חדשות בריאות

שיא שלילי חדש: 1,681 נדבקים חדשים ביממה האחרונה

על פי נתוני משרד הבריאות, מספר החולים הפעילים עלה ל-21,393, ביניהם 177 חולים קשים. מניין הנפטרים עלה ל-368. ירושלים נמצאת בראש רשימת הנדבקים החדשים, עם 1,386 נדבקים שאובחנו בשבעת הימים האחרונים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:05)

משרד הבריאות מסר הבוקר (שלישי), כי אתמול אובחנו 1,681 נדבקים חדשים בנגיף – שיא יומי חדש במספר המאומתים החדשים. נכון לשעה 10:14, מספר החולים הפעילים עומד על 21,393, ביניהם 177 חולים שמצבם מוגדר קשה. 55 חולים מחוברים למכונות הנשמה.

מאז העדכון האחרון אמש, נפטרו שלושה חולים נוספים. בכך עלה מניין הנפטרים מפרוץ המגפה ל-368. מתחילת ההתפרצות אובחנו בישראל 41,235 נדבקים מאומתים, מתוכם החלימו עד כה 19,474.  

במהלך היממה שחלפה בוצעו 27,514 בדיקות לאבחון קורונה. שיעור הבדיקות החיוביות ממשיך לעלות, ועומד על 6.75%. קצב הגידול בתחלואה בימים האחרונים עלה ל-6% בממוצע. אם קצב זה יישמר, מספר החולים הפעילים יוכפל בתוך 12 ימים.

על פי נתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, המופעל על ידי אמ"ן, מוקדי התחלואה ה'אדומים' נמצאים בלוד, רמלה, קריית מלאכי, ירושלים, בית שמש וביתר עילית. מוקדי סיכון נוספים נמצאים בבני ברק, כסיפה, יבנאל, תל אביב-יפו, קריית אתא, גן יבנה, כפר קרע וקלנסווה.

מספר הנדבקים בירושלים ממשיך לטפס, והיא מובילה את רשימת הנדבקים החדשים שאותרו בשבעת הימים האחרונים – עם 1,386 נדבקים מאומתים. בבני ברק התגלו בפרק זמן זה 693 מקרי הידבקות חדשים, בתל אביב-יפו 648, בביתר עילית 395 ובאשדוד 337.

(דוח מרכז המידע והידע)(דוח מרכז המידע והידע)

פרופ' רן בליצר, חבר בצוות הטיפול במגפות של משרד הבריאות, הביע הבוקר דאגה עמוקה מהתפשטות המגפה: "שיעור החיוביים מבין הנבדקים לא יורד", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "כאשר מספר הנדבקים היומי מוכפל, מספר המקרים הקשים גם מוכפל – וכך גם מספר המונשמים. זו מתמטיקה שמייצרת לנו אתגר גדול"

"כרגע מה שדחוף ביותר זה לא לענות על השאלה 'מה דינם של חדרי הכושר ומה של הבריכות', אלא להבין שאין לנו את הפריווילגיה לתהות מה ההבדל", הוסיף בליצר.

תגיות:נגיף הקורונהמרכז המידע והידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה