סלבס בהתחזקות

"לא הסתדר לי הקונספט של לאכול-לישון-למות": איך לינור אברג’יל עשתה תשובה?

"לחזור בתשובה זה לא משהו שקורה ביום אחד", מספרת לינור אברג'יל, "התחלתי לשאול שאלות. אמרתי לעצמי שחייב להיות פה עוד משהו, והדת נותנת תשובות מאוד מספקות. זה עוזר. זה עוזר למלא את החיים בשמחה, בפשטות, ובעיקר בהרבה מהות"

  • ד' טבת התשע"ט
לינור אברג’יללינור אברג’יל
אא

לינור אברג'יל (39), היא עורכת דין, מיס עולם, שחקנית תיאטרון ישראלית. אברג'יל הייתה נשואה במשך שנתיים לכדורסלן הליטאי שארונאס יאסיקביצ'יוס, וכיום היא נשואה למנהל האמנים אורון כלפון, אם לשלושה ילדים ושומרת תורה ומצוות.

איך החליפה אברג'יל את עולם הדוגמנות והזוהר בחיי התורה? ליקטנו עבורכם ציטוטים מעוררי השראה מראיונות שהעניקה בשנים הראשונות לתשובה לכלי תקשורת שונים.

 

"הרבה לפני שהתחלתי לחזור בתשובה חיפשתי משמעות אמיתית"

לאחר שזכתה במיס עולם והפכה לשחקנית תיאטרון אהובה, החלה אברג'יל בלימודי משפטים. תוך כדי הלימודים, החלה ללכת עם חברתה דורית לשיעורי תורה. השתיים היו מגיעות למרכז שורשים בתל אביב, ומאזינות להרצאות וסמינרים של רבנים שהגיעו כדי לקרב לבבות ולהסביר מהי באמת היהדות. אברג'יל שתתה את הדברים בצמא.

את ההתחלה שלה בעולם היהדות, מתארת אברג'יל כמשהו שהחל דרך הזוג נועה ויובל דיין, בשיעורים בהם השתתפה בקביעות, במרכז הרוחני 'התהוות', שהקימו השניים בלב תל אביב. "מי שעזרו לי מאוד היו נועה ירון ובעלה יובל דיין, זוג מדהים. הם קיבלו אותי כמו שאני. ברגע שקיבלתי הסברים כבר לא יכולתי לחזור לאחור".

אט-אט התקרבה אברג'יל לדת ולשמירת המצוות. היא החלה לשמור שבת, לקיים מצוות נוספות, ולהחליף את מלתחתה בתלבושת צנועה.

"לחזור בתשובה זה לא משהו שקורה ביום אחד", סיפרה בתוכנית ששודרה ב'רשת'. "התחלתי לשאול שאלות, ובאמת לא הסתדר לי הקונספט של לאכול-לישון-למות. אמרתי לעצמי שחייב להיות פה עוד משהו, והדת נותנת המון תשובות מאוד מאוד מספקות. זה עוזר. זה עוזר למלא את החיים בשמחה, בפשטות, ובעיקר בהרבה מהות.

"תמיד האמנתי באלוקים אבל עם הזמן התחלתי ללמוד ולהבין את התנ"ך ואת היהדות לעומק. הבנתי שלא הכל בשליטתי ושהיהדות נותנת לי שלווה", הוסיפה.

לשאלה איך השתנה אורח החיים שלה בעקבות החזרה בתשובה, אומרת אברג'יל: "שבת, כשרות, טהרת המשפחה. אלה הדברים העיקריים. להיות בן אדם. מאז שהתלבשתי, התחילו להסתכל לי בעיניים. התאים לי. אהבתי את זה. שנים לא הסתכלו לי בעיניים".

"לא ויתרתי על כלום", אמרה. "התחלתי לשמור שבת, ולאט לאט הורדתי כל הזמן עוד משהו ועוד משהו. ראיתי שנחמד, למדתי ליהנות מזה. ככה שלב שלב. זה לא שאתה הופך להיות בן אדם אחר. אתה אותו דבר, עם אותם פלוסים ועם אותם מינוסים. פשוט הדרך משתנה. פתאום אתה רואה לאן היא מובילה".

בנוגע להקרבות שבחרה לעשות כאשר התקרבה ליהדות, והוויתור על מקצוע הדוגמנות, נשאלה וענתה ברורות: "על הדוגמנות בשמחה ויתרתי. אף פעם לא אהבתי את זה. אף פעם לא ראיתי בזה קריירה או מקצוע שמכבד את עצמו, למרות הכסף הגדול שעשיתי. הכסף לא מזיז לי. יכולתי להרוויח מיליונים אבל אף פעם לא הלכתי אחרי הכסף. כסף בא על הדרך כשאת עושה את מה שחשוב לך. ויתרתי על הכסף כדי להרוויח את עצמי, את בעלי ואת המשפחה שלי. יש יותר טוב מזה?".

"גם כשנרשמתי לתחרות, לא רציתי לזכות במיס עולם. שנאתי את העולם שעסוק בחיצוניות ובהאדרה עצמית. הרבה לפני שהתחלתי לחזור בתשובה חיפשתי משמעות אמיתית. כשהגעתי לתחרות  רציתי למות, לא יכולתי לעמוד בתשומת הלב מכל הכיוונים וסבלתי מהצביעות. כשהשופטים שאלו אותי מה החלום שלי לא אמרתי, כמו כולן, שאני רוצה להציל דולפינים ולהביא שלום עולמי. הייתי היחידה שאמרה: 'אני רוצה בית וילדים'. השופטים בטח אמרו לעצמם 'זאת יוצאת דופן, אז נבחר בה'. יהלומים היו זרוקים מתחת לכפות רגליי והרגשתי ששום דבר לא שווה את זה שאני בחו"ל ולא יכולה לנשום את האוויר של הארץ ולבקר את סבתא שלי. זה היה סיוט, אבל אני מאמינה שלכל דבר יש סיבה".

 

"שבת, כשרות, טהרת המשפחה, להיות בן אדם - אלה הדברים העיקריים"

תהליך ההתקרבות שלה התקבל, לדבריה, בקרב בני משפחתה בצורה טובה. "להורים שלי היה קצת קשה בהתחלה", תיארה, "כי כשאתה מגדל ילד בצורה מסוימת והוא פתאום בוחר בדרך אחרת, לא תמיד זה מוצא חן בעיניך. אבל ההורים שלי תמיד קיבלו אותי, בכל מצב. היום הם שמחים על זה מאוד, כי הם רואים כמה זה עשה לי טוב והם מבינים שהרווחתי את עצמי".

בהמשך, נשאלה באשר לתחושותיה היום כאישה דתית, בנוגע לנישואיה לגוי בעבר. על כך השיבה אברג'יל: "לא באמת היינו נשואים. נשואים אזרחיים זה לא נקרא נישואים. הייתי ילדה, תמימה, לא באמת ידעתי מה אני עושה, והיום, במבט לאחור, אני לא מאמינה בכלל שהייתי שם. אני רואה תמונות ואני לא מאמינה שזו אני. כל הסיפור הזה הוא בגדר הזיה עבורי. אני מאמינה שדבר מוביל לדבר, וכנראה שהאירוע הזה היה צריך לקרות, כדי שאהיה היום בתשובה עם בעלי. מבחינתי הנישואים הראשונים והיחידים שלי הם לאורון. לא הייתי נשואה לפני כן".

בנוסף סיפרה על ההיכרות עם בעלה הנוכחי, אורון כלפון. "כשהכרתי את אורון הוא בדיוק הפסיק לעבוד בשבת", היא מתארת. "והיום הוא שומר הכל, ויחד זכינו להקים בית בישראל ברוך ה'". היום הם הורים לנתנאל, אודל ואביגיל.

"לחיות עם אמונה זה מחזק את החיים", אומרת אברג'יל ומספרת כי היא נוהגת מדי יום להתפלל ולשוחח עם אלוקים. "במשך חצי שעה לפחות אני מדברת עם הקדוש ברוך הוא בשפה שלי, כמו שאני מדברת עם אמא שלי", היא מספרת. "זו העצה של רבי נחמן וזו אחת מהעצות הכי טובות שקיבלתי בחיי מפני ששיחה עם הקדוש ברוך הוא הרבה יותר טובה משיחה עם פסיכולוג, היא לא עולה כסף והוא גם שולח לי תשובות. כל דבר שאני מתפללת עליו מתרחש ביום המחרת. נס אמיתי".

"אחרי שאני אומרת לאלוקים 'תודה', אני מתחילה לחפור לו על כל מה שאני רוצה. 'תעשה שבעלי יחשוב שאני האישה המושלמת, תעשה שהילדים לא יפחדו בגן'. דברים כאלה".

"למה זה היה שווה?", נשאלה אברג'יל והשיבה בלהט: "מפני שלא היו לי חיים לפני שקיבלתי על עצמי את אורח החיים הזה. הייתי בגיהינום. אחרי שטבלת פעם אחת במקווה החיים מקבלים צבע אחר. אלוקים זה הכל. אני מתייחסת אליו כמו אל אבא. הוא אהבה ויראה ופחד ונתינה אינסופית והמון ניסים", היא אומרת בעיניים בורקות.

"בתהליך של חזרה בתשובה אין מקום לכוח או לכפייה", ממשיכה אברג'יל ואומרת. "הרצון חייב לנבוע מעומק לבו של האדם. אני חותמת לך - אף אישה שפויה לא הייתה מחזיקה יותר מיום עם כיסוי ראש בקיץ, בארבעים מעלות חום, אם היא לא הייתה מאמינה. גם בלי קשר לעולם הבא, שווה, שווה לחיות את החיים האלה בצניעות, עם שבת וכיסוי ראש ושמירה על טהרת המשפחה".

תגיות:לינור אברג'ילכך עשיתי תשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה