חדשות בריאות

הערכה במשרד הבריאות: ראש השנה – בחיק המשפחה הגרעינית בלבד

על פי הדיווח ב"ישראל היום", גורמים בכירים במשרד הבריאות מעריכים כי לאור מגמות תחלואת הקורונה, ייאלצו האזרחים לחגוג את ראש השנה ושאר חגי תשרי עם המשפחה הגרעינית בלבד

ראש השנה, אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)ראש השנה, אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

על רקע התפשטות מגפת הקורונה בישראל, גורמים בכירים במשרד הבריאות מעריכים כי את ראש השנה ושאר חגי תשרי ניאלץ לחגוג עם המשפחה הגרעינית בלבד. כך חשף הבוקר (שלישי) רן רזניק ב"ישראל היום".

כזכור, במהלך גל הקורונה הראשון הטילה הממשלה סגר בליל הסדר, בשביעי של פסח וביום העצמאות, ואסרה לחגוג אותם מעבר למסגרת המשפחה הגרעינית. המגמות המדאיגות של התפשטות התחלואה בתקופה האחרונה מלמדות, כי ייתכן שאיסור דומה יוטל בנוגע לחגי תשרי תשפ"א.

בכירים במשרד הבריאות הדגישו, כי עדיין אין החלטות סופית, וכי אלו יתקבלו על פי המידע שימשיך לזרום למערכת בשבועות הקרובים. הם ציינו, כי ארוחות החג בראש השנה מהוות גורם סיכון להידבקות נרחבת, וזאת בשל השתתפות בני משפחה רבים בהן, כולל מבוגרים וקשישים. "ההערכה הרווחת כעת היא שלא יהיה מנוס מלהורות לחגוג את ראש השנה רק עם המשפחה הגרעינית", אמרו. לדבריהם, "הערכות אלה מבוססות על ניתוח המידע על מגמות התפשטות הקורונה בישראל ובעולם, וכן על בסיס המידע והאזהרות של מרבית מדינות העולם וארגון הבריאות העולמי לגבי החודשים הקרובים".

עוד טענו הבכירים, כי קיימת אפשרות שהממשלה לא תורה על הגבלה חוקית של ההתכנסויות המשפחתיות בראש השנה, ותסתפק בהמלצה של משרד הבריאות לציבור לערוך את ארוחות החג בחיק המשפחה הגרעינית בלבד. במקרה זה, המשרד יפתח במסע הסברה, בו תובהר לאזרחים המשמעות הרפואית הקריטית של ההמלצה.

על פי נתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, אתמול אובחנו 1,668 נדבקים חדשים בנגיף – שיא יומי חדש במספר המאומתים החדשים. מספר החולים הפעילים עלה ל-21,118, ביניהם 179 חולים שמצבם מוגדר קשה. אמש מסר משרד הבריאות, כי מניין הנפטרים עלה ל-365.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה