר: 'מה את עושה כאן?!'

השבתי לו: 'אני כבר לא דתיה. אני נוסעת אתכם'.

אבא השיב: 'אני לא אשבור את הילדה הזו. אם כבר – היא תשבור אותי. צאי מהאוטו ואל תדאגי. החל מהשבת הבאה אני אשמור איתך שבת'.

כשהרבנית חגית שירה מספרת זאת, היא מוחה דמעה קטנה שחומקת מבעד לאישון. "כך בדיוק היה. בשבת שלאחר מכן, אבא הלך לבית הכנסת ושמר שבת כהלכתה. עוד באותו שבוע הוא יצר קשר עם הרב השכונתי והכשיר כליל את המטבח שלנו. ואם זה לא מספיק, ברוך ה' גם אמא הלכה בעקבותיו ובמשך הזמן, סגרה את חנות הבגדים הלא צנועים שהייתה לה. כיום היא מעצבת ומנהלת חנות לכיסויי ראש, ואף הולכת בעצמה עם כיסוי ראש".

 

המשך התשובה: סמינר חרדי ואם לעשרה ילדים

כאשר התחזקה כל המשפחה בעקבותיה, עברה חגית שירה לבית ספר דתי. בגיל 14, כאשר הרגישה צמא אדיר לרוחניות, נרשמה ללימודים בסמינר חרדי בבית בגן בירושלים. בגיל 17 נישאה, וכיום היא אם לעשרה ילדים.

על השאלה: ''איך זה להיות אם לעשרה?'', משיבה הרבנית: "זה לא קל, אך למרות הכל - לא הייתי מוותרת על אף אחד מהם, שיהיו בריאים. כל ילד בא עם הברכה שלו ועם הפנימיות המיוחדת לו. זה גם המון תלוי את מה את שמה במרכז החיים שלך, וכשמחנכים ילדים לערכים של נתינה ועזרה, כמעט ולא מרגישים את ההבדל בין שניים לעשרה".

לאחר נישואיה, בעוד בעלה שוקד על לימוד התורה, ניהלה הרבנית במקביל שני מעונות יום בצפת. באותה תקופה החלה למסור שיעורי תורה. "רב שהכרתי אמר לי שיש לי כוח בדיבור, ושאם קיבלתי את הכוח הזה אני חייבת להשתמש בו. למרות החששות שהיו לי, די נהניתי מהעשייה הזו כשראיתי בחוש איך מתקיים בי הפסוק, 'דברים היוצאים מן הלב - נכנסים אל הלב'".

לפני שבע שנים החלה הרבנית להופיע בקייטנות נשים במסגרת מופע ייחודי אותו פיתחה. במהלך ההופעה שילבה את סיפור ההתחזקות האישי שלה, שירים שהלחינה בעצמה, ושיחות בנושאים אקטואליים ומעניינים.

דרך ההופעות הללו נוצר הקשר עם הידברות, כאשר אביבה דוד, מנהלת מחלקת חוגי הבית בהידברות, צפתה באחת מהופעותיה והתרשמה מאוד. "אביבה הייתה שליחה מאוד טובה בעבורי. היא ניגשה אליי לאחר ההופעה, והציעה לי לקחת חלק בערבי הפרשת החלה בהידברות. הסכמתי, ומאז, ברוך ה', אני עם הידברות".

הרבנית חגית שירה מספרת את סיפורה האישי. לצפיה, לחצו כאן.

 

תכניה המחזקים של הרבנית ממתינים לכם באתר הידברות:

תכיני לך מקפיא דמיוני קטן ממש בתוך הלב, ותשמרי בתוכו רגעים קטנים מזמנים גדולים. את האור הזה תפזרי בימים הקטנים .להמשך, לחצי כאן.

כשאת מרגישה כוכבת – את גבוהה ומורמת, ואף אחד לא יכול עליך בעולם. להמשך, לחצי כאן.

ילדים גדלים מתפילות, ילדים עולים ופורחים מדמעות. לקריאה, לחצי כאן.

למי יש כח לעבודת המידות? זה מתיש, זה קשה. אבל יש קיצור דרך. בשביל לתקן את המידות לא צריך מלחמות קשות. צריך רק דבר אחד: לב טוב. להמשך, לחצי כאן.

לעשרות הרצאות וכתבות מחזקות מאת הרבנית חגית שירה, לחצי כאן.

תגיות:הרבנית חגית שירהכך עשיתי תשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה